Milloin kieltäydyt hääkutsusta?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

-jos häät on kaukana eikä sinne saa viedä lapsia mukana

-jos hääparista se tutumpi on joku joka ei vois vähempää kiinnostaa, tyyliin työkolleega, jonka kanssa ei olla erityisen läheisissä tekemissä.

Vierailija

Kaverini meni kihloihin 2kk tutustumisen jälkeen ja kesällä oli häät. Ne peruttin kolme kertaa kuukauden sisällä ennen häitä miehen väkivaltaisuuden takia. Minulla ei ollut kyytiä ja hääpaikalle ei päässyt yleisilläkulkuneuvoilla. olisin joutunut olemaan kaksi yötä hotellissa, kun morsian olisi halunnut minut aamulla enen seitsemää kampaajalle mukaansa. Sen lisäksi olisi morsian halunnut, että juonnan häät. Häihin oli siis vajaa viikko, kun tuli ilmoitus että ne nyt pidetääkin (siis neljäs ilmoitus me mennään naimisiin) ja siinä vaiheessa olisi pitänyt ruveta järkkää reissua sinne ja minulla ei ollut mitään hajua millaiset häät oli kyseessä. Eli rennot vai tiukan uskonnolliset. En ollut tavannut morsianta pariin vuoteen enkä yksin kertaisesti siinä vaiheessa enään revennyt sinne.

Morsian suuttui:( ja meni naimisiin mustan silmän kanssa.

Hän on ihana ihminen, mutten voinut mennä sinne nostamaan maljaa ja onnittelemaan ja pitämään kaunista puhetta. Olisivat edes siirtäneet päivää niin että olisivat saaneet asiat puhuttua ennen papin aamenta..

Vierailija

Minusta vain on luonnollista, että perhe kutsutaan perheenä juhliin! Olen ollut muutamissa lapsettomissa häissä ennen kuin omia lapsia oli, toiset oli järjetöntä ryyppäämistä ja mustasukkaisten naisten tappelua ja toiset jäykän kankeat ja tylsät. Parin oma lapsi istui orpona kun ei ketään muita lapsia oltu kutsuttu.

Vierailija

Ihan ihme tappelu todellakin... turhaakin turhempi. Jos ei ole yhteiset intressit, ei juhliin sitten! Jos kutsujat eivät halua lapsia ja jos kutsutut eivät tule ilman lapsia, selvä juttu! Ei kait kutsujat juhliin vihoikseen ketään kutsu, nehän on juhlat! Ja jos juhlien tulijoilla on kovin eri sopivuuskäsytykset tai muuten ei mee sukset yhteen, miksi juhliin pitäis sit mennä. Jos itse menisin mieheni kanssa naimisiin, ei kenenkään todellakaan tartteis tulla, jos ei halua. Olkoon syy mikä tahansa.

Itse en ole ollut kuin kaksissa häissä, ei ollut ongelmia niissä, kun ei ollut lapsia. Nyt on kolme ja en menisi, jos ei saisi lapsia ottaa. Ja kun en nuorinta imetyksellä olevaa jättäis minnekään hoitoon.

Vierailija

Lainaus:

Häät jos mitkä ovat perhejuhla ja jos kutsuttavia aletaan rajata nuorimmasta päästä, antaa se mielestäni aika arveluttavan kuvan hääparista. Tai sitten luvassa on sellaiset ryyppäjäiset, joihin en halua osallistua.

Oletko joku jumala kun määrittelet että häät on perhejuhla. Eikös ne ole jonkun mielestä myös hääparin juhla. Miten kukin asiaan suhtautuu. Minä saan sinuta arveluttavan kuvan, kun muiden pitäisi pitää häänsä sinun periaatteiden mukaan. Itsekään en innostu lapsikielteisistä häistä, mutta toki kunnioitan parin päätöstä.

Vierailija

Häät jos mitkä ovat perhejuhla ja jos kutsuttavia aletaan rajata nuorimmasta päästä, antaa se mielestäni aika arveluttavan kuvan hääparista. Tai sitten luvassa on sellaiset ryyppäjäiset, joihin en halua osallistua.

Vierailija

- olisi samaan aikaan toinen sovittu meno, jota ei voisi perua (matkoilla, toiset häät, hautajaiset, kastejuhla tms)

- kustannukset mennä paikan päälle olisi ylivoimaiset, esim ulkomailla jossain austraalian takahikiällä, lennot pelkästään niin kalliit ettei olisi varaa osallistua

- hääpari olisi loukannut minua, miestäni tai lapsiamme todella pahasti tai esim sulhanen olisi kännipäissään lähennellyt minua mieheni selän takana tms

- hääjuhla olisi pelkkä kahvitus toisella puolen suomea keskellä viikkoa ei-loma-aikaan jolloin aika mahdotonta tai ainakin haastavaa järjestää meno

- hääjuhla olisi vain aikuisille ja täysimettäisin vielä vauvaa eikä hääpari antaisi tekisi edes hänen kohdallaan poikkeusta, isommille järkkäisin kyllä lastenhoitajan kotiin, jos niin toivottu

Hölmöin kuulemani syy kieltäytyä hääkutsusta tuli miehen serkun perheeltä, joka ei tullut mieheni siskon häihin, koska perheellä oli saunavuoro samana päivänä. Että saunaa ei voi jättää edes kerran vuodessa väliin...

Vierailija

"Häät jos mitkä ovat perhejuhla".

Minusta JOS ja kun häät ovat perhejuhla, se tarkoittaa sitä, että hääpari haluaa sinne oman perheensä ja muut läheisensä. Ei sitä, että kaikki vieraat on kutsuttava perhekunnittain, vaikka hääpari ei edes tuntisi lapsia jotka kutsutaan.

Vierailija

Toisella kertaa oli ero tulossa ja siitä ei ollut vielä kerrottu kenellekään, eikä vaan jaksettu lähteä häihin viikkoa ennen kuin muutin pois kotoa.

Toisella kertaa taas loukkaannuin morsiamelle, tuli sellainen olo, että meidät on pakosta kutsuttu ja ei olla kovin tervetulleita. Meillä oli luullakseni hyvät välit, vaikkei kauheasti pidetty yhteyttä. Soitin ilmoittautuakseni häihin ja ei edes tervehtinyt takaisin puhelimessa. Töksäytti vaan: "no, ette kai te kaikki ole tulossa?" Tarkoitti siis minua ja miestä, siskoa ja hänen miestään ja vanhempiani. Olin hiljaa sanoin, että meillä on valitettavasti menoa, mutta siskoni ja vanhempani tulevat.

Vierailija

kun häät oli Lapissa, asumme Etelä-Suomessa ja kyseessä oli arkipäivä. Minun olisi täytynyt anoa virkavapaata ja sitten matkustaa mieletön matka häiden takia. Yksi yö oltaisiin hotellissa oltu ja takaisin.

Liian kallista ja tyhmää.

Jos olisi ollut mahdollisuus oleilla siellä edes viikko, niin olisi voinut vaivautua.

Hääpari kyllä ystävällisesti laittoi mukaan Finnairin hintatiedot. Jos meidän lapsiperheemme olisi sinne asti lentänyt, olisi seuraavan kesän lomareissu ollut siinä sitten.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat