Saako vieras komentaa sinun lastasi?

Vierailija

Jos lapsesi tekee pahaa, esim satuttaa tahallaan toista lasta, saako vieras torua lastasi? Miltä se sinusta tuntuu? Milloin menee yli, eli millaista torumista et sulata? Tuotko sen julki?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

tietysti eri kodeissa on eri asiat kielletty, joten toivon ettei tuttu kommenna semmosesta asiasta mikä meillä on sallittua, tosin jos hän ei tiedä niin ei nyt niin haittaa...

Vierailija

Mutta esim. kerran eräs tuttu alkoi räyhäämään kuin mielipuoli lapselleni kun hän vahingossa kaatoi tämän lapsen saippuakuplapurkin... Siinä meni kyllä yli ja roimasti.

Vierailija

Mulla yksi kaveri joka tarkkaan komentaa, ettei hänen " pietulta2 saa ottaa kädestä, mutta " Pietu" saa viedä muilta+ töniä ja mitä vaan : ( SE on ärsyttävää!

Vierailija

On hyvä, että pihassa kaikki katsovat vähän muidenkin lasten perään. Varsinkin, kun on useampia lapsia eikä äideillä silmiä selässä.

Vierailija

jos itse en aina näe tai kerkeä komentamaan niin siitä vaan,

aiheesta tottakai!

itsekkin komentelen muiden lapsia...

sellaista ylilyönti tilannetta ei ole itselleni vielä sattunut,

että olisin suuttunut jollekkin komentajalle,

kaikki on siis komentanut ihan ystävällisesti!

Vierailija

Itse olen esim. komentanut kassajonossa riehuvaa lasta, kun hän ei omia vanhempiaan uskonut. Vierasta uskoo usein paremmin.

Mutta jos tekee selvästi jotain pahaa, niin tottakai saa komentaa jos oma äiti ei huomaa tai ole paikalla.

Vierailija

Ja komennan itsekin muiden lapsia aiheesta. Kyllä yhteisten pelisääntöjen opettaminen lapsille on kaikkien aikuisten yhteisvastuulla.

it takes a village etc...

Vierailija

jos on aihetta. Joka pikku juttuun ei kuitenkaan tarvii mielestäni puuttua siis vähän isompien 4-5v vuotiaiden leikeissä. Eli voivat opetella jo sopimaan leluista ja leikeistä keskenään. Kiusaamiseen pitää puuttua tietty aina. En itse huuda toisten lapsille enkä halua että muut huutaa minun lapsilleni. Enkä myöskään pidä siitä kun eräs tuttu komentaa meidän lapsia meilläkin siis sen mukaan millaiset säännöt heillä on. Heillä on siis tosi tiukka kuri ja meillä musta ns. normaali kuri niin tämä tuttu ei aina tahdo muistaa/ymmärtää että kaikilla ei ole niin tiukkalinja kuin heillä. Pitää välillä sitten sanoa että meillä on meidän säännöt ja me eletään niiden mukaan, mutta teillä ollessa voidaan noudattaa teidän sääntöjä :=)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat