Onko paistetusta jauhelista/muusta lihasta jotain haittaa melkein 11 kk ikäiselle vauvalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tein sellasta pataa mihin laitoin paistettua jauhelihaa niin onko siitä jotain haittaa?

Aikasemmin oon tehny etten oo paistanu jauhelihaa niin makaronilaatikkoa mut se ei oikein tunnu maistuvan miltään.

Kertokaa kokemuksia.

Kommentit (6)

Vierailija

eli paistetussa lihassa se ruskeaksi muuttunut osa sisältää jonkin verran karsinogeenejä (syöpää aiheuttavia aineita), mutta ei siinä määrin, että siitä varsinaisesti olisi haittaa kenellekään. Ehkäpä siksi vauvojen lihat suositellaan keitettäviksi, silloin tätä ongelmaa ei synny.

Vierailija

Siitä vaan, tuon ikäinen saa ihan rauhassa jo syödä tavallista ruokaa.

Päiväkodeissakin on samanikäisiä muksuja (nuorempiakin!) ja syövät ihan samaa ruokaa kuin muutkin.

Vierailija

Lukekaapas niitä Piltti- ja Bona-purkkien tuoteselosteita. Niissä on käytetty naudan-, kanan- ja porsaanlihaa. Kasviksia on sipulista, valkosipulista, porkkanasta ym. lähtien. Mausteitakin löytyy. Terveellisempiähän samat aineet ovat tuoreina äidin itse kokkaamina, ja maukkaampiakin, kun kasviksia voi käyttää runsaammin ja monipuolisemmin.

Joku ihmetteli minullekin, kun kerroin käyttäneeni sipulia tai tomaattia lapsen ruokaan jo pitkään. Ja itse lykki kakrunsa suuhun Pilttiä, jossa oli myös sipulia...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat