Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä koriäiti voisi alkaa opiskelemaan? Ei ole mahdollisuutta lähteä iltaisin kouluun..

Vierailija

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

avoimessa yliopistossa normaaliopiskelijoiden parissa, kun hakee erityistä PIA-opiskeluoikeutta (perusopiskelijoiden mukaan integroitu avoin opiskelu) joka on päiväsaikaan ja on myös hiukan halvempi kuin normaali avoin.. en tiedä onko samantyylistä oikeutta etelän yliopistoissa..? ja siis avoimeen pääsee vaikka olisikin peruskoulusta.. muuten en tiedä, pääseekö yliopistoon jos ei ole yo-todistusta.. johonkin ehkä kovalla lukemisella? amk:n ainakin pääsee toisen asteenkin koulutuksesta.. mutta se on sitten sitä jämäkkää aamu yhdeksästä iltaneljään (suurinpiirtein)-opiskelua..

Vierailija

Avoimessa yliopistossa voi myös joitakin opintoja suorittaa verkko-opiskeluna, jolloin paikan päälle ei tarvitse mennä kuin ehkä pariin tenttiin. Voi siis opiskella itselle parhaiten sopivana ajankohtana kotona, joten sopii loistavasti pienten lasten äideille. Jos nyt energia vaan riittää tuohon puuhaan sen jälkeen, kun on saanut lapset nukkumaan... :)

Ihan kivaa vaihtelua saada vähän " älyllistäkin haastetta" ja ylipäätään välillä jotain ihan muuta ajateltavaa kotiäidin elämään, vaikkei sen suurempia tavoitteita opiskelussa olisikaan.

Mutta käy siis tutkimassa avointen yliopistojen tarjontaa verkkosivuilla, noita verkko-opintoja voi suorittaa myös eri paikkakunnan av. yliopistoissa, käyt vaan tenttimässä lähimmän avoimen yo:n tiloissa.

Vierailija

juuri jossakin lehdessä mainittiin, että opiskelevia kotiäitejä pitäisi enemmän tukea..

olen samaa mieltä. Opiskelu tuo täytettä elämään, vaikka olisi lapsiakin.., minä itse ainakin voin paremmin ja olen parempi äiti, kun saan välillä miettiä jotain AIVAN muuta ..

Vierailija

mietin tarkkaan aluksi että millä alalla olisi töitä... ja mielenkiintoinen ala onkin vaikka ristiriitoja täynnä... haasteita.. niitä kaipasin. ja ammattiauttajan ammatista, mutta ei siis mistään fyysisestä sellaisesta

Vierailija

Joten onko jotain alaa mitä vois pääsääntösesti opiskella etänä? Niin ja mitä pääsee opiskelemaan peruskoulu/keskiaste pohjalta? Eiks yliopustoon vaatimuksena oo lukion päästötodistus vai kui nykyisin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat