elatusmaksuista..

Vierailija

tilanne on niin että etävanhemmalla tulee tilapäisesti olemaan " tiukempi tilanne" , tulot tippuvat alle tuhanteen euroon kuussa (käteen) ja lapsia on kotona 2. Tilanne tulee kestämään noin 2 vuotta. Pystyisiköhän elatusmaksua hilamaan alaspäin tälle ajalle? Nytkin on maksettu minimi, mutta tiedän tapauksia jossa maksu on ollut esim. 50e/kk ja kunta suorittanut loput lähivanhemmalle niin että minimi on tullut täyteen.

Kenelläkään tietoa/kokemusta?

Kommentit (12)

Vierailija

Me tehtiin sopimus alle minimimaksun ja minulle erikseen huomautettiin, ettei minulla ole oikeutta saada minimin ja maksetun summan erotusta kunnalta.

Elatusvelvollisen tulee aina maksuvaikeuksissa neuvotella kunnan kanssa.

Vierailija

Lähivanhemman tulot ovat noin 3500e, ei muita lapsia, ja etävanhemman tulot siis tulevat olemaan alle 1000euroa ja muita lapsia 2 joista toisesta ei makseta enää lapsilisääkään koska täyttänyt 17v.

Yritän vain saada jotain tasausta sille että yhdellä lapsista on kaikkea ja paljon, kahdella muulla ei mitään ylimääräistä.

Vierailija

Sehän voi olla hän itsekin joka maksaa ex-miehelleen ja lapset on " jaettu" . Kirjoituksessa kun puhuttiin vain lähi/etävahnemmista, ja tänä päivänä etä voi olla kumpi vain.

Vierailija

Sori mutta väärin meni kummallakin.

Kysyin täällä kysymyksen mutta se ei mielestäni velvoita minua tekemään tiliä elämästäni sen enempää joten jääkää vain arvailemaan.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat