Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Jouluntähtösten tiistai**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En huomannut meille pinoa tälle päivää, joten alotan itse..

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hauska sattuma=) Meidän neiti syntyi 30.01-05 ja laskettu aika oli 25.1. Nyt on menossa rv11+1 ja arvioitu laskettu aika on 11.12.

Kyläily onnistui ihan hyvin. Sain kyllä kuulla siitä, että olen liian tiukka, kun en anna tytölle herkkuja. Sai kyllä kahvipöydästä keksin, joka ei edes neidille kelvannut ja pullaa. Kotona emme ole vielä juurikaan antaneet sen kummempia herkkuja, koska tyttö ei niistä oikein välitä emmekä itsekään syö yleensä muita herkkuja kuin karkkia.

Sitten siitä gallupista. Ostin Lapin matkalta pienet töppöset, jotka ovat aika kätevät talvella. Silloin ajattelin, että jos jotain ikävää sattuu, ne ovat kuitenkin hauska muisto, kun ovat sellaiset " Lappi-tyyliset" . Keskenmenon pelko on hälvennyt, kun kuulin pienokaisen sydänäänet. On muuten tuon raskauskiekon mukaan ensi viikolla n.9cm pitkä... Aikamoinen vauhti.

Vierailija

Väsyttää... Nytkö tää iski? Hurja väsy, tuntuu ettei mistään tule mitään kun vois vaan nukkua! Toivotaan, että on vaan väliaikaista ja työnaloituksesta johtuvaa...

Nielurisaleikkauksesta oli puhetta eilisessä pinossa... Meidän neidillä on jo toiset tuubit ja risat lähtee kyllä saman tien kun neiti vaan saavuttaa ne maagiset 10kg, mitä leikkaukseen vaaditaan. On vähän hoikka rakenteeltaan, 8.5kg ja ikää 1v3kk... Ite olin joskus samanlainen kukkakeppi, mutta toisin on nyt ;-) Sitä ollaanki saatu juosta neuvolassa aina painokontrollissa, kun terkka ei meinaa millään uskoa, että lapsi voi hyvin, vaikkei painakaan niin paljoa! Niin, se leikkaus... Itelläni risat otettiin kun olin 21v ja kyllä kirpasi. Olin yli viikon ihan toimintakyvytön kun olin niin kipeä, siskon muksut on taas samana päivä ollu jo leikkimässä, niin paljon nopeammin lapset paranee... Kerro sitte miten meni...

Vielä kolme päivää ultraan, repeen kohta liitoksistani, en keksi miten aika kuluis nopeammin... Ehkäpä täällä tulee odoteltua muiden ultrauutisia (ainaki ilmiksellä huomenna) niin aika kuluu muiden mukana jännittäessä...

Työniloa kaikille kotiin tai töihin.

Tiina 11+5

Vierailija

Lukemassa oon vaan käynyt, mutta nyt asiaakin!!

Eli mulla tänään np-ultra, täällä aikaisin, nyt rv 11+3. Ekaks jännäsin vieläkö sydän pamppaa ja onneksi se siellä kiivaasti jumputti. Kätilö ei saanut vatsan päältä näkyviin kuin kohdun... mutta en edes älynnyt pelästyä, koska muiltakaan ei ole näkynyt näin aikaisin. Alakautta pikkuinen siellä nukkui sikeästi, ja hetken kätilön häntä " kiusattua" , pikkuruinen kääntyilikin ja saatiin mitta ja turvotus mitattua. Niskaturvotusta 1,1 mm, joten sehän on hyvä juttu. Huh helpostusta. Ehkä olo nyt rauhottuu ja voi rueta " olemaan raskaana" !

Niin ja Whitelle onnittelut kaksosraskaudesta!!!!!!

Minä en ole pikkuiselle ostanut vielä mitään (enkä uskalla hetkeen ostellakkaan). Itselleni ostin taannoiselta Espanjanreissulta Benettonilta 2 mamma-farkut...nekin vielä pussissa! Yritän vielä lykätä käyttöön ottoa, koska sitten ollaan mamma-vaatteiden " vanki" . Siis hyvässä, mutta kuitenkin.

Mutta sellaista täältä ja innolla odottelen muiden ultra-juttuja ja onnea sinne kaikille!!!

Alice 11+3

Vierailija

Eli raikasta tiistaita, tähtöset :D

...Väsyttää, hyvä kun lueskella jaksaa, saati sitten pinoutua. Pahoinvointi alkaa hiukan helpottamaan. Ensi viikon keskiviikkona neuvola ja torstaina ultra, ei millään jaksaisi odottaa!

Tarvikkeista: Esikoisen jäljiltä on peruskamat ja paljon tytönvaatteita ;D, tälle vauvalle otetaan oma äitiyspakkaus ja lisää vaatetta ostetaan vasta kun sukupuoli selviää, siis syntymän jälkeen. No, ehkä joudun " hormoneissani" ostamaan jotkut pikku sukat, että odotus konkretisoituisi...

Tinuri ja Itu 10+3

Vierailija

Aamulla oli labra, otettiin verikoe ja vein virtsanäytteen. jos ne vaikka vihdoin tekisivät raskaustestinkin=) Viime raskaudessa kyllä tehtiin heti testi ensimmäisenä (kävin eri neuvolassa), mutta nyt asia varmistui lääkärille sydänäänillä;-) Tein toki itse kaupasta ostetun testin. Olinkin jo unohtanut miten usein saa rampata erilaisissa tutkimuksissa ja gyne-käynneistä tulee niin rutiinia, ettei tunnu enää missään... Täytyy olla iloinen, että Suomessa tämä kaikki on mahdollista ja vielä ilmaista.

Selkä on tosi kipeä. Esikoisen nostelu tuntuu hankalalta vaikka onkin ikäisekseen kevyt. 1v4kk ja n.9kg. Kuitenkin alavatsaa vihloo, kun kannan häntä yhtään pidempään. Muuten olo on ihmeen hyvä. Kovin kamalasti ei väsytä ja sain syötyä aika ruhtinaallisen aamiaisenkin. Päivällä pitäisi lähteä yhden tuttavan luo kyläilemään. Hän näkee meitä n. puolen vuoden välein ja tietää aina meitä paremmin kuinka syön raskausaikana ja mitä parannettavaa esikoisen hoidossa olisi. Hänen mielestään minä vain lomailen kotona (hoitovapaa) vaikka töissäkin voisin käydä. Samainen henkilö on itse kotirouvana, mutta heidän lapset ovat jo aikuisia. Mies kuitenkin tienaa sen verran, ettei naisen tarvitse töitä tehdä. Näitähän riittää. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Täytyy yrittää kuitenkin ylläpitää sukulaissuhteita joskus.

Kaalipata porisee hellalla ja neiti on päiväunilla. Nyt on aikaa hengähtää hetki!

Vierailija

ja välillä tuntuu että enemmän kun koskaan. Mutta onneksi toi oksentelu on nyt ollut poissa jo useamman päivän. Ja huomenna on viimmeinen työpäivä tällä viikolla jippiii!

Huomenna olisi lääkäri neuvola ja varmaan näkee ultralla että onko mahassa vielä elämää... Maanantaina otettiin kaikki verikokeet ja sinne np ultraakin yksi verikoe, se ultra on kylläkin vasta kahden viikon päästä, millään malttaisi odottaa sitäkään.

Pian aletaankin kuulemaan täälläkin np-ultra kuulumisia, niiltä jotka siihen on menossa.

Mutta jaksamisia kaikille odottajille.

rv.11+5

Vierailija

Voi onnea White tuplista :))

Sain vihdoin lääkärineuvolan varattua ja se meneekin parin viikon päähän ja heti sitten seuraavana päivänä neuvola. Kyllä riittää menemistä...

Meinaako kukaan käydä siinä seerumiseulassa?

Täällä se tarjotaan jos haluaa mennä ja itse meinasin ensin etten olisi mennyt, mutta mulla on vielä verikokeet ottamatta ja joudun sen takia labraan menemään muutenkin niin varaan sen ajan sitten sinne 15+ viikolle.

Mitään hankintoja en ole tehnyt, lähinnä mietin otanko pakkauksen vai rahana. Uudet renkaat pitää investoida vaunuihin, vaikka kalliit ovatkin. Mutta hullua on ostaa uusia vaunuja kun entiset emmaljungat on ihan kunnossa, vaikka kaksi lasta jo ovat palvelleet.

Itelleni tilasin äippähousut ja paidan :)

vilis 12+5

Vierailija

Meillähän on ihan saman ikäiset esikoiset? Milloin teidän eka on syntynyt? Meillä synty 14.2.2005, la oli silloin 26.2, mutta neiti tuli just mukavasti ystävänpäivänä...

Voidaan sitte yhdessä miettiä, miten noiden tarvikkeiden yms. kanssa kun ikäero on lapsosilla lhes sama...?

Tiina 11+5 ja tyttö 140205

Vierailija

Heippa pitkästä aikaa kanssasisarille :) Ja Whitelle onnittelut kaksosista, ihanaa! En ookaan palstaillut piiitkään aikaan, lueskellut kyllä aina silloin tällöin kuulumisianne. Omissa kuulumisissa kun ei oo tapahtunut mitään ihmeempää, joten ei sitten oo tullut kirjoiteltuakaan.

Edelleen tuntuu koko raskaus tosi epätodelliselta, vaikka se pieni sydän ultrassa sykkikin. Siitä on vaan jo niin kauan että taas epäilyttää kaikki :| Edelleen olen myös yhtä oireeton, enää ei edes väsytä paljoa. Äitini tosin nauroi että mun pitäis olla onnellinen siitä ettei pahoinvointia ole (itse oksenti kaikissa raskauksissaan neljä ekaa kuukautta), eikä ressata asiasta :) Niinkai se onkin, mutta silti sitä huolehtii onko kaikki ok kun kaikki muut oksentelee ja mulla ei oo oikeen mitään... Eka neuvola oli jo viikolla 7+4, siitäkin tuntuu olevan jo ikuisuus. Ja nt-ultrakin on vasta vkolla 13, joten siihen vasta kauan onkin! Tahtois taas varmistuksen että masussa ylipäätään on ketään enää. Oon oikeen epäilevä tuomas;) Onneks tässä on kauheesti muuta hommaa ja koiran kanssa kisoja, ei pyöri kokoajan vauva-asiat mielessä ja aikakin menee nopeammin. Mutta silti vielä 3 vkoa pitää odottaa, huoh.. Äitienpäivänä kerrottiin tulevasta vaavista molempien porukoille ja sisaruksille, kaikki oli tosi onnellisia :) Eka lapsenlapsi molempien vanhemmille. Ja yhdelle kaverille oon myös kertonut, muille vasta sitten ultran jälkeen mikäli kaikki on ok.

Onko kaikilla muuten paino jo noussut? Mulla ei oo noussut kun ehkä puoli kiloa jos sitäkään, eikä mahasta muutenkaan mitään vielä näy.. Iltaisin kyllä pömpöttää. Tahtoo jo vauvamahan! :)

Niin ja galluppiin vielä, en oo ostanut vielä yhtikäs mitään.. Ei sitä vissiin oikeen uskalla vielä, ultran jälkeen sitten kyllä varmaan ryntään suoraan kauppohin:)

Mutta ehkä tässä nyt oli kuulumisia hetkeksi.. Hyviä vointeja kaikille! :)

-nesselia- (rv 10+2)

Vierailija

Jospa meidänkin kuulumisia esikoisen nukkuessa. :) Hienoa täällä on muillakin aika samanikäisiä lapsia. Meidän neiti on syntynyt 17.04.05, LA tosin oli jo 04.04. Saa nähdä miten tämän kakkosen kanssa käy. Neuvolan ja menkkojen mukaan LA 17.12, itse laskurin mukaan olen ajatellut 18.12. Samapa tuo, ultrassa selviää sitten tarkemmin. Np-ultra mulla on vasta 12.6. Sitä ennen ei nyt sit tullu ultrassa käytyä.

Eilinen neuvola tosin vähän rauhoitti mieltä raskauden suhteen. Sydänääniä saatiin kuulumaan pariin otteeseen, esikoisen huudosta huolimatta. On se tytölle niin kamalaa ku äitiä tutkitaan. Ensi kerralla on lääkärinneuvola ja sisätutkimus tiedossa, jätän tytön suosiolla kotiin tai hoitoon jonnekin. Neuvolassa kaikki ok, paitsi mun hb 118 eli alkanut jo tippumaan. Esikoista odottaessa kärsin anemiasta, mikään rauta ei oikein tehonnut. Painoa on tullut omasta mielestä jo liikaa lisää.. sama juttu neitiä odottaessa. Onneksi alkuraskauden jälkeen kilojen kertyminen hidastui. Paha olo pakottaa syömään, eikä liikkumisen tällä hetkellä oikein innosta. :(

Pahoinvointi taitaa olla vähenemään päin..

Galluppiin: En ole vielä ostanut kakkoselle mitään. Tyttöjen vaatteita löytyy yli tarpeiden, mutta kai sitä tulee joihinkin ihaniin vaatteisiin sorruttua vaikkei tiedäkään kumpi tulossa. :)

ONNEA Whitelle tuplaraskaudesta!! :)

Rv 10+2

Vierailija

kaikille tuplien johdosta onnitelleille =) Tuntuu tosi kivalta kun täällä kanssasisaret onnittelee ja on kiinnostuneita tästä meidän kaksosraskaudesta! Muualla kun ei vielä hirveesti viitti raskauttaan hehkuttaa, eikä varsinkaan kertoilla ympäri kyliä että kaksoset tulossa...vaikka kieltämättä kyllä tekisi mieli kuuluttaa koko maailmalle =)

Joku kyseli että miten saatiin tietää odottavamme kaksosia ja näin se tapahtui: Mentiin ekalle lääkärineuvola käynnille viime torstaina ja siellä tietty ultrattiin. Löytyi " touhukas" sikiö. Lääkäri jatkoi ultraamista ja tokaisi kohta: " Täällähän on näitä kaksi" . Ja se toidena bongattu oli vielä " touhukkaampi" =) Tuli todellisena yllärinä! En jotenkin ole tullut edes ajatelleeksi että meille voisi tulla kaksoset. Siis mitään syytä ei ole miksi ei voisi tulla, mutta kai sitä on alitajuntaisesti ajatellut että niitä syntyy kuitenkin suht vähän (n. 850 paria vuodessa) ja tuskin meidän kohdalle osuu. Meillä ei ole " sukurasitteena" kaksosuutta. Joka tapauksessa positiivinen ylläri! Mutta jotenkin sitä oli kyllä vaikea käsittää kun lääkäri sen kertoi. Ajattelin että onko siellä OIKEASTI kaksi, vaikka tuskin nuo lääkärit hirveesti leikkiä laskee tollasella asialla. Itkuhan siinä tietysti pääsi, sellanen sekava ilon ja ihmetyksen itku. Sitten vähän tormistauduin ja osasin jopa kyselle joitakin järkeviä kysymyksiä lääkäriltä. Ja kuten kerroin piti seuraava neuvola-aika olla 19.6 mutta lääkäri sanoi että mun pitää varata siitä ilmoittautumisesta uusi aika joka on aiemmin. Kun lähdettiin miehen kanssa lääkärin huoneesta oltiin molemmat yhtä hymyä. Menin ilmoittautumiseen vaihtamaan sitä neuvola-aikaa ja kun yritin selittää asiaani aloin taas itkemään. Oli se täti vähän hölmistyneen näköinen kun mulla oli hymy korvissa ja silti itkin =) Sain kerrottua asiani.

Kun käveltiin autolle kumpikin vain hymyiltiin ja huokailtiin =) Mies on ollut siitä asti ihan tohkeissaan, mutta ajattelee vain tunteella, ei ollenkaan järjellä. Minä tietysti oon jo pähkäilly kaikenlaista esim. imetystä. Haluaisin täysimettää mahdollisimman pitkään, mutta se ei välttämättä onnistu. Tietenkin meinaan yrittää, mutta yleensä joko maito ei riitä molemmille tai jostain muusta syystä joudutaan käyttämään lisämaitoa.

No, turha murehtia vielä tollasia juttuja (mutta äitinä/naisena sitä ajattelee jo kaikkea). Kunhan vaan sujuisi hyvin tämä raskaus ja saataisiin ne pikkuiset meidän perheeseen! Kovasti ootan sitä seuraavaa neuvolaa, vaikka sillon ei edes ultrata. Kiva päästä juttelemaan terkkarin kanssa ja kyselemään kaikkea mahdollista kaksosraskaudeta yms. Sitäkin jo mietin että kun se täti sitten kuuntelee sydänääniä dopplerilla, niin mistä se voi tietää että kuulee molempien sykkeet eikä esim. kuuntele kahteen kertaan saman sikiön sykettä?!? Tietty jos sykkeissä kovin suuri ero, niin sillonhan sen tietää, mutta, mutta.. Tämäkin asia selvinnee sitten 5.6. Turha mun on sitä pähkäillä =)

Rauhaisaa illan jatkoa kaikille. Täytyy lähteä haukkaamaan iltapalaa ettei paha olo pääsisi yllättämään.

White rv 10 ja 9+5

Vierailija

Olihan se ihana nähdä pikkusen sydämen tykytystä. Ja saatiin kotiin pari kuvaakin mukaan, vaikka eihän se nyt vielä kovin selvä kuva ole... Koon mukaan olenkin vasta 10 +6, menkkojen mukaan 12+3. Täti sanoi, että toi voi heittää, ja että rakenneultrassa sitten katsotaan uudelleen.

Eihän siinä oikeestaan muuta nyt ole kunhan sitten loppumetreillä tietää, ettei tehdä liian aikaisin sektiota. Itse kyllä uskon enemmän tuohon 10+6 siksi, että aluksi sain vaan tosi haalean viivan testiin...kun ois siis pitänyt jo kunnolla näkyä. Mutta ei ne sitä kuitenkaan muuttaneetkaan vielä, eli pidetään nyt sitten sama la kun ennenkin, ja katsellaan sitten päästäänkö sairaalaan marras- vai joulukuussa.

Vierailija

Gallupiin vastailen, että mitään en ole ostanut. Saattaa käydä niin, ettei juuri mitään hankitakaan. Ainakin jos sukupuoli pysyy salaisuutena, taidamme tyytyä noihin 3-vuotiaan esikoisen jäljiltä oleviin tarvikkeisiin ja vermeisiin. Kokojen 80-92 cm vaatteet ja haalarit menin myymään keväällä, kun usko plussaan loppui. Onneksi ne pienemmät vauva-ajan vaatteet ovat tallella.

Täälläkin väsyttää. Epäilen, että sateinen ilma tekee sen. Samaten liian pitkät yöunet...

Vatsa on ollut viime aikoina sekaisin. Kokeilen nyt vähentää kahvinjuontia, jospa se siitä.

Raskaus tuntuu edelleen merkillisen epätodelliselta, vaikka vajaat kaksi viikkoa sitten ultrassa nähtiin vauvanalku. Odottelen tässä kuumeisesti kutsua np-ultraan.

Eilen ystäväni sai vauvan, ja olin todella onnellinen hänen puolestaan. Samalla tuli itselleni hirveä kiire saada oma vauva jo syliin. Tuntuu, että joulukuuhun on niin kauhean pitkä matka.

Huomenna on viimeinen työpäivä, jonka lopetan jo etuajassa, koska täytyy hakea isä ja lapsi sieltä kitarisaleikkauksesta.

Hyvää päivän jatkoa tähtösille!

Vierailija

Mulla on oireetonta odotusta.. edelleen.

Ihan oikeasti alan kohta kiipeillä pitkin seiniä, ultraan on aikaa vielä 1,5 viikkoa!

Miten kestän tämän odotuksen sinne asti??

Olen yksityiselle siis menossa np-ultraan, joten en viitsisi tähän väliin enää uutta aikaa tilailla (kustannuskysymys). Tuntuu vaa että hermot menee kun olo on kuin ei raskaana olisikaan!

Kuitenkaan tuota aikaa en haluaisi aikaistaakaan, koska mahdollinen turvotus on tämän lääkärin mukaan parhaiten näkyvissä niillä raskausviikoilla mille se tutkimus on varattu.

SUURET onnittelut White80:lle!

Eilisestä pinosta sain selville että odotat kaksosia! WAU!

Voisitko kerrata minulle äkkiä, että miten tämä kaksosraskaus selvisi, yllättäen ultrassa vai miten? Mitkä oli/on fiilikset?

..en näin äkkiseltään löytänyt ultrakertomustasi.

Nyt täytyy lopetella, kuopus itkee tuossa vieressä.. kaipaa äitiä seuraksi leikkimään pallolla =)

-mm- rv 9+6

Vierailija

Hei kaikki jouluntähtöset nyt hyppy pinoon mukaan pomps! Eihän tämä peli vetele, iltapäivä jo pitkällä ja pino meinaa tippua kakkossivulle!

Tunnustan kyllä olleeni itsekin viime päivinä vähän laiska pinoutuja. Kun ei oikein ole mitään kerrottavaakaan. Ei oireita, ei mitään. Ultra on vasta keskäkuun puolivälissä r-viikolla 14 ja neuvola viikkoa ennen. Nyt vaan odotellaan. Mutta eiköhän tämä pinokin tästä piristy kun alkaa np-ultrakuulumisia sadella ja muutenkin koko odotus muuttuu konkreettisemmaksi kun maha alkaa kasvaa ja pääsee näkemään ja tuntemaan pienokaisen.

Galluppia vähän, joko ootte ostaneet vauvalle jotain? Mitä?

Itse en ole uskaltanut ostaa kun ainoastaan yhdet luonnonvaaleat tumput, se että sai ostaa jotain jotenkin symbolisoi mulle että oikeesti se pieni kohta tulee meille, oikeesti. Muuten en ole osannut ostaa mitään, kaikki on niin vaaleanpunaista tai -sinistä. Perustarvikkeet meillä jo on esikoisen jäljiltä, tarvitaan ainoostaan sitten joskus kun kaveri 3 kk sitteri ja ehkä matkasänky. Taaperolla oli aikanaan sitteri lainassa, on palautettu jo ja matkasänkyä ollaan aina lainailtu kavereilta, nyt aattelein ostaa oman, ehkä käytetyn. On sit helpompi lähtee reissuun äkkiseltäänkin.

eipä mulla mirtään asiaa ole, kunhan pinoa nostelin. Tulkaa muutkin tänne seuraksi!!!

äitikuu rv 11+1

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat