Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***KESÄKERTUT TIISTAIPINOON***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Silmät suht koht ristissä vaikka hyvin nukuttuki ne muutamat hassut tunnit...

Musta tuntuu etten kerkee koneelle ees istumaan ku poika kaipaa touhuihinsa. Tähän asti nätisti leikkiny ne hetket ku oon surffaillu.... Iltasin ei jaksa ku lukee nii tuntuu et pikapikaa jotain sepustaa.

Nyt on saanu kuulostelemalla kuulostella liikkeitä, ei samalla tavalla mesua asukki enää... Mut kuhan rauhottuu kuuntelemaan nii ei kauaa tarvii ootella...

Jostain aioin kommentoija mut ku en ylös kirjottanu nii unohtu jo...

Suhmura 37+5

Vierailija

kylläpäs nukutti...mä olen joka yö melkein ollut jo lähdössä synnyttämään. herään pienimpäänkin vihlasuun ja kuvittelen että nyt....

ja pyh.

olo on kuin norsulla...raskausarpia on tullut kylkiin tosi paljon. ottaa päähän.. eivät varmasti vaalene koskaan.

annoin eilen miehelleni vauva lahjan;

2 t-paitaa, konjakki pullo, suomileijona taskumatti+ kaksi snapsilasia.

ostin tuon pullon kultasepänliikkeestä ja ajattelin kaiveruttaa sen sitten vaavin syntymän jälkeen.

paljonkos muilla tullut painoa lisää....? ittellä n9 kg.

nyt suihkuun ja kahville..

7.6.06 mahakas rv37+6

Vierailija

Onnea Lyttelle poika-uutisista!!! On noi miehet välillä höpsöjä... varsinkin kun näkee raavaan miehen höpsähtävän vauvajutuista :D

Täälläkin sataa... sataa ropisee.. ja nukuin yllätyspitkään ... jopa kahdeksaan asti! Mutta huonosti nukuttu yö takana. Lihakset olivat julmetun kipeät ja jumissa kaikin puolin eilisestä joogasta! Outoa, vaikka ei tehty kuin ihan muutamat voima-venytysliikkeet... no nyt olen oikeastaan tyytyväinen, että sataa niin voi rauhassa viettää löhöpäivän.

Kävin eilen töissä viemässä kakkua, kun siirryin äitiyslomalle. Ikävähän noita työkavereita on, mutta eipä juuri muuten ole kaipuuta takaisin töihin. Laskin, että olen ollut nyt melkein kaksi kuukautta pois töistä.

Eilen oli myös mulla perhevalmennus. Mies ei päässyt, kun se pidettiin jo klo 17 niin ei ehtinyt tulla töistä maanantai-päivänä niin aikaisin. No ei se mitään, oli nimittäin tosi surkee (suoraan sanottuna). Aiheena oli parisuhde ja vauva-arki. Nuori terveyden hoitaja luki suoraan paperista tyyylsää tekstiä puoli tuntia, jonka jälkeen katottiin video (joka sinänsä oli ihan hyvä)... sen jälkeen luki vielä nyt liitteestä jonkun " hupaisan" -kirjotuksen, jonka tarkotuksena oli lähinnä pelotella ettei sitten enää ole elämää vauvan jälkeen, ystävät katoaa jne. ja lopuksi vain tokaisi, että sellaista on sitten luvassa -onko kysyttävää... no ei kelläään tietenkään ollut mitään kysyttävää, joten päästiin sitten 50 min. aikaisemmin, mitä oli aikaa varattu...hvyä niin sillä sitä kidutusta olis kukaan sen pidempään kestänytkään. Jäi tosi huono maku kyllä :(

no taidan vetäytyä tämän aamupalan jälkeen takaisin petiin ihmettelemään, kun kohtu on pinkeenä koko ajan... outoa?

Ninni rv 34+6

Vierailija

Suihkun raikkaana. Ei, en ole ollut pihalla kastumassa (sataa kaatamalla) vaan ihan suihkussa. Täytyyhän sitä olla tip top neuvolakunnossa! ;)

Koska on seuraava täysikuu?

Jos se kerran saa synnytyksiä aikaiseksi, tietäisi vähän varautua. Päätin, että tänään viimeistään aloitan sen sairaalakassin pakkaamisen.. On edes jotain valmiina, hammasharja ja päiväkirja ainakin.

Mariadee: Meillä kans isäntä miettii mitä kaikkea tekis ja minne menis sitten kun on isyyslomaa kun sitten ehtii. Just.. Todella kiva odotella, että minä ummikkona vauvan kanssa kotona, hoidan kaikki kotihommat vauvanhoidon lisäksi ja isäntä on kavereiden kanssa kisoissa " kun nyt ehtii" .. Oon vähän asiasta jo maininnut, kun ei tunnu ymmärtävän että tänä kesänä EI PÄÄSE Eurooppaan ajelemaan..

(ja taas haluan valvoa ja kahlehtia ja kaikkea)

Mun tarttis varmaan juoda kuppi pari kahvia.

Onkohan muuten Jamesiina jo saanut nyyttinsä??

Uutisia odotellessa.

Vierailija

Itellekin eilen tuli sellanen olo et jos lähtö jo tuleekin...Mutta tässä sitä vielä ollaan! Ja nyt olo on taas suht normaali...Väsyttää vaan aika tavalla, taas tullu huonosti nukuttua.

Tänään olis sitten mullakin neuvola, kuten monilla muillakin näyttää olevan.

vaavi on ihmeen vaisu...Aamulla koitin kuulostella ja kyllä se siellä ainakin liikkui vähäsen että hengissä sentään on!

Lonkat särkee täälläkin ja jos kauan on paikallaan, huomaa että liikkuminen on ihan sika hankalaa!

Kävin kirjottamassa nyt tonne yahooseen, en tiedä onnistuiko kun en löytänyt sit enää sitä omaa viestiä...Että sellasta mut eiköhän se siitä sit ala luonnistumaan.

Täällä sataa vettä...Harmaaata,harmaata on...hö. Nyt tekemään peti ja jos jaksaa, suunnataan tytön kanssa ulos!

QUEEN RV38+4 JA NEITI 1/05

Vierailija

Vettä sataa, plääh :/ Eilisen jälkeen olisin kyllä jatkanut mieluummin kauniita ilmoja, vaikka hikoilenkin kuin possu. Mieli vaan pysyy valoisampana kun sääkin on valoisampi.

Tänään neuvola ja fiilikset samanlaiset kuin Mrs.Marplella, eli toivon ettei painoa olis tullut... Toisaalta kun turvotus saa mut kokoluokkaan NORSU, on liki mahottomuus että paino ois pysynyt aloillaan :(

Johan tässä alkaa paineet nousta kun se vaaka pelottaa :) Mun mielestä voisivat meet loppuraskaudessa siitä jo vapauttaa...

Nyt on pakko kyllä hiipiä laittaan tukkaa, muuten istun taas tässä tunnin ja huomaan että tuli kiire. Palaan kuitenkin kiusaamaan teitä neuvolakuulumisilla. Ja kiukkuamaan kun täti oli taas mäntti :D

Helmis ja Onsku 35+4

Vierailija

öök sataa ja masentaa ja viikkoja tasan 38! kuopus syntyi 38+1 toivottavasti tämäkin tapaus. Nyt ois ihan hyvät ilmat olla sairaalassa! Nehän on luvannu koko loppuviikoksi sateita. Synntyksen lähenemisestä ei kuitenkaan ole mitään merkkejä, joten kaipa se 4 viikkoa vielä kärvistellään.

Eilen illalla ja yöllä kauheita rytmihäiriöitä?! oiskohan paineet taas koholla, mulla oli samanlaisia viikolla 22-25 ja paineet oli kovat. Eilen myös päänsärkyä, mutta mulla on toi allergia niin voiskohan johtuu siitä tää olonen? No täytyy soitella terkkarille, mitä se on mieltä. Huomennna ois neuvolapäivä.

Lytelle onnea pojasta, kiva mut jotenkin outoa tietää etukäteen, mäkin sain tietää sukupuolen viikolla 36 kun oli lekurissa ja me päätettiin nimikin samantein! Ja hauska oli pakata sairaalakassiin vaaleensinisiä vaatteita!

Saako nyt jo valita/päättää ottaako calmettea vauvalle? taidan jättää ottamatta jos saa itse valita.

onko nyt tarkoitettu niin että vauvansa saaneet kirjoittelevat yahoossa ja me jakautumattomat täällä vai miten?

Eilen kattelin vähän sitä puolta, mutta tuntu jotenkin vaikeelta, pitää perehtyä ajan kanssa. aivot on vaan jotenkin narikassa...mitens sitä voi jotain uutta oppia?

No sateesta huolimatta hauskaa päivää kaikille!

Vierailija

Ä-polilta tulin just ja kokoarvio pikkuherralle ultran mukaan nyt 2770gr. About kolmen viikon päästä eli 12.6 (rv39+3) pitäis mennä kontrolliin ja jos kohdunsuuntilanne näyttää hyvältä, niin sitten ruvetaan käynnistelemään. Eli yliaikaiseksi ei olis tarkoitus päästää. Jos syntyis rv 41 niin oletettavasti paino olis n.4100-4200gr, eli samaa kaliiberia kuin siskonsa. LA:han on siis 16.6. Lantiokin on kuulema kuin luotu synnyttäjälle (tunnusteli kyllä vaan käsikopelolla, ei kuvattu) eli pitäis herran mahtua hyvin tulemaan.

Neela kyseli eilisessä pinossa käynnistyksestä sektion jälkeen. Mulle tehtiin viimeksi kans hätäsektio ja kyllä nyt olis siis tarkoitus käynnistää siitä huolimatta (jos tää kaiffari ei muutoin ole tulollaan). Tosin sektioon kun päädyttiin, niin kohdunsuu oli jo 8cm auki, eli sen puolesta mut kuulema katotaan uudelleensynnyttäjäksi. Eli voiskohan toi mahdollinen aukeaminen/ aukeamattomuus edellisessä synnytyksessä vaikuttaa kans tohon käynnitykseen?? Esikoisen jälkeen kun hormonikierukan halusin, niin ensin lääkäri oli aika vastahakoinen kun oli toi hätäsektio tehty, mutta kun kuuli että kohduunsuu kuitenki auennut noin paljon, niin muuttui silläkin ääni kellossa...

Nyt kyllä unohtui kaikki tän päivän puheenaiheet ihan totaalisesti. Tällasta se on kun on sama pää kesät talvet:)

Huomenna olis sitten taas neuvola. Vaakalla en uskalla kotona käydä, mutta viime viikolla neuvolassa kokonaispainoa oli tullu lisää yht. 14.1kg!!!!

Quest ja Mikki 36+4

Vierailija

[color=red] Nyytti päätti sitten mamman herättää aamulla ennen seittemää. No eikun ylös sitten vaan. Nyt yritän kuluttaa aikaa ennen sitä lääkäriä. Se olis joskus kympin jälkeen.

Äh-mitähän sitä nyt tekis. On ihan murkkuja pöksyis. Tuleeeeee pitkä aamu tälle mammalle!

Lilli81 38+4

Vierailija

Harmaata tiistaita!

Supistellu tänään aamupäivästä asti..Aamulla sain vähän siivottua ja imuroitua (kauheissa tuskissa). Menin nyt illalla sitte saunaan ja kuumaan suihkuun niin rauhottui. Tuntuu oikeesti, et tämä tulee mahasta läpi. Kun liikkuu niin maha venyy ja paukkuu niin, et sattuu!

Kaupassakin kassatäti kysyi, et millon se laskettuaika oikeen on?? Näytin niin kärsivältä, kun supisteli niin vietävästi..

Olen tänään pessy taas pyykkiä ja esikoisen vaunuista irrotin päälliset ja pesin nekin nyt sitte vauvaa varten (ei oo niitäkään 3 vuoteen pesty). Ei ne niin likaset ollu, ihme kyllä.

Huomenna aamulla on neuvola ja illalla se painoarvioultra. Jännittää!

Ja sisko tulee poikansa kanssa huomenna käymään ja leikkimään. Toivottavasti ei satais koko päivää!

Katalin --> Millon sulla on se laskettuaika?? Mulla on 11.6 ja TYKS:ssä pitäis synnyttää, et voidaan olla samoihin aikoihin siellä :) Jaa ja täysikuu ois sitte 11.6 seuraavaksi..saa nähdä mitä tapahtuu!

Nyt meen kattoo käynnistämis ohjeita :) Hanna*

Vierailija

Ei tullut mieleenkään ostella miehelle mitään mutt loisto idea :).

Mitä sinne vois laittaa??????

Pakko oli tulla käväsee vielä tälläkin puolella kun vielä pysyy pystyssä,olisikohan aika aloittaa raudan käyttö?

Kai sen puuteeseen kuulu huimausta,huonoa oloa tai jotain?

Kertokee viisaammat!!!

Vierailija

on vaan jotenkin niin epätodellinen olo kun aletaan olla näin lähellä jo sitä h-hetkeä! Mäkin laskin että meidän vauveli kaiketi syntyy kolmen viikon päästä, siis kun tarkoitus on leikata rv 38 viimeistään näillä näkymin. HUI!!

Muistan kun esikoinen oli syntynyt ja olin Naistenklinikalla osastolla ja katselin poika sylissä ikkunasta ulos ja satoi vettä ja ihmiset kiirehtivät aamulla töihin. Tuntui että olis pakko huutaa ikkunasta kaikille että miten te voitte vaan jatkaa elämää kun MUSTA ON TULLUT ÄITI!!??

Tuntui jotenkin käsittämättömältä että muilla elämä jatkui vaikka mulla oli tapahtunut valtava elämän muutos.

Nyt tätä kolmatta odottaessa olen vasta jotenkin pystynyt konkreettisest tajuamaan että tuolla mun mahassa on ihan oikea ihminen, mun oma lapsi. Ekan ja tokankaan kanssa en jotenkin sitä oikeasti tajunnut, vaan vasta jälkeenpäin olen niitä katsellut ja ihmetellyt että tuo poika/tyttö siellä mun mahassa tosiaan oli silloin. Höh, onpas outoja mietteitä mulla tänä aamuna, mieli on niiin herkässä vaihteeksi...

Taidanpa lähteä silittämään noita vauvan vaatteita, jos vaikka pakkais jo vähän sairaalakassiakin valmiiksi. Mies sai ostettua uudet patterit kameraan ja uuden nauhan videokameraan, hyvä hyvä! Ettei jää vauvan kuvaaminen sen takia väliin että on virta loppu tms...

t. aamu-terrori

Vierailija

Yrittin siis vaihtaa sitä e-mailia mutta mutta....Nyt oon jotenkin onnistunu laittamaan sinne itelleni 2 sähköpostiosotetta, on siis se yahoon ja sit se jota käytän siellä mun tiedoissa.

Blaaaah, ompas tää nyt hankalaa. pitää varmaan pyytää mieheltä apuja kunhan joskus töistä taas kotiutuu...

Queen rv38+4

Vierailija

Mrs.Marple:

Lainaus:

Suihkun raikkaana. Ei, en ole ollut pihalla kastumassa (sataa kaatamalla) vaan ihan suihkussa. Täytyyhän sitä olla tip top neuvolakunnossa! ;)

Koska on seuraava täysikuu?

Jos se kerran saa synnytyksiä aikaiseksi, tietäisi vähän varautua. Päätin, että tänään viimeistään aloitan sen sairaalakassin pakkaamisen.. On edes jotain valmiina, hammasharja ja päiväkirja ainakin.

Mariadee: Meillä kans isäntä miettii mitä kaikkea tekis ja minne menis sitten kun on isyyslomaa kun sitten ehtii. Just.. Todella kiva odotella, että minä ummikkona vauvan kanssa kotona, hoidan kaikki kotihommat vauvanhoidon lisäksi ja isäntä on kavereiden kanssa kisoissa " kun nyt ehtii" .. Oon vähän asiasta jo maininnut, kun ei tunnu ymmärtävän että tänä kesänä EI PÄÄSE Eurooppaan ajelemaan..

(ja taas haluan valvoa ja kahlehtia ja kaikkea)

Mun tarttis varmaan juoda kuppi pari kahvia.

Onkohan muuten Jamesiina jo saanut nyyttinsä??

Uutisia odotellessa.

Olsku

Vierailija

http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vinkit.html#synnytys

Tuo vyöhyketerapia on toisilla ollut tehokas. Mulla toiseksi nuorimman kohdalla se auttoi jo pelkästään sillä että tilasin ajan :). Edeltävänä yönä alkoi supistella, kun aamulla olisi ollut aika vyöhyketerapiaan, peruin sen sitten. Terapeutti tosin sanoi, että kun silloin oli juuri ollut täydenkuun aika, niin se pistää paljon synnytyksiä liikkeelle. Tiedä tuota, onhan sillä vaikutusta vuorovesiinkin.

Olsku

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat