Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi kova repäisy(?)kipu vatsalla????

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viikkoja nyt 13+6, toinen raskaus. Kaksi kertaa olen viikon sisällä kokenut kaksi todella kovaa hetkellistä kipukohtausta. Tilanne liittynyt molemmilla kerroilla kyykkyasennosta nousemiseen, ekalla kerralla pengoin kirpparilla vaatekoreja lattianrajassa ja toisella kerralla oli kitkemässä kasvimaata.

Kipu tullut kyykkyasennosta noustessa ja tuntuu vasemmalla puolella sivulla vatsaa. Kipu on hetkellinen, ehkä 15 sekuntia, mutta niin kova, että oikeasti melkein tähtiä näkyy silmissä. Sitten se menee ohi, mutta jää sellainen jälkijomotus, mikä tosin lievä.

Nippailuja, vihlomista ja pienempiä repäiseviä kipuja olen kokenut pitkin tätä alkuraskautta ja ne tiedän toki asiaankuuluviksi. Mutta nämä kaksi kipukohtausta säikäyttäneet- onko muilla kokemuksia tälläisistä??

Neuvola on parin viikon päästä, aion toki kysyä asiasta sieltä.

Kommentit (4)

Vierailija

Heissan!

Tuollaiset " polttavan repäisevät" lyhytkestoiset kivut,jotka jättävät ikävän jomotuksen jälkeensä ovat kohdun kasvamiseen liittyviä kipuja ja kuuluvat asiaan ja niitä voi olla koko raskauden ajan, esim.kun äkillisesti kääntää kylkeä sängyssä tai juuri kun nousee kyykystä ylös.. Minulla niitä ollut ajoittain alkuraskaudesta saakka ja hädissäni kävin niiden vuoksi alkuraskaudessa lääkärissäkin. Mutta siellä rauhoiteltiin, että kuuluvat asiaan!

tuah rv35+0

Vierailija

Luultavimmin siellä jotkut lihakset " repeävät" ..hmmm..taikka siis venyvät ja kun nouset ylös, joudut käyttämään noita lihaksia ja siitä kipu. Itsellä on ollut vastaavaa kipua juuri sivulla ja silloin paras asento on olla jalat hieman koukussa, jotta lihakset saavat levätä.

Terv. Je_Ni 21+2

Vierailija

Itselläni oli just äsken eka neuvola ja kertoivat tällaisista kivuista. Liittyvät kohdun kasvamisen aiheuttamaan kipuun. Kipu yllättää kun nouset äkkiä kyykystä ylös tai jos käännyt sängyllä nopeasti. Ei hätää, jos kipu on ohimenevää. Koitahan liikuskella hitaasti hankalista asennoista.

Uusimmat

Suosituimmat