G: Kuinka moni tunnustaa olevansa tyypillinen lähiömamma?

Vierailija

Mä olin ennen, mutta sit löysin hyvän miehen, nyt porvarillista keskiluokkaa.. Mutta yh-lähiömammat, jos haluatte vaihtaa elämäntyyliä, vaihtakaan ensin iskupaikkaa!!!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

kun tätä äitiyden arkea on takana niin vähän aikaa etten ole vielä löytänyt näitä " lähiökuvioita" .... Asutaan kyllä lähiössä mutta en tunne täältä juuri ketään enkä istu koskaan hiekkalaatikolla koska vauva on niin pieni. Lähiökuppilassa en ole käynyt koskaan enkä käytä tuulipukua. Pillifarkkujakaan ei ole.

Mutta jos jotain löytyy " lähiömamman" kymmenen piirrettä niin voin tutkia tarkemmin että olenko ;)

Vierailija

-peruskoulun juuri ja juuri suorittanut

-ei jatko-opintoja

-useita suhteita takana ja edessä

-lapset pienillä ikäeroilla

-lapset niitä pihan paskavarpaita, jotka juoksee aamusta iltaan pihalla, pyytää ruokaa naapureilta ja puhuu todella hävyttömiä

-tupakoi

-kaljottelee, ottaa väkeviä

-harvoin kahta lasta saman miehen kanssa, ainakin on erottu kahdesti siinä välissä

-lapsille huudetaan koko ajan ja tyyli on: " nosta ny se paskanen persees siittä ylös, vittu mää verän kohta kuanoon"

-lapset erottuvat päiväkotiryhmästäkin nopeasti, mutta harvoin edukseen

-ei yleensä ole työelämässä

-saa kaikkia mahdollisia tukia

-tyyliltään epätoivoinen tyrkky vaikka läskit lotisis kävellessä

Ainakin tossa viereisillä vuokrakasarmeilla asuu useita tollasia...

Vierailija

Ja ihan hyvin toimeentulevia olemme ja omaisuuttakin on.

Mutta silti kaikki päivät kuluu puistossa, ulkoilupuku päällä, ei meikin meikkiä ja vähän ylipainoakin on jäänyt...

Hiekkalaatikon reunalla puidaan sitten maailman asioita muiden äitien kanssa. Ja kun lapset nukkuu niin tulen AV:lle.

Ja olen erittäin tyytyväinen elämääni tällä hetkellä!

Vierailija

Me asutaan suurkaupungin hyvämaineisella esikaupunkialueella - onkohan se sama asia kuin Suomessa lähiö? En kyllä osaa sanoa, minkälainen täällä olisi " tyypillinen mamma" . Omassa cul de sac:issamme ei juurikaan asu lapsiperheitä. Mitenkään epätavallisen rikkaita emme kyllä ole.

Vierailija

Asun Tapiolassa, ulkoilen kahdesti päivässä lasten kanssa (paitsi tänään, kun kuopus on kipeä), juttelen muiden lasten kanssa ulkoilevien aikuisten kanssa, olen naimisissa, joten yh en ole, teen itse kaikki ruuat. Tosin opiskelen, saan gradun valmiiksi ihan kohta, sitten vielä yksi essee ja tentti. Olen kyllä tehnyt vähän töitäkin tässä sivussa (lehtijuttuja) lastenhoitokulujen peittämiseksi, mutta toivottavasti se ei ole este, sillä tämä on tosi kiva lähiö ja viihdyn äidin roolissa ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat