Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~TIISTAI, SYYSystäväiset~*~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ennähnyt vielä pinoa...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7345399&p=1&mpage=3&tmode=...

tuolla... arvatkaa mikä? No oikein, eilinen pino! :)

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Ulkona kamala ilma. Kohta pitää kuitenkin ulos suunnistaa kun mulla on neuvolalääkäri ja Veetillä on sit sen jälkeen korvien jälkitarkastus. Alko ihan pelottamaan paljonko paino on noussut viime lääkäri käynnistä. On nimittäin tullut syötyä paljon paljon karkkia, pullaa yms.

Tallinnasta ostettuja karkkeja on tullut paljon syötyä. Ne vaan koko ajan houkuttelee ja niitä on pakko syödä. Ihan kamalaa tää makeanhimo.

Oon päättänyt että tänään illalla laitan Veetin isojen lasten sänkyyn nukkumaan. Samalla lailla joudun sen kanssa tappelemaan nukutin sen sitten pinnikseen, viereeni tai minne vaan. Minne on kadonnut meijän poika joka ennen meni niin kiltisti nukkumaan.

Pottagee: Laiskoja pottailijoita ollaan. Hetken Veeti malttaa potalla olla ja joskus jopa jotakin tulee. Mä oon laiska viemään potalle. Nyt kesällä aletaan kyllä enemmän pottailua harrastamaan.

Eilennä piti miehelle suuttua taas ihan kunnolla. Illalla Veeti oli tosi tosi pahalla tuulella ja mies ei oikein jaksanut, no mitä meni ja teki, antoi Veetille ison sulkaapatukan ja totesi että nyt on tyytyväinen. Minä sitten tuulispäänä raivosin ettei suklaata Veetille. Eikä varsinkaan tolla metodilla että sillä on ainakin hiljaa. Ei illalla sokeria. Mies ei tuntunut tajuavan. Joo saahan Veetin hiljaseksi antamalla herkkuja mutta en halua että oppii sitä.

Veeti on ihana kun huutelee koko ajan hiivioo hiivioo ja tarkkoittaa lordia. Eilennä kaupassa näki iltalehden ja iltasanomat ja siinä kun oli lordin kuva niin koko kauppa kuuli kun Veeti huus hiivioo. Oli pakko sille ostaa iltasanomat ja täällä onnessaan käveli koko illan lehti kädessä ja hoki hiivioo.

Nyt on Veetiltä ruvennut paljon sanoja tulemaan. Kun näkee vaavin tavaroita sanoo vauva. Nyt tutkii vauvan tutteja ja pulloa jonka tallinnasta ostin.

Pitää lähteä Veetiä pukemaan jotta ehditään lääkäriin ajoissa.

Tuli taas vaan omaa napaa.

Palailen.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv 25+6

Vierailija

..nuha siis vaan pahenee ja mä oon jo kauhuissani, et pääsenkö sittenkään Salaiseen laaksoon! Nea jo pärskii kamalasti ja viime unet nukkunut huonosti, on varmaan kurkku kipeä. Sitten kun mies vielä sairastuu niin peli on selvä! :-( Kiitos Mimmuli voinnin kyselystä! Toivottavasti lauantaina kuitenkin nähdään!

Onneksi sisko kävi kylässa, niin oli seuraa sadepäivänä. Illalla olis kevättempaus puistossa makkaranpaistoineen ja hevosajeluineen, mut näillä näkymin ei sinne tartte mennä jos sade jatkuu..

Viikonloppu meni tosi mukavasti perheen kesken ja olin jotenkin tosi onnellinen. Miehen kanssa järjesteltiin kaappeja ja Nea viihtyi mukavasti. Tehtiin lämppäreitä ja katottiin leffaa. Oli jotenkin tosi lepposaa. Ens viikonlopun mies onkin töissä, ellei nyt sitten saa tätä tautia.

Keilin, voisitko vaikka s-postiin laittaa sun nron, ni vois soitella siitä lauantain kyydistä, jos siis pääsisin tapaamiseen! Toivon niin!!

Potta: 10kk asti tehty kakat joka kerta ja pissat 1v jälkeen. Mut nyt tullut omaa tahtoa peliin vähän joka suhteessa ja ei aina pyydäkään potalle, niin kuin aiemmin. Kakan tullessa pyytää kyllä, mut kotona saattaa ilmottaa, että potalle, sit sanookin ' ei potalle' ja seuraavaks ' pissa tuli' . Edelleen ilmottaa pissa hädän kauppa- ja puistoreissuilla ja silloin myös yleensä pidättää pitkätkin matkat potalle asti. Mut ei stressiä. Kesällä saa myös Nea juosta pikkuhousuissa ilman vaippaa.

Voi ärsytys tätä nuhaa! Tein eilen pannarin ja nyt sitten meni makuaisti nuhan myötä. Eipähän tartte himoita herkkuja kun mitään ei maista! Oon kyllä syönyt aika epäterveellisesti ja ihmetys olikin suuri eilen neuvolassa, kun paino on kuitenkin muutaman kilon tippunut lähtöpainosta! Nyt kyllä haluan taas tsempata näissä herkkujen syönnissä. Mulla on nimittäin kummallinen raskausoire, eli salaattia (normaalisti mun lempiruokaa salaatit) ja hedelmiä ei vaan tee mieli. Ei oo hyvä korvata terveellisiä juttuja herkuilla..

Niin, eilen kuunneltiin ekaa kertaa sydänäänet! :) Ihana jumpsutus. Niin vilkas tyyppi oli, et aina molskahti karkuun kun th varovastikin laitto dobblerin mahan päälle. Jotenkin epäilen, että poika ois tulossa! :) Tosin viime raskaudessakin melkein loppuun asti veikkasin poikaa ja Nekku tuli!

Mantelille tsemppiä 6kk piinaavaan aikaan! Vauvakuume on ihmeellinen! :) Tulepa meillekin pyöräyttämään lihapullat! Mun pitäs ruoka laittaa, mut ei jaksais..

Voi että kuulosti kivalta Tallinnan matka! Mä en tod.näk. vielä keväällä pääse pikkuisen kanssa..höh!

Tomeralle mukavaa matkaa! Toivottavasti nukkumis ym.järjestelyt menee hyvin! harmi kun lääkäri peruuntui, toivottavasti unirytmi ei mennyt sekaisin!

Lempo, jatu ym. jotka Nekun unia kadehtivat! Tää on mullekin ihan uutta, että näin pitkiä unia ja hyvin nukutaan! Ehkä tää on vaihe... Sillon ku Nea oli ihan pieni, ajattelin, et tää lapsi ei opi ikinä nukkumaan, ku vasta 4kk alko kunnon päikkäreitäkin vasta nukkumaan! No, tässä on tod.näk. kamalien öiden sarja tiedossa, kun Nean nenä alkaa kunnolla vuotamaan. Sitten ei tarvitse kenenkään nukkua. Viime yö oli vasta alkusoittoa! :-/ Nyt Nea nukkunut tunnin, nukahti hetkessä. Varmaan hyvä nukkua raikkaassa sadeilmassa nuhanenänä. Mullakin hetkeksi helpotti, kun partsilla vaan kävin. Eilisen uudelleen nukutus-operaation jäljiltä (unia vaan 45min) on iso vesikello toisessa kädessä, kun " hetken" vaunuja vatkasin..

Jatulle jaksamisia aamuihin! Ja mukavaa risteilyä! Ikävä!

Ynis, mulle maistuis suklaa myös, jos vaan makuaisti palautuis! ;-) Jaksamisia pyykkihommiin, nimim. pyykit mätänee täällä koneessa. Muistin juuri!

Mersu, käyhän useammin! :)

Kerpulle halauksia ja voimia jos olet kuulolla! Sua muistetaan!

Mitähän muuta oli. Tää taitaa olla mun ikuinen kysymys. Palailen ainakin lueskelemaan myöhemmin!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 14+1

Vierailija

Heheh.

Lordi saa meillä kyllä aikaan aivan vastakkaisen reaktion. Uutisissa ja muissa medioissa vilkkuessaan, Kepali sanoo ushh(eli hyi jota sanon aina kun yrittää tutkia ulkona roskia) Sitten katsoo muualle. En ole edes viitsinyt erikseen näyttää sen kuvia kun onhan se nyt aika kuvottavan näköinen. ;) Että voikin lapset olla yksilöitä.

asiat loppui. En viitsi jauhaa. Siirryn liitelemään sähköisen maailman muihin syövereihin.

hk.

Lempo: Juupelis, aikaa on ja halua. anytime, anywhere ;)

Vierailija

Ei omasta, vaan lapsen iästä. Minä luulin, että minulla on vielä pieni vauva, mutta kovin on aktiivinen, siis vauvaksi. Kiharat suorana viilettää muiden mukana kerhoretkellä, puistossa jne. ja kun hoitaja on tuttu, saa äitikin lähteä märän suukon jälkeen iloisella vilkutuksella varustettuna. Sniif! Miten tähän on muka tultu?

Täällä vaivaa hoppuli, ensi viikon poissaolo on johdattanut meidät iloisen " mitä-teemme-ettei-maailma-kaadu" projektin pariin. Ihan nautinnollista kuitenkin minulle, anoppi on hoitanut Mottia silleen sopivasti. On ihana tulla kotiin, kun on saanut jotain aikaan ja kotona pieni söpöläinen odottaa kuin kuuta nousevaa. Oven avautuessa Motti juoksee anopin luo, vetää kohti ovea, sanoo kiitos ja hei-hei:D Ja sitten äkkiä minun syliin ja sohvalle. Ihaha (=ihana by Motti).

Muutoinkin meillä on oikein kivaa. Uhman suhteen elämme suvantovaihetta ja koko ajan opitaan niin paljon uutta ettei oikein mukana pysy. Antipottailija on alkanut pottailla, tosin kovin usein ei tulosta synny, mutta monien kuukausien tutustelun jälkeen Motti ei ole potan nähtyään kovin kauhistunut. Kakan tulon ilmoittaa, mutta ei uskalla tehdä pottaan. Pissin tekee siksi, että sen jälkeen taputetaan ja sanotaan hyvähyvähyvä;) Motti sanoo itse ja olettaa vanhempien myös seuraavan. Äidin omatunto soimaa. Oppiiko lapsi tunnistamaan tarpeensa vai tekemään tarpeensa koska se aiheuttaa hyväksynnän vanhempien silmissä?

LordiG: Eipäs meillä Motti mistään Lordia ole nähnyt ja ei ole mitään tarvetta näyttää. TV harvoin auki Motin hereillä ollessa ja Motti lukee omia kirjojaan, ei ole millään lailla kiinnostunut " meidän" lehdistä.

Algeerisen lapsukaisen äitinä olen myös monet kerrat miettinyt, että mitäs jos se toinen.....En ainakaan korviketta anna, erityiskorviketta jos lisämaitoa tarvitsee. Olen myös miettinyt, että saattaisin jopa itse dietata jo silloin jotain. Mutta toisaalta ajatus yhtä pitkästä ja rankasta imetysdietistä toisen kohdalla saa jalat tutisemaan. En tiedä. Vaikeaa. Syökää ainakin raskausaika ja sen jälkeenkin maitohappobakteereita, niillä on joidenkin tutkimusten mukaan ollut positiivista vaikutusta allergiamattomuuteen.

Jos jaksaisin vielä silittää, niin hyvä olisi. Silityskasa tulee jo ulko-ovella vastaan ja yhtään ei auta tietoisuus siitä, että tänne pukkaa väkeä koko viikonlopuksi.

Aavis ja Motti

Vierailija

Suklaati tulee tarpeeseen!!On kyllä kahtena iltana syöty muutaki ku virtuaalista...Laihis alko tökkii ja nyt taas ajatukset kiertää herkkukehää..Blääh!

Pe laivalle ja mitähän sieltä tulee raahattua?!

Minä myös epäilen aina onko hengissä jos lapset JOSKUS nukkuu pidempää!!!Se on niin tavatonta meillä!

jatu

Vierailija

Kiitos, Lemppari, huomasin LordiG:n vasta:

H punki eilen syliin kun katselin Hesarin kuvagalleriasta viisukuvia. Halusi kovasti katsella niitä, ja ilme oli utelias. Kysyin, onko siinä mies(miehiä)?, vastasi " eei" , onko nainen?, vastasi " eei" , onko hirviö?, vastasi " joo" , ja lähti sitten sylistä pois omiin puuhiinsa. Jotenkin ajattelen, että ei voi estää näkemästä (varsinkaan nyt) niitä kasvoja. Että kun kertoo että tämmöisiä on, varsinkin kun H ei lainkaan tuntunut osaavan pelätä niitä. Taisi kyllä ihmetellä ilmiötä, eikä ihme...

Kiva, Ynis, kun tulit heti moikkaamaan !!

M

Vierailija

Onneksi tuli tankattua ulkoilua eilen. Tänäänkin on pakko lähteä hakemaan esikoinen, satoi tai paistoi. Täytyy käydä kaupassakin samalla. Eipähän päästä kökkimään kotona koko päivää:)

Ajattelin saada jotain aikaseksi, ainakin pyykkirintamalla. Korillinen pyykkiä löysi tiensä kaappeihin ja eka koneellinen on jo pesemässä. Nyt vaan iski hyytymys, joten katotaan mitä saan oikeasti aikaseksi tänään.

Jatu, täältä tulee kilo suklaatia! Minä huitasin jo tänään varmaan 1000kcal suklaata naamariin! YÖK! Eikä voi syyttää kuin itseään. Vai voisko syyttää pientä syystyttöstä joka nukkui vaan ja antoi mun odotella heräämistään. Omituista, mutta piti lopulta tulla jo tänne yläkertaan kuulostelemaan onko neiti hengissä. Ei nyt nukkunut edes tuntia normaalia myöhempään, mutta on niin epätavallista, etten tiennyt mitä tekisin ja vallan huolestuin:)

Nyt aloin tuijottaa ruutua, joten mukavaa päivää kaikille!

T: Ynis

Vierailija

Varmaakin lehdissä ja telkkarissa on vilahdellut, mutten ole kiinnittänyt huomiota, että oisivat reagoineet mitenkään.

Meillä kierrätetään. Metallit jää kierrättämättä, kun keräystä ei ole näillä main.

T: Ynis

Vierailija

ihanaa oli nukkua taas! Se on kyllä ehdottomasti elämän ykköshupia nykyään. Aamukin venyi kasiin eli kunnon yöunet tuli tankattua, 8h.

Ihanaa, sataa! Paljon raikkaampi ilma heti. Tänään lähdetään vähän asioille ja palataan kotiin iltapäivällä. Kirjoitelkaahan luettavaa siihen mennessä ;)

äk ja poju, joka tomerasti nyökkäilee tuossa vieressä.

Vierailija

Eilen jo päästiin niin kesätunnelmiin taas. Minäkin ulkoilutin sandaaleissa jo näitä ihania varpaankynsiäni :) (Oliko sulla, Ynis, jo varvaskorukin? :)) Tänään ei päästä lainkaan ulos, näyttää siltä. Voi itku, tyttö hyppii seinille. Pitäisi päästä kylään - tai meille voisi joku tulla kylään. Täytyy alkaa miettimään.

Tänään pääsen kampaajalle. Huoh. Ihanaa. Nämä hiukset ovat jo aivan kamalat, täysin ylikasvaneet ja värikin mitä sattuu. Ayap, tämän keikan jälkeen kokeilen sitä sun suosikkia. Kiitos vielä vinkistä.

Pottailusta. Meillä alkoi myös silloin 8 kk mukan hyvin tämä homma, tyttö teki usein kakat pottaan. Sitten alkoi kävely ja liike oli sitten se pääasia, ei tyttö jaksanut keskittyä potalle istumaan. Vähän aika sitten päätin kokeilla uudelleen miten tykkää. Pitkään tuli huutoa kun yritti istuttaa potalle (en sitten viitsinyt sen enmpää istutella), mutta nyt ei enää. Eli tykkää myös istuskella potalla, pyytää jopa itse sinne (" ootta, ootta). Mutta niinkuin Äitikuukin kertoi, meillä myös mielellään istutaan, ei sinne läheskään aina mitään tule. Pissannut on muutamat kerrat. Kakannut varmaan kerran, kun sopivassa välillä sinne kiikutin. Mutta kaikki ajallaan.

Meidän unikeko alkaa heräillä. Puuron keittoon siis taas. Hyviä päivän jatkoja kaikille vaikka ilma onkin (ainakin täällä etelässä) mitä on ...

Alli

Vierailija

Harvoin koneella olen näin myöhään. Olen sellainen illan torkku nykyään, kun aamu alkaa aina niin aikaisin.

Enkelille samaa sanon kuin Lempo, että älä tosiaan pode huonoa omaatuntoa Nean unista. Minäkin muistan teidän alkuaikojen huonot unet ja vaunujen vatkaamiset. Toivottavasti nuha helpottaa pian!

Mä elän varmaan aina kuukauden ajasta jäljessä. Jotenkin tuo, kun T@hti sanoi, että kohtahan näen osan teistä, ei oikein mene jakeluun mulla. Eihän kesäkuu ole lähelläkään??? Ja silti se on viikon päästä melkein. Voi kun tämä aika kiitää.

Nyt voi sanoa, että vettä todellakin sataa. Oikein maahan asti. Hyvähän se on. Onneksi aamulla saatiin olla pihalla.

Onni on ollut tänään taas iloinen itsensä. Aamu tosin alkoi kauhealla kitinällä ja itkulla. Ja kun mua väsytti, tulin todenneeksi, että ihana kun aloitat aamun noin perhanan hyvällä tuulella:/ Mutta kun päästiin alakertaan ja vaihdoin vaatteet, poika pääsi käyntiin:) Mikä positiivisinta, sain Onnin kylvystä ilman itkua pois. Yleensä kai se loppuu aina liian aikaisin, tykkää siitä niin. Nytkin puhuin saunaan menosta ja poika heti veti punkkansa hanan alle. Löylyyn Onni ei halua. Menin sitten itse suihkutteleen myös, kun tulin just salilta. Ja kun _yhdessä_ molemmat laitettiin saunatakit päälle, homma sujui kuin tanssi. Mies yleensä kylvettää meillä ja kysyikin, että miten onnistuin tekeen tuon itkuitta?

Välillä mietin, tekeekö meillä mies jo " vähän liikaa" ...? Tai siis teenkö mä liian vähän. Mies nukuttaa yleensä aina iltaunille ja jo sekin tuntuu itsestä välillä sille, että pitäskö mun.. Mutta eipä tuo valita.

Lordista vielä. Aamulla luin Kalevaa pöydän ääressä ja Onni istui papan sylissä pöydän toisella puolella. Lordin kuva oli esillä ja Onni sanoi " looti, pääPÄIN" ! Eli Lordi, väärinpäin:) Yritti siis kääntää lehden, että näkis kuvan oikein päin.

Tänään en sitten noudattanut 45min kaavaa unissa. Nukuin nimittäin itse 2h päikyt ja annoin sitten Onnin nukkua 3h. Ajattelin niinkin, että kun eilenkin Onni heräsi itse 2h jälkeen ja yö oli levoton, että antaa nyt nukkua. Voih, oli makeat unet. Jossain vaiheessa heräsin ja ajattelin silmät vielä kiinni, että joko mies vei Onnin alas. Luulin siis, että on aamu. Avasin silmät ja tajusin olevani sohvalla ja huokasin, että ihanaa, saa vielä nukkua:) Nams.

Painelen vaikka telkun ääreen. Isä on kuorsannut siellä välillä kanavaa vaihtaen tovin. Nukku aina 1-2h sohvalla ja muka katsoo uutisia jokaiselta kanavalta:)

T-P

Vierailija

Aamulla päästiin pihalle kun ripisteli vain välillä. 2h siellä menikin. Onneksi mentiin puistoon, meinasin sateen takia kääntyä jo pois. Ekan kerran sattui j oku muukin yhtäaikaa. Vaikka alue, jossa puisto on, on uutta asutusaluetta ja pullollaan lapsiperheitä. Isä oli tullut 2v4kk ikäisen pojan ja 9kk ikäisen tytön kanssa. Kiva.

Väsymystä ilmassa. Taas Onni huuteli yöllä äitiä. Mikähän nyt on? No, eilen ei nähnyt mua illalla kun lähti nukkumaan, kun olin pelaamassa pesistä. Liekö siitä..? Kuudelta jo oli pystyssä mutta mies laittoi takas maaten ja nukahti vielä tunniksi, toisin kuin minä. Ja muutenkin nukuin niin huonosti..

Eilen kävi aika pahasti pelissä juu. Olin ottamassa palloa kiinni ja lähdin pakittamaan ja jotenkin sotkeuduin jalkoihini ja tajusin, että nurin mennään ja mitään ei enää ehtinyt tehdä. Kaaduin persuuksilleni ja niskat niksahti taakse päin oikein kunnolla. Rusahdus vaan kuului. Olis voinut käydä pahemminkin. Olen ihan kunnossa eikä edes se pirullinen niskakipu tullut tuosta. Vähän on hellänä vaan, taisi vähän venähtää. Kyllä säikähdin.

Lordi on meidänkin pojan suosikki. Kävin eilen kaupassa ja Onni näki iltalehdet ja hoki looti looti.

Kimalaiset perhana. Pelkään kaikkia öttimöntiäisiä kesällä. Ihan oikeesti aina tulee Öttis mieleen kun sanon kaikkia elukoita öttimöntiäisiksi:) Tänä aamuna lensi kimalainen ja kiersi Onnia. Mä säikähdin ja hyppäsin kauemmaksi ja Onni alkoi vähän itkeen suu auki, kimalainen 5cm:n päässä suusta! Silloin tempasin Onnia kädestä ja nappasin syliin ja juostiin karkuun! Ihan noloa mutta puistossa kun taas kimalainen kiersi Onnia, se alkoi heti itkeen. Eli aika äkkiä sain tartutettua pelon lapseen. Tuo onkin asia mitä olen monesti miettinyt, että miten olen " rohkea äiti, joka pelastaa lapsensa hyönteisten kimpusta!" :) Kun oma äiti on aina saanut olla - saa vieläkin olla - hätistelemässä mun kimpusta noita.

Joku makeanhimo kausi on taas täälläkin. Viikonloppuisin tulee herkuteltua ainakin yhtenä päivänä, viime viikonloppuna vähän enemmänkin. Roskaruokaa yms. Ja sitten aina viikon alku on tosi hankalaa, ettei taas sortuis. Karkkia tekis mieli joka päivä. Yhden pullan/päivä sallin itselle kuitenkin. Mutta jos tekee karkkia mieli, ei se pullalla lähde se himo.

Nyt mä taidan tehdä sen, mitä olis eilen pitänyt tehdä. Otan päiväunet itsekin.

Hyvää päivänjatketta kaikille!!! Paistaakohan tänään missään?

T-P

Vierailija

ihanaa, päivän paras hetki käsillä taas. omaa aikaa. Kahvia ja katkarapupiirakkkaa. Nam.

Mullakin joku ihme kamala makean ja suolaisen himovaihe menossa, koko ajan pitäisi syödä herkkuja. Sipsejä, pitsaa, kolaa, jäätelöä, karkkia.... tää on kamalaa. Itsekuria mulla ei ole näköjään enää ollenkaan, aikasemmin pystyin kesäisin vähän aina tarkkailemaan syömisiäni mutta nyt....tarviin apua tähän mässäilyyn kohta. (sanoo hän ja hakee sulkaakonvehdin kahvin kaveriksi)

Itkuhälyyttimestä kuului äsken linnun laulua. Hassua, ihan kun olis lintuja täällä sisällä ;)

Kovin moni äiti tuntuu olevan väsyksissä nyt. Voimia ja pitkää pinnaa toivon kaikille. Itsellä pinna varsinkin on liian lyhyt, tänä aamunakin huusin taaperolle takasin kun se kiukutteli. Tosi aikuismaista käytöstä, juu, tiedän :( Opinkohan mä koskaan...

Sinkku-tai yh- elämän pakottamana meidän on pakko hivuttautua vielä ulos iltapäivällä, maito on loppu. Just kun tultiin ja aattelin ettei enää tarvi mihinkään lähtee, vaan saadaan siivoilla ja järkätä kotia tää iltapäivä. *huoh* Hei voisko joku tuoda litran maitoo kulkeissanne? Kamala homma pukea ja lähteä taas ulos jonkun maitolitran vuoksi. Ja kuitenkin se on niin tärkee, ilman sitä ei pärjää...

kuten huomaatte, ei taaskaan mitään asiaa. Poistun siis takavasemmalle. Sieltä kurkin välillä kuulumisianne.

äk

Vierailija

Idalla piti olla tänään korvakontrolli, kun putkituksesta on nyt puoli vuotta. Aika oli 8.55, joten meidän ois pitänyt lähteä kotoota jo kahdeksalta. Sain sitten Idan herätettyä klo 7.30, olis nukkunut vielä varmaan tunnin tai enemmänkin... No sitten Idalle vaatteet niskaan, ja aamupalaa syömään, puhelin soi ja lääkäriaika peruuntui, koska lääkäri oli sairastunut. Eihän sille mitään voi, mutta harmitti kun meidän hyvä lomarytmi menee nyt mönkään. En kestä jos Ida huomenna herää itestään seitsemältä, on ollu niin ihanaa kun se on nukkunut yhdeksään asti.

Väsyttää... en osannu yöllä nukkua ku mietin et ehditäänkö varmasti tonne lääkäriin vai ei, ainakin kaksi tuntia valvoin. Mun isoäiti on tulossa käymään puolen päivän aikoihin, joten en saa edes päiväunia nukuttua.

No valitus sikseen, eilen oli se viimeinen tentti, joka mulla oli tekemättä, vaikuttaa siltä et saattais olla mahdollista päästä läpikin... kurja tieteellinen ajattelu kun ei tod. oo mun juttu!

Ylihuomenna onkin sit edessä junamatka Lapinlahdelle, edessä kolme vähäunista yötä. En osaa nukkua vieraissa paikoissa. Mennään miehen mummon luo yöks, sillä on vaan kaksio, joten ahdasta on. Sanoin ihan suoraan, et miehen isän kanssa en nuku samassa tilassa koska se kuorsaa aivan järkyttävän kovaa. Siellä on yks 120cm leveä sänky, jossa me oltais voitu miehen kanssa nukkua, Idalle matkasänky ja miehen äiti ois sitten nukkunu patjalla lattialla. No kelpasiko tämä ratkaisu??? Ei. Miehen äiti sanoo että vähemmän vie tilaa kun on kaksi patjaa lattialla, ei siis matkasänkyä, ja hän nukkuu Idan vieressä ja mä ja mies lattialla... Anteeks, mutta miksen mä sais nukkua Idan vieressä??? Tosin tiedän et nukun siinä kuitenkin, koska jos mä oon samassa huoneessa yötä niin Ida ei suostu nukkumaan ku mun vieressä.

Kierrätysg: Lehdet ja lasipurkit kierrätetään, samoin metalli. Ennen kierrätin myös pahviroskat, mut nyt ei täällä oo pihalla keräyslaatikkoa eikä meillä oo tilaa säilöä niitä kovin pitkäksi aikaa, et muistas vaikka kauppareissulla viedä.

Pottag: Innostus on vaihtelevaa, istuu kyllä mielellään ja aina jotain tuleekin, mutta harvoin pyytää itse. Tänään aamulla tosin oli taas kuiva vaippa, mutta mun viitsimisestä se on kiinni et veisin Idaa useammin potalle. Mut kunhan tulee lämmintä niin matot lähtee lattialta ja Ida saa olla ilman housuja, pikkuhousut kun on niin vaikea itse vetää alas.

No nyt Ida kaipaa seuraa, paras mennä

P+I

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat