Mikä mulla on? :`(

Vierailija

Rahat nollassa vaikka olen olljut opiskeluje ohella duunissa. Kaikista tenteistä keväällä tullut hylsy:(

ekasta tentistä hylättiin 36 ja tokasta 16 ja minä olin kummallakin kerralla hylättyjen joukossa :`(. tuntuu niin pahalta. Tunnen itseni tosi huonoksi ja tuntuu että kaikki elämän osa-alueet menee päin honkia. Mitä teen?

Kommentit (10)

Vierailija

Opikelen fysiikkaa ja välillä tunnen itseni todella tyhmäksi. Mutta, et todellakaan ole ainoa, siitä voit olla varma!! Yrität vaan uudelleen ja uudellen etkä masennu. Onko sun oiskelutavassa jotain pielessä? Osaatko lukea ja opetella oikeat asiat? Ja: olihan niitä reputtaneita 15 muutakin!

Vierailija

Entäs jos lainaat kirjastosta kirjan, jossa kerrotaan oppimistavoista ja -menetelmistä. Kuulostaa tosi teoreettiselta, mutta niistä saattaa ihan oikeasti löytää hyviä vinkkejä. Itseäni ainakin auttoi, kun ymmärsin millainen oppija olen ja sain vinkkejä millaisilla konsteilla voisin opetella oppimaan paremmin.

Yritä olla pänttäämättä " hauki on kala" -tyyliin. Stressissä ja väsyneenä siihen on helppo sortua. Muistele miksi lähdit opiskelemaan oikikseen, siis miksi PIDÄT aiheesta! Kyllä se opiskelun ilo sieltä jälleen löytyy.

Vierailija

vituttaa vaan kun aina hylsy... :( kai vikaa on, eniten asenteessa. lukaisen kirjat aina kerran läpi jos sitäkään. Syksyllä alan paneutumaan asioihin ihan toisella lailla ja päätän että luen joka päivä ja jätän työn, biletyksen ja shoppailun vähemmälle :(((

ap

Vierailija

Itsekuria tarvitaan ja paljon, samoin aikataulujen etukäteen suunnittelua ja niissä pysymistä. Aloita pienin askelin, älä haukkaa liian isoa palaa kerralla! Muista pysähtyä ja iloita silloin, kun onnistut. Mieti, mitä teit oikein, mitä kannattaa toistaa seuraavalla kerralla jne. Lainaa ja lue opiskelutekniikasta kertovia kirjoja, uskoisin että sellaisia on olemassa, vaikken ole itse niitä lukenutkaan.

Työnteko sinänsä ei mielestäni vaikuta opiskeluihin haitallisesti, mutta meitä on toki monenlaisia ja erilaisia ihmisiä, joten voihan olla, että kohdallasi vaikuttaa.

Häntä pystyyn!

Vierailija

tuntuu että olen liian tyhmä yliopistoon :((( en pysty suoritumaan mistään, stressaan vain kaikesta turhasta. noloa, minulla on enemmän hylättyjä tenttejä (3) kuin suoritettuja :(

ap masentuu

Vierailija

tuntuu niin pahalta kun olen kuitenkin jollakin tavalla yrittänyt ja se ei riitä. aloitin jo heti ja kolmen kesätentin sijasta päätin keskittyä siihen toiseen jonka reputin ja lukea kunnolla siihen ja tehdä se elokuun alussa. ALOITAN HETI. pieni määrä lukemista joka päivä, että ehtii kertaamaan..

ehkä olen lukenut hutiloimalla moneen tenttiin. nyt luen kunnolla ja en yritä tehdä tentti per kk vaan vähän hitaammin ja varmasti läpi.

kiitos kannustajille. teitte masennuksen keskelle paremman mielen.

ap

Vierailija

Aloita nyt heti. Otat tavaksi lukea kurssimateriaalia jo etukäteen, vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa muutaman sivun. Mulla on tehny tosi tiukkaa luopua tuosta sitten myöhemmin-asenteesta. Parasta olisi, jos pääsisi opettamaan muille sitä aihetta mitä opiskelee, siinä sen vasta sisäistää. Pyydä jotain kaveriasi kuuntelemaan ja tekemään tiukkoja kysymyksiä.

T. 5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat