Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki TE joiden tulot yht. käteen n. 2200-2400 euroa

Vierailija

koetteko olevanne keskituloisia?

Kommentit (15)

Vierailija

Mun bruttotulot vaihtelee n.1000-2000¿/kk ja mies tienaa bruttona 5300¿/kk.

Asumme Helsingissä, nelihenkinen perhe, enkä koe että olisimme hyvätuloisia, ehkä siis juuri ja juuri keskituloisia.

Mutta tämä on oma kokemus, varmaankin muiden mittareiden mukaan olemme jopa hyvätuloinen perhe.

Vierailija

keskiansiot. Siis todelliset ansito, joissa mukana myös ylityökorvaukset ym. lisät... Se on noin 2500 ¿/kk. (meikäl. tienaa just tuon 2530 ¿/kk)

Vierailija

Miehen tienaa nettona n.1500 ja minä pari sataa kun äitiyslomalla olen. Uudessa talossa, asutaan uudella autolla ajetaan ja velkaa lyhennetään 400¿ kuussa. Hyvin pärjätään vähemmälläkin rahamäärällä. Asenteestahan se on kiinni.

Vierailija

keskiansio on kuulemma 2500¿/kk/nuppi. Siitä miinus verot plus puolison tulot ja päästään lähellä 4000¿. Siinä ois mun raja keskituloiselle.

Vierailija

Kuinka paljon täytyy nettotulot olla yhteensä, että voi sanoa kuuluvansa keskiluokkaan? EN tosin tiedä, että mitä merkitystä tällä asialla on, mutta kysynpä kuitenkin...

Vierailija

Eli nettotulot noin (riippuu veroprossasta) 3800 ¿ + lapsilisät.

Keskituloisen palkka on tällä hetkellä noin 2300-2800 ¿. (riippuu sukupuolesta, heh...)

Vierailija

On oma koti (tai siis pankin), laskut maksetaan ajallaan, ostetaan sitä ruokaa mitä tekee mieli ja rahaa jää vielä muuhunkin, kuten vaatteisiin, leluihin, harrastuksiin. Joten sen puolesta voitaisiin ollakin keskituloisia.

Olisihan se kiva, että joskus tulot tuosta vielä nousisi.

Uusimmat

Suosituimmat