Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka juntti pitää olla jotta jo hääkutsussa

Vierailija

Pyytää lahjaksi rahaa?

Pian kai myydään häihin pääsylippuja.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

että me ystävät sitten keräsimme kolehdin, kirjoitimme runon, maalasimme sen suureen kaakelilaattaan (todella lahjakas henkilö ystäväpiirissä... tuli UPEA maalaus juhlakalujen lempivärejä ja tyyliä kunnioittaen) ja annoimme sekä runon että kauniin kaakelin lahjaksi rahasumman lisäksi. Summasta tuli kiva eikä kaveri tai itse asiassa juuri kukaan tiedä, paljonko kukakin laittoi. Rahat keräsimme pieneen nahkaiseen pussukkaan, saivat itse viedä pankkiin noin 600 euron summan... Ja kaakelin matka-aiheisine runoineen morsiuspari laittoi kiinni seinään keittiön -- poistivat neljä pienempää kaakelilaattaa ja laittoivat tämän tilalle!

Vierailija

No, me ainakin mietittiin myös maistraattia mutta päädyttiin siihen, että halutaan pitää ystäville ja sukulaisille isot juhlat, KOSKA SE ON KIVAA!!

Ja kun meillä kotona jo kaikkea on ja matkalle halutaan, niin järkevintähän olisi että halukkaat voivat osallistua matkakustannuksiin... Siis nimenomaan, ne jotka haluavat!

Joku kirjoitti, että oli häissä vaihtoehtona häämatkakustannuksiin osallistuminen tai sitten hyväntekeväisyyteen... Kaunis idea, tuskin loukkaannut jos kopioimme :)

Vierailija

Muutama vuosi sitten hyvä ystäväni, joka tuolloin oli 35v. meni naimisiin. Häälahjaksi toivoi rahaa. Kysyin useampaan kertaan olisiko jotain sarjaa mitä kerää ja josta puuttuu osia... Eikun rahaa. Musta on todella noloa toivoa lahjaksi rahaa. Minkä summan sitten antaa? Lahjalistakin on paljon parempi. Ylioppilaaksi pääsevälle on mielestäni ok antaa rahaa kun on nuori. Mutta töissä käyvä hyvin tienaava " vanhempi" pariskunta pyytämässä rahaa. Ällöttää vieläkin.

Vierailija

Jokainen kuitenkin kustantaa juhlansa ja matkansa itse. Siitä kannattaa lähteä liikkeelle.

Vierailija:

Lainaus:

Niin ja onhan se junttia tosiaan olla muistamatta, tai antamalla femma...kun miettii että yleisesti on häitä kohden per henkilö mennyt se parikymppiä..Joten voihan sitä sitäkin kautta ajatella että meneekö juhliin itse millä asenteella----että maksakaa te, minä haukun junteiksi.

Vierailija

Itse en keksisi mitään hyvää lahjaa ja ei olisi aikaa kierrellä kauppoja. Ja ikävä olisi antaa aivan turha lahja. Hyvintoimeentulevien on mielestäni silti turha pyytää rahaa, jos he eivät sitäkään sinänsä tarvi. Mutta jos häämatkaan on rahat tiukilla, niin raha on tosi hyvä lahjatoive.

Mielestäni lahjanantajalle tilinumero on kaikkein helpoin vaihtoehto.

Vierailija

Jos oikeasti kehtaisimme tehdä niinku tahdomme, niin esittäisimme varsinkin vanhemmille sukulaisille toivomukseksi, että toisivat rahaa matkaa varten, koska muuten tuppaa tulemaan niitä pöytäliinoja ja petivaatteita, joita ei tarvita (ja anteeksi, vaikka tiedän, että ajatus tärkein, niin ei mene aina maku noitten mummojen kanssa yksiin...)

Kavereilta olisikin kiva saada lahjoja, koska tuntevat meidät paremmin ja osaavat varmasti (pienelläkin rahalla) hankkia jotain kivaa ja ikimuistoista.

Vierailija

ystäväni teki mielestäni ihan hienosti, kirjoitti kutsuun pienen runon, jossa kertoi, että 4 hengen perheessä on jo kaikkea, eikä pari toivo häälahjoja, mutta vieraat voivat halutessaan osallistua joko häämatkan rahoittamiseen, taide-esineen hankintaan (halusivat kotiin yhden arvotaulun tms.) tai hyväntekeväisyyteen (olivat valinneet kohteen -- kehitysvammaiset lapset). Kutsussa oli myös kolme tilinumeroa, matkatili, taidetili sekä tukilinja-järjestön tili viitteineen. Ei tuntunut ainakaan minusta tökeröltä...

Vierailija

jos hääpari haluaa rahaa esim. häämatkaan niin kyllä luulis, että livauttaavat rahalahjatoiveen esim. loruun, jossa kerrotaan, että rahalahjalla vieraat lahjoittavat ikimuistoisen matkan, joka säilyy mielessä aina:)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat