Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en haluaisi että minua varten erikseen tehtäisiin mitään ruokia.

Vierailija

Maitoa enkä mitään maitoperäistä voi syödä. On ikävää vastata kutsuun ja allergioista selittämällä kaiken maailman heroista lähtien mitä ruuassa ei saa olla. Tuntuu että kuulostan kauhealta nirppanokalta, mutta toisaalta jos sanon vain että maitoa ei saa ruuassa olla niin saattaa hyvinkin käydä niin että minulle varataan hylaa, tai sitten ruokia joiden tuoteselosteessa ei mainita maitoa, mutta maitoperäisiä ainesosia kuitenkin. Laitan yleensä kuitenkin tuon litanian mitä ei ruuassa saa olla, mutta mainitsen myös että minulle riittää mainiosti vaikka perussalaatti. Isompiin juhliin saatan mennä masu täynnä ja jätän syömiset vähin äänin kokonaan väliin tai sitten otan jotain varmoja ruokia pöydästä.

Kommentit (4)

Vierailija

ainakaan häiritse allergiat enkä ajattele, että allergikko on nirppis.

Juhlanjärjestäjän on silti varmasti kiva kuulla, että sulla käy pienempikin tarjoilu.

Mä haluan aina jotenkin järjestää hirveän ruokaspektaakkelin ja sitten menee aikaa ja vaivaa erikoisruokavalioihin, koska mun mielestä on tylsää, jos tarjoan vain jotain yhtä sorttia allergikolle ja muut saa monta..

Kivempi järjestäjällekin, että ilmoitat reilusti kaiken, mitä et saa syödä! Mutta ihan kiva on sanoa varmuudeksi vielä, että ei tarvi nähdä vaivaa tolkuttomasti!

Vierailija

Ruokavalioni on ehdoton, piste.

Ja itse juhlia järjestäessäni otan mielelläni huomioon toisten ruokavaliot, kunhan ne ilmoitetaan riittävän selkeästi. Sekin nimittäin on ikävää, ettei ilmoiteta mitään, mutta juhlissa sitten kuulutetaan isoon ääneen "joo, mä tiesin et mulle ei kuitenkaan oo täällä mitään, osasin kyllä tähän varautua" - tämänkin olen nimittäin nähnyt, huh huh.

Uusimmat

Suosituimmat