Bulgaria

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko kukaan ollut pienen lapsen kanssa Bulgariassa?Kokemuksia?

Mielipiteitä?

nurse+yökyöpelipoika 4kk 23pv

Kommentit (5)

Vierailija

bulgarian sunny beachilla, tosin sillon ei vielä ollut lapsia. mutta kyllä minä lähtisin sinne lastenkin kanssa. ihanan pitkä ja matala ranta! lähellä myös joku vesipuisto, jos sen ikäisiä lapsia, että se ois kivaa. taskuvarkaita ei kohdattu, mutta kannattaa varmaan varoa. ajattelisin että rattaillakin pääsee siellä aika mukavasti kulkemaan. paljon siellä oli lapsiperheitä. puhtaus vaihtelee paikasta riippuen ja maitohappobakteeria kannattaa antaa. minä söin ja sain silti jonkinlaisen vatsataudin.. kuitenkin ihana ja nimenomaan halpa paikka! ja kivat retkeit matkanjärjestäjillä. tässä jotakin. en tiedä,oliko sitten apua..

Vierailija

Aluksi täytyy sanoa, että me haimme lomalta vain rentoutumista, irtiottoa arjesta, lämpöä ja hiekkarantoja. Jos haluaa nähdä nähtävyyksiä ja vaikka shoppailla muutakin kuin perinteistä turistikrääsää ja halpoja kesävaatteita, SB ei ole ehkä oikea paikka. Matkanjärjestejä kyllä teki retkiä lähistölle, mutta me emme käyneet niillä.

Hotellimme taso yllätti kovasti (Aurinkomatkat/Aktinia), siis positiivisesti! Hotelli oli vasta remontoitu. Kylppärissä kaikki toimi hienosti, samoin ilmastointi jne. Lapselle oli hotellin puolesta matkasänky, mutta parivuode oli niin iso, että hän mahtui mainiosti väliimme nukkumaan.

Eläminen ja oleminen oli todella edullista. Itse koin, että yhden

1 v 3 kk lapsen kanssa reissaaminen oli todella helppoa. Mukana oli myös tuttavaperhe, joten meillä oli seuraakin.

Hiekkarannalla kävimme pariin otteeseen. Ajankohta oli loistava, sillä tuolloin kesäkuun alkupuolella ei ollut liian kuuma. Itse en lähtisi sinne pienen lapsen kanssa heinäkuussa. Viimeisenä päivänä nimittäin oli lämmintä melkein 30 astetta eikä se ollut enää herkkua.

Rattailla pääsi oikein hyvin liikkumaan. Paikalliset olivat erittäin lapsiystävällisiä. Minulle itselle ei tullut mitään vatsaongelmia, tosin en saa niitä juuri muutenkaan. Maitohappobakteereita en muista syöttäneeni lapsellekaan.

Mukanamme meillä oli pieni vedenkeitin, jossa saatoimme keittää vettä ja samalla jotain puurojuttuja tehdä sekä lämmittää purkkiruokia. Tosin muistelen, että niitä lapsi ei tainnut juuri syödä. Läheisestä pikkukaupasta ostimme hotellihuoneeseen pullotettua vettä, maitoa, jäätelöä ja pikkupurtavaa. Vaipat ja muut tilpehöörit olivat mukana omasta takaa.

Me tosiaan saimme Bulgariasta sen, mitä haimme. Voisin mainiosti kuvitella matkustavani sinne joskus uudelleenkin!

Vierailija

ja poika on silloin 9kk. Elokuussa olisi siis tarkoitus mennä, ja ollaan menossa tuonne edellisen kirjoittajan mainitsemaan garden-hotelliin. Olisiko nimi ollut flamingo garden?!

Eli siis itse paikan päällä olemisesta ei ole vielä kokemusta, mutta kaikki mitä olen kuullut on ollut positiivistä.

Kävin myös muistaakseni suomi24:n keskustelusivuilla ja siellä oli aiheesta paljonkin keskustelua, kannattaa käydä katsomassa jos löydätte!

Viivi

Vierailija

Meillä vauva nyt 2 kk, olisi tosi kiva lähteä johonkin kesällä jossain välissä. Mutta pienen kanssa matkustaminen arveluttaa, etenkin Bulgariaan - miten puhtaus, onko paljon taskuvarkaita/rikollisuutta, ötököitä, sähkö/vesikatkoja...?

Bulgariassa meitä kiinnostaa tietty edullinen hintataso, meidän 5 hengen matka kun maksaa aikas paljon joka tapauksessa. (Lisäksi sinne vielä olisi tilaa joihinkin perheystävällisiin Blue/Garden -hotelleihin, ne on jo muualla enimmäkseen loppuunmyyty.)

Vierailija

Olimme syyskuun alussa 03 Kultahietikolla 5,5 kk ikäisen esikoisemme kanssa ja hienosti meni. Hän oli tuolloin vielä täysimetyksellä ja tutustui bulgarialaiseen keittiöön vain välillisesti. Busseilla reissasimme Varnan ja Kultahietikon väliä ja rattaatkin mahtuivat busseihin hyvin. Ei siis muuta kuin matkaan vaan!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat