Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua!! Mistä suomalaisia lasten lauluja ja loruja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Esikoiseni syntyi juuri, ja nyt pitaisi saada jostain perinteisia suomalaisia lastenlauluja, leikkeja ja loruja, joita voisin pojan kanssa lauleskella.

Oma muisti on huono, ja muistan vain patkia lauluista joita olen itse 80-luvulla laulanut.

Eli mika kirja, DVD, tai nettisivu josta saisin kaikki vanhat tutut laulut ja leikit ja virkistaa muistiniani?

Taalla Espanjassa leikitaan ja lapsytellaan kasilla paljon lasten kanssa, ja haluaisin myos opettaa suomalaisia loruja!

Kiitos kaikille!

Kommentit (4)

Vierailija

Me saatiin lahjaksi tämä cd+kirja paketti ja on kyllä ollut todella suuri ilo. Laulut nyt ei oo niitä vanhoja tuttuja mutta helppoja oppia ja mukaansatempaavia ja meidän vauva 3kk 2vkoa tykkää näistä kovasti.

Vierailija

Kiitti vinkeista, nyt tiedan mita kysya kun menen Suomeen.

Noista espanjalaisista kirjoista en kylla tieda, kuulen vain mita esim. anoppi ja muut sukulaiset lauleskelee, mutta itse en ole hankkinut mitaan laulukirjoja just siita syysta etta haluan puhua vain suomea, ja poika tarhassa kylla oppii kaikki espanjalaiset jutut. Mutta voin yrittaa ettia jotain ja kysella kavereilta.

Palaan asiaan...

;)

Vierailija

Hei!

Löysin tälläisen sivun netistä, jossa on joitain perinteisien lastenlaulujen sanoja, ainakin näin alkuun, ennen kuin pääset Suomeen, voit kattoa sanoja tuolta! Itse ainakin muistin osan noista lauluista, oma äiti on joskus aikoinaan laulanut ja kyllä niitä pitää nyt omallekin laulaa vaikka kuinka oltais ulkomailla!!

http://www.geocities.com/milajasglobe/laulut.html

Vierailija

Varmasti näitä olisi paljon erilaisia vaihtoehtoja, mutta muutamia mainitakseni:

Lorukirjoja:

Peukaloputti ja luumupuu (oli meillä tosi suosittu, ohjeet sormileikkeihin mukana)

Harakka huttua keittää ja muita suomalaisia lastenloruja (perinteisiä loruja, joissakin vähän vanhahtava muoto)

Laulukirjoja on hirveän paljon, mutta ovat aika hintavia. Suuri toivelaulukirja:lastenlaulukirja on aika monipuolinen, mutta suuren koon vuoksi hankala lapsen kanssa. Yksi hyvä on Tule, tule leikkiin - lasten laululeikkejä. Monia perinteisiä ja joitakin uudempia lauluja, kaikkiin jonkunlaiset leikkiohjeet - osaan sormi- tai käsileikit, toisiin liikuntaleikit.

CD-levyistä voisin suositella VL-musiikin kokoelmia. Edullisia ja juuri niitä perinteisiä lauluja. www.vl-musiikki.fi

Vastakysymyksenä sinulle: Osaatko suositella mitään espanjankielistä lasten laulu- tai lorukirjaa, tai lasten musiikki cd:tä? (Yritän saada lapselleni jotain kosketusta kieleen, vaikka espanjalainen isä ei meihin juuri pidä yhteyttä... ) Ja espanjankielisten tuotteiden saatavuus pk-seudun ulkopuolella on aika rajallista..

Kiitos!

Uusimmat

Suosituimmat