kerääkö toinen rinta vähemmän maitoa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

minulla toinen rinta huomattavasti pienempi nyt kun imetän...

Ei kerää läheskään samanlailla maitoa kun toinen.

Onko syynä että imetin aiemmin juuri enempi keräävästä rinnasta,joten nyt se ei sitten " tuota" sitä maitoa paljoa...?

Huolissani olen...n.kk sitten rinta oli aristava,ja kipee ja mulla oli kuumetta,joten en pystynyt silloin siitä kunnolla syöttää vauvaa...

Nyt ok.

Kommentit (2)

Vierailija

ja silti molemmissa on riittävästi maitoa. Jos haluat kasvattaa maidon määrää, imetä siitä pienemmästä rinnasta vaikka kaksi kertaa peräkkäin muutaman päivän ajan tai tehostat imetystä molemmista eli imetät useammin muutaman päivän.

n.kk sitten rinta oli aristava,ja kipee ja mulla oli kuumetta,joten en pystynyt silloin siitä kunnolla syöttää vauvaa...

Nyt ok.

Jos on rintatulehdus, kannattaisi siitä kipeästä rinnasta kuitenkin imettää että saa sen tukoksen auki ja rinnan kunnolla tyhjenemään.

Vierailija

lasten kohdalla niin, että vasen rinta on tuottanut paljon vähemmän maitoa ja molemmat lapset ovat hylkineet kyseistä rintaa. En tiedä miksi, mutta molempien kohdalla alusta asti oikea tissi täyttyi ja pakkautui, mutta vasen oli aina ns. " normaali" , n. kuukauden vauvat jaksoivat syödä sitä, mutta sitten alkoi raivoaminen kyseisellä rinnalla. Ei auttanut mikään, vasen rinta ei vain kelvannut. Aloitin aina imettämisen vasemmasta, mutta mikään ei mulla auttanut. Kun lypsin rintoja, huomasin, että maitoa tulee vain muutamasta " reiästä" ja oikeasta tuli useammasta, en tiedä oliko siinä syy.

Esikoista osittaisimetin 4½kuukautta, 1kk lähtien vain oikeasta rinnasta, tätä toista olen osittaisimettänyt nyt 5½kk, tämä toinen suostui jotensakin imemään myös vasenta 2kk. Olen lypsänyt vasenta sen mitä irti saanut. Oikeassa tietenkin maidon tulo lisääntyi kahden kuukauden jälkeen valtavasti, mutta se ei kuitenkaan yksin riittänyt täysimetykseen. Jos molemmat rinnat olisi yhtä " tuottoisia" olisi täysimetys ehkä onnistunut, mutta yksi rinta ei ainakaan mulla ko. hommaan riittänyt.

Mulla siis näin, en tiedä mistä johtuu, tää on mun kokemus enkä neuvoa osaa sen kummemmin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat