Kamu2:ta huhuilen :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moiccis!

Mites siellä jaksellaan? Jokos on rakenneultrassa käyty?

Mulla tuo oli eilen ja kaikki oli vallan mainiosti *huokaus*

Laskettua aikaa aikaistettiin viikolla eli on nyt 1.10. Hyppäsin siis yht äkkii rv:lle 21+2 :) Ihan kuin ois jo kovastikin paljon pidemmällä*hih*

Käytiin ihan kunnallisella puolella ja se oli vähän sitä ja tätä. Lääkäri ei turhia höpissyt, muuta kuin itelleen. Aluksi oli hiljaa jonkin aikaa ja multa meinas päästä itku ;( Olin varma, että se löyti sieltä jotain kamalaa...No, onneks pelko oli turha.

Pikkuisen pään halkaisijamitta oli 5.06 cm ja reisiluun pituus 3.47 cm :) Muita mittoja saatika painoarviota EI saatu ja se harmittaa kyllä! Sanoi vaan, että " vastaa hyvin viikkoja" !! En sitte jaksanut jankata.

Sukupuolikin paljastui ja Pikkuinen Poikavauva siellä masussa köllöttelee <3 Mulla on ollut täysin tyttöfiilikset ja isäntä taas on ollut tuon pojan kannalla koko aika. Meille 2 ennustajaa on ennustanut tyttöä eli metsään menivät *kjäh kjäh*

Varasin eilen ajan 4D ultraan ja se on rv 24+3 eli 14.6. Siellä sitten saadaan lopullinen varmuus tuohon sukupuoleenkin, vaikka kyllä lääkäri eilen sanoi, että tuo poikamaisuus toistuu monesta eri kulmasta katottuna:)

Mitenkäs siellä muuten? Ollaanko kovasti saatu painoa kasvatettua? Entäpä masua? Miten liikkeet tuntuvat sulla?

Mulla paino on noussut jo 6 kg :( Masu on ISO, on ollut jo joitakin viikkoja. Mutta mun mielestä on todella ihanaa, kun se kasvaa!!!

Kaikenlaisia kipuja ja tuntemuksia on myöskin ollut, mutta en usko, että niistä mitkään ovat olleet supistuksia.

Mahan toiminnan kanssa on ollut ongelmia ja sen vuoksi olen kahtena edellisenä yönä herännyt kipuun, joka tuntuu suolistossa :( Lääkäri kehoitti aloittamaan Agiokurin, mutta olen nyt Levolacia ottanut...ja syönyt luumua, ruisleipää jne...

Mulla ekat liikkeet tuntuivat 16+5 (eli siis 17+5 uuden LA:n mukaan) ja voimistuivat rv 19 (eli siis 20). Nyt pikkuinen potkuttelee ihan päivittäin moneen otteeseen ja masu pomppii miten sattuu :D Tuleva isukkikin on saanut potkuja ihan kiitettävästi, kun on jaksanut pitää kättä masulla tarpeeksi kauan.

Että semmosta!! Muutoin olo on oikein pirteä ja ihana :) Nautin kyllä todellakin tästä raskaudesta, vaikka kaikenlaista kolotusta aina välillä onkin. Iskias oli muutaman päivän aivan järkyttävä, en meinannut päästä kävelemään:( Meni onneks ohi!! Ja toivottavasti ei tuu takas!!!

Mutta mutta...Olisi kiva kuulla mitä sulle ja masulle kuuluu, kun kuitenkin suht samoissa tässä mennään ja taustaa on vaikka muille jakaa, heh :D

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 21+2

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Onpa tässä hienon hieno viestiketju! Toistaan parempia uutisia!!

Muistan suurimman osan teistä.

Itselläni nyt kolmannen IVF:n tuoresiirron tulos tuossa vatsassa potkii. Viikkoja on 28+1, LA 22.8.

kaikkea hyvää teille kaikille !!

t. toivomus

Vierailija

Hei vaan Je_Ni ja muut tutut!

Viime viikko maattiin Rodoksen auringossa, kun on yleensä keväällä tai syksyllä käyty etelässä ja nyt ajateltiin, että syksyllä ei luultavasti ole mitään mahdollisuuksia ja järkeä enää matkustaa. Siellä oli tosi lämmintä ja ihanaa muutoinkin olla lomalla. Kurjaa vaan, että poltin mahaani raidan bikinin rajaan ja se on vieläkin arka.

Tällä viikolla onkin sitten ollut muutoin kiirettä. Mies satutti selkänsä heti loman aluksi, liekkö selkä suuttunut matkalaukkujen nostamisesta tms. Käytiin jo Rodoksella tutkimuksissa ja 2 välilevyä oli pullistunut ja toinen ainakin niistä painaa hermoa. Se oireili välillä, mutta välillä oli lähes ok. Ajattelimme, että ei se ole niin vakavaa, mutta hänpä joutuikin maanantaina kipujen vuoksi sairaalaan ja on siitä asti ollut siellä makaamassa. Illat menevät koiran kanssa hätäisesti ulkoillessa ja sairaalassa käydessä, joten en ole tännekään ehtinyt käymään ennen kuin nyt töistä...

Rakenneultra on huomenna ip, joten sitten selviää onko kaikki masussa ok. Liikkeitä olen tuntenut satunnaisesti, mutta nyt on ollut taas monta päivää täysin hiljaista. Kummallista on vain se, että kävellessä tulee pissahätä reilun puolen tunnin kuluttua. Kohta joutuu varmaan menemään koiran lenkilläkin pusikkoon... Varmaan vauva jotenkin painaa tai potkii rakkoa. Muuten vointi on ollut viime viikot tosi hyvä. Raskautta ei huomaa itsekään muuten kuin mahan paisumisesta.

Painoa mulla on tullut vähän vajaa 5 kiloa, mutta maha näyttää ihan läskiltä. Ei ollenkaan sellaiselta oikealta vauvamahalta. Kohtu mulla on taaksepäin kallistunut, joten johtuneeko tämä mahan muoto jotenkin siitä. Tuntuu muutenkin, että kohtu on tosi alhaalla. Vyötärökään ei ole vielä täysin kadonnut ja onneksi normaaleilla (osittain joustovyötäröisillä) housuilla olen vielä pärjännyt, kun en ole töissä vielä kertonut raskaudesta kuin esimiehilleni. Ajattelin kertoa vasta tämän rakenneultran jälkeen.

Yksi työkaveri on myös raskaana. Hänellä on oikein söpö pieni pyöreä vauvamaha. Johtuneeko sitten siitä, että hän on tosi pieni ja hoikka. Hänen laskettu aika on 3 päivää aikaisemmin. (uteliaana kun kyselin)

Tosi kiva kuulla Je_Nin kuulumisia ja että kaikki oli hyvin. Kiva tietää vauvan sukupuoli vaikka eipä kait ekan lapsen sukupuolella paljon väliä olekaan. Tosin itse kovasti toivoisin tyttöä, mutta pojan todennäköisyys on varmaan paljon suurempi, kun miehellä on 3 poikaa edellisestä liitosta.

Saa nyt nähdä pääseekö mies sairaalasta pois ennen ultraa. Hän ei haluaisi tietää sukupuolta etukäteen ja minä uteliaana tietenkin haluaisin sen tietää. Onneksi meillä ultran saa videolle, niin voin yrittää kotona itse selvittää asiaa, jos lääkäri ei kerro sukupuolta.

Pitäkää peukkuja, että kaikki on ultrassa huomenna hyvin!

Mukavaa odotusta toivotellen

Kamu 21+2

Vierailija

Kiitoksia onnitteluista ja noista lyhenteiden selvennöksistä.

Istukka mulla on kuulemma oikealla (katsottiin vasta eilen). Käsitin, että se olisi osittain edessä ja osittain takana. Se varmaan vaimentaa oikealle osuvia liikkeitä. Tänään olenkin taas tuntenut vasemmalla liikettä. Kyllä tämä tästä, nyt kun vain saisi vielä töissä kerrottua asiasta... Ajattelin tarjota jäätelöä ja Kreikan tuomisia tänään tai maanantaina.

Unikin tuli illalla paljon paremmin, kun mies köllötti siinä vieressä. Hänkin oli nukkunut kuin tukki, kun sairaalassa tuntui nukkuneen huonosti, kun naapurit kuorsasivat (kovemmin kui minä) ja hoitajat kävivät yölläkin tarkastamassa vointeja huonessa. Särkylääkkeitä syö melkoisesti, mutta toivottavasti ne auttavat tervehtymään. Niiden on tarkoitus varmistaa, että pystyy liikkumaan ilman kipuja.

Onnea kutrikselle rakenneultraan! Sulla se onkin tosi aikaisin. Minä yritin aikaistaa omaani, mutta tekevät meillä sen mieluummin myöhään. Liekkö huonompitasoiset laitteet vai mikä lie.

Hyvää viikonloppua toivotellen!

Kamu

Vierailija

Ei meillä kunnallisella puolella mitään 3/4D -ihanuuksia ole eli ihan normaali ultralaite vaan, mutta siinä saa ultrauksen nauhoitettua VHS-videolle. Tosin kuva ei ole kovin selvä ainakaan näin maallikon mielestä. Äsken katsottiin eilinen video ja minä en kyllä sen videon perusteella paljon lapsen sukupuolta veikkaisi, mutta toki ammattilainen osaa kuvia paremmin lukea. Mutta videolta on ihan kiva katsoa vauvan myllerrystä mahassa ja jäähän siitä kiva muisto. Nytkin koko ultrauksen ajan vauva myllersi mahassa ja mitään en siitä tuntenut. On se kummallista...

Hyvää yötä, viikonloppua ja vointia!

Terveisin Kamu 21+4

Vierailija

Juu tosiaan kiitokset noista lyhennyksistä. Meille kun ei mitään muita mittoja annettu kuin lakimitta ja reisiluu niin muut meni arvaukseksi sitten:-)

Nonni, sieltä ne liikkeet sitte lähtee tuntumaan oikein kunnolla. Tää vaavi liikkuu kyllä niin paljon tuolla masussa ja potkuttelee joka puolella. Yht äkkii voi liikkua ihan alhaalla ja kohta vasemmalla sivulla ja sitte oikeella sivulla ja sitte taas ihan keskellä. Niitä liikkeitä on tosi mukava katella sitte ku alkaa näkymään ulospäin. Hassua, kun masu sillain pomppii ja hytkyy:-)

Varmasti oli ihana saada isäntä viekkuun nukkumaan. Mulla on ainakin aina ihan orpo olo, jos isäntä on vaikka töissä yöllä(onneks tosi harvoin). Heräilen vähän väliä ja kattelen kelloa ja se on sellasta katkonaista se uni. On tottunut, että toinen siinä vieressä köllöttelee aina :-)

Täällä rakenneultra on poikkeuksetta rv 20. En välttämättä kauheasti paljon aikaisemmin olis halunnutkaan mennä, aina parempi mitä " isompi" vaavi on :-)

Eikös Kamu teillä ollut tää 4D?? Saitteko sen tallenteen mukaanne?? Onko teillä tällanen ihanuus ihan kunnallisella puolella??

Meillä kunnallisella on ihan tavallinen ultralaite ja kuvat jotenkin heikkolaatuisia mielestäni :-/ 4D:stä sitte saadaan se DVD, jeee!!!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!

Toivottelee: Je_Ni 22+5

Vierailija

joo, olisin halunnut myöhäisemmän ajan rakenneultraan, mutta ajat oli niin kortilla tuolla yksityisellä... kesälomat pukkaa päälle niin kaikki tahtoo päästä ultriin ennen sitä. Mutta kuulema tuokin aika on jo ihan ok.

Mutta se tehdään 4D-ultrana (sekä tavallisena) ja sen saa dvd:lle myöskin, joten ei varmaan sitten mennä enää siihen ns. perinteiseen 4D-ultraan jos tässä jo kaikki " tarpeellinen" tulee nähtyä.

Vierailija

Onnittelut minultakin rakenneultran johdosta vaikka vieraita ollaan:)!!! Tuli vaan mieleen kun luin tarinasi että siittiöt ja munasolut ovat olleet aina huonoja niin aikas TERÄSPOIKA teillä tulossa kun selvitti tiensä läpi kaikkien ongelmien:) Elämä on tosiaan ihmeellistä ja välillä arvaamatonta! Nautihan tosiaan raskausajasta ja pian teräspoikasi on jo sylissäsi tuhisemassa:)

Vierailija

Hei vaan!

Nyt on sitten kauan odotettu ja toivottu rakenneultra takana ja kaikki näytti kuulemma olevan ok ja vauva vastasi viikkoja. On se kummallista, että hän siellä huitoi vaikka kuinka ja mitään minä en tuntenut. Onkohan mulla tuntoaistissa jotain vikaa vai vaan liikaa pehmusteita mahassa? Liikkeitä tunnen joskus, mutta nyt on ollut lähes viikon hiljaista.

Mulle kerrottiin vain painoarvio, se oli 490 grammaa. Ultrakuvasta näkyy muita mittoja. Päämitta oli 54,2 mm. Lisäksi jotkut muut mitat ovat AC(A) 170,5 mm ja FL(F) 38,7 mm. Voisiko tuo jälkimmäinen olla reisiluun mitta ja voisiko tuo toinen olla pää-perämitta?

Jalkovälikin ultrassa näkyi ja siellä näkyi pieni piippa, joten melkoisella varmuudella kuulemma poika on tulossa. Toki todennäköisyys siihen olisikin suuri, kun miehellä on ennestään 3 poikaa eikä yhtään tyttöä. Liekkö tuolla ollenkaan tyttösiittiöitä...

Onneksi mieskin pääsi tänään sairaalasta kotiin alkajaisiksi 3 viikon sairasloman ja kolmen eri särkylääkereseptin kera. Toivottavasti tästä alkaa elämä taas normalisoitumaan.

Hyvää vointia ja odotusta kaikille!

tv. Kamu 21+3

Vierailija

Onhan tää juu " aikasten" ihanaa aikaa ja vielä kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :) Pitää koittaa nauttia nyt täysillä, kun tätä on niin kauan odotettu kuin kuuta nousevaa!!

Aurinkoista kesää teidän perheelleenne!

Toivottelee: Je_Ni

Vierailija

No niin....siellä sitte on jännät paikat, kun rakenne häämöttää------IHAN HIRRRRMUISESTI tsemppistä sinne :-)

Harmilloista todella tuon teidän isännän selkä :-/ Ne on aina hankalia ja valitettavan usein aika pitkiä " projekteja" toipua!

Voi että vai ei susta vielä näy kunnolla vauvamaha...Mä en ole voinut peitellä tuota enää viikkokausiin ja sen KYLLÄ huomaa ihan vieraatkin:-) Ihan turhaa koittaa vetää ees löysiä tavallisia housuja jalkaan, puristavat ilkeesti. Mammavaatteissa tässä sitten kuljetaan masu ylpeesti pystyssä.

Eilen kävin ostamassa (ts.varaamassa) vaunut, Emmaljungan Cerox Combit, sellaset Musta-Limet...iiiihanat:-) Vaatteita olen osteskellut, samoin sitterin ja hoitoalustan sekä pinnasängyn verhotangon. Kaikki muut on hankkimatta eli lähinnä kaukalo, hoitopöytä ja pinnasänky.

Odotan malttamattomana seuraavaa neuvolaa, kun saan täyttää ne äitiyspakkauspaperit ja pääsee sitte niitäki hypistelemään..jeeee!!

Mutta täällä sitte odotellaa innolla niitä rakenneultrakuulumisia....että tuleppas sitten kertoilemaan :-)

Toivomus37:lle (menkös oikein?Hope so) OIKEIN IHANAA LOPPURASKAUSAIKAA!!! Siellä ollaan jo hyvinkin pitkällä :-)

HALEJA KAIKILLE TUTUILLE!!

Lähettelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+3

Vierailija

Jaa että " hätähousu" ...Kuis ollakkaan??!! PP8 ja jo haamu, TODELLA lupaavaa...Onnea Onnea Onnea HURJAN PALJON =)

On sullakin sitte kesän lopussa jo iiiso masu ku meikäläinen lyllertää ties minkälaisena ryhävalaana täällä, jos samaa menoa kasvetaan*hih*

Kaikkea Hyvää Sulle ja Turvallista raskausaikaa!! Pidelläänhän yhteyksiä=)

Love: Jentsukka

Vierailija

Ihanalta kuulostaa tarinasi. Luin sen kyllä ihan *ilman lupaa*, ja miten mahtavaa että te miehesi kanssa saatte tuon kaiken kokea! Voikaa hyvin - sinä ja pojat:)

t.Coccis ja Ellen kohta 1v!

Vierailija

Heippa,

En oo minäkään kamu2, mutta TUHANNESTI ONNEA TEILLE, oli suuri ilo lukea viestisi. Jos et muista olin v.2004 monesti piinailemassa ja kirjoittelemassa tarinoita teidän kanssanne. Meille syntyi ihana tyttö, joka on jo hieman yli vuoden.

Eilen oli eka PAS-siirto yritykseen saada Hänelle sisarus, eli piinaillaan jälleen täällä.

t. Sipuli2, pp 1.

Vierailija

Näitä uutisia olenkin tässä illan mittaan odotellut! On se aina vaan niin ihanaa nähdä pikkuinen siinä ruudulla ja kun nyt jo muistuttaapi ihan " oikeata vauvaa" <3 Juu, voisihan kyllä olla nuo mitat juuri niin miten sanoitkin...elikkä kokonaispituus menis sitten himpun päälle 20 cm kuten kuuluukin. Meille ei kerrottu mitään painoarviota, se harmittaa. No siellä 4D:ssä sitten saadaan enempi tietoutta taas :)

En nyt tiettykään enää muista, mutta oliko sulla istukka takaseinässä vaiko edessä? Mietin vaan sitä liikkeiden tuntemista...Itsellä se oli siirtynyt etuseinästä takaseinään*huh*

No, yks kaunis päivä pikku poika potkasee niin, että tuntuu ja siitä ne vaan sitte vahvistuu :)

Tosi kivoja uutisia sulla!!!!!

Hyviä Öitä!!

Terv. Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+4

Vierailija

AC on vartalon ympärys,

FL reisiluu,

BPD lakimitta ja

HC päänympärys

:)

Mulla rakenneultra maanantaina ja jänskättää enempi kuin alkuraskaudenultra....

t. kutris rv 17+0

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat