Lääkäri sanoi, että nyt sitten laihdutat.

Vierailija

No hyvä homma. Kunnioitan lääkäriä, joka sanoo asiat suoraan. Ja tietenkin itsekin tiedän ylipainostani ja olen monen monta kertaa koettanutkin laihduttaa. Viime vuonna laihdutin tuskalla 10kg, mutta niistä 5kg on tullut takaisin. Lääkäri suositteli 10% painonpudotusta, mikä olisi 8kg, mutta olisi tässä enemmänkin ylimääräistä. Motivaatiota ei pitäisi puuttua, koska meillä on hankaluuksia saada lasta, minun PCO:n takia, ja laihtuminen luultavasti auttaisi.

Takana on painonvartijat, karppaaminen ja monta yritettyä " elämäntapamuutosta" . Luulisin tietäväni kaiken mahdollisen laihduttamisesta, mutta nyt en tiedä, mitä tehdä. Mikään " projekti" ei nyt houkuttele. En millään siis jaksaisi taas tehdä ruoistani ja liikkumisistani niin suurta numeroa. Mieskin (hoikka) on ihan kyllästynyt mun " laihdutuksiin" .

Luuletteko, saanko tuloksia ihan pelkästään sillä, että korvaan aterioilla lisukkeita keveillä kasviksilla, vähennän ruoan määrää (siis ihan annoskokoja), jätän pois kaikki satunnaiset herkutteluni ja pidennän päiväkävelyäni?

Kommentit (10)

Vierailija

4, niin, liikunta on mulle se koetinkivi. Tykkään kävellä, mutta siihen se jääkin. Nykyään kävelen 30-60min. kävelyitä 4-5 kertaa viikossa, mietin että voisin pidentää reissua. En tiedä sitten, olisiko tuo tarpeeksi...

ap

Vierailija

Ja toki siis ilman lääkäriäkin tiesin, että tämä vaikeuttaa tätä lapsensaantia. Mutta kun sen nyt ihan lääkärin suusta kuuli, vakavaan sävyyn, niin pakkohan tässä siis on laihduttaa nyt.

Vierailija

Mun ruokavalioni nykyäänkin on aikalailla sitä, mitä karppipiireissä hyväkarpiksikin kutsutaan. Käytän joitakin täysjyväviljatuotteita ja tummaa riisiä siis esim. Sokeria mun ruokavalioon nykyäänkin tulee lähinnä hedelmistä ja ketsupista ja tosiaan sitten niistä satunnaisista herkuista (esim. leivonnainen tai suklaa välillä). En ole oikeastaan valmistautunut palaamaan sen jyrkempään karppaamiseen, mutta noi herkut tietenkin on ihan ylimääräistä.

ap

Vierailija

sokeri, puhdistetut jauhot, riisi ja peruna pois.

Kun tuon neuvon lisäksi syö tarpeeksi kasviksia eikä unohda proteiinia, laihtuu takuuvarmasti ja helposti.

Vierailija

Minä ja mies ollaan saatu ripeästi ylimääräiset kilot pois lopettamalla sokerin syömisen täysin, välttelemällä valkoisia jauhoja, perunaa sekä puhdistettua riisiä ja jättämällä saunakaljatkin väliin.

Sokerin vältteleminen on yllättävän vaikeaa. Sitä on piilotettuna suurin piirtein kaikkiin muroihin, salaatinkastikkeisiin, leipiin jne. Kannattaa olla tosi tarkkana. Mutta noin siis saa ripeästi kiloja pois muuttamatta ruokavalioonsa yhtä radikaalisti kuin esim. atkinsilla.

Meidän ruokavalio on lähinnä lihaa tai kalaa ja ruokaisaa salaattia, paljon kasviksia eri muodoissa.

Vierailija

että itse sitä kuvittelee että mun pitäis laihtua 20 kg mutta sitten lääkäri sanoo että 7 kg olis hyvä ja todella kun sen laihtuu niin ihmeitä tapahtuu.

T: 2-v pojan äiti

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat