tytön pelko uinnin opettelua ja vettä kohtaan..

Vierailija

onko kellään muulla sama ongelma? tyttöni on jo 3vuotias, mutta ERITTÄIN varovainen veden kanssa (tietenkin vaikuttaa myös äitinsä huono uimataito, ja sitä kautta varovaisuus aina esim uimarannalla, ettei lapsi mene liian syvälle jne jne..) mutta mitä asialle voisi tehdä?

haluaisin todellakin, että lapsemme oppisivat uimaan..oli viime yönäki nähny unta, että oli meinannu hukkua tuohon lähellä olevaan jokeen, kertoi itse.. =( ja vaikka puhetta uimisesta ja vedestä ei ole moneen päivään ollut kuin sen verran että viikonloppuna mieheni ja minä heitimme talviturkit... mutta siis.. mitä kannattaisi ottaa huomioon kun itsekin huonona uimarina koittaa opettaa lapsiansa rohkeammaksi veden kanssa.. kesä tulossa, ja olisi todellakin kiva, jos tyttökin uskaltautuisi veteen polskuttelemaan vaikka uimarenkaan kanssa....

Kommentit (4)

Vierailija

ja en vain haluais että lapselleni käy samoin.. jossain mielessä jo sekin vei intoa opettelulta itsellänikin, koska hävetti ala-asteella ku muut osas ja mä en.. enkä koskaan saanut kunnon opetusta...

siks kai alan jo tässä vaiheessa pohtimaan tuota että olisi hyvä jos tyttö saisi lisää rohkeutta veden kanssa ekaluokkaa..

Vierailija

uimahalliin kanssani, mutta ei.. ei missään nimessä lähtisi.. toivottavasti 4-vuotiaana uskaltaisi sitten lähtiä tuon tyylisiin vesipeuhujuttuihin.. mietin vaan kun kaikki muut tuon ikäset tykkäävät käydä jo uimahallissakin täyttä häkää vanhempiensa kanssa..

ap

Vierailija

Omat lapseni olivat aikoinaan pevipeuhussa, jossa vesi elementtinä tuli tutuksi ja arkuus hävisi, uimataito opeteltiin sitten uimakouussa. kolme vuotias on tosin liian pieni, mutta vuoden päästä tälläinen olisi hyvä. Tässä vaiheessa totutellaan vaan veteen äidin ja isän kanssa lapsen ehdoilla.

Vierailija

Minusta 3 vuotias on kovin pieni...

Itse pelkäsin vettä lähestulkoon hysteerisesti. Opin uimaan vasta 9 vuotiaana kunnolla ja nyt olen kohtuu hyvä uimari :) Näen kuitenkin yhä usein hukkumisunia...

Älä missään nimessä pakota ja painosta. Äläkä pidä kiirettä. Oma esimerkki lienee se paras keino.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat