Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttöohjeita ÄP kestovaipoille kaivataan !

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oon varmaan vähän käsi, mutta mulla ei oo kokemusta näistä jutuista.

Miten se ruskea flanellijuttula kiinnitetään, kun ei siinä ole mitään tarroja tai nappeja? Ja ainakin ennen pesua se näyttäisi isommalta kuin ne valkoisten muovihousujen taskut, ekaks mietin että sinnekö ne pitää tunkea.. Käsitin siis et ensin laitetaan se flanellivaippa ja sit päälle ne valkoiset muovihousut.

Nyt jos joku sais mulle aikaan oikein idioottivarmat käyttöohjeet... :)

Kommentit (2)

Vierailija

Terve,

itsekin aloitin kestoilun ekaa kertaa esikoisellani 9 kk sitten. Aluksi mentiin harsoilla+villiksillä ja äp:n seteillä.

ÄP:n settiä ei välttämättä tarvitse "kiinnittää yhteen" ennen pukemista. Osat voi laittaa päällekkäin ja taitella ensin flanellin kiinni ja sitten kuorivaipan sen päälle kiinni.

Jos vauva on poika, niin flanellin läppä kannattaa taitella kaksinkerroin eteen, kun sinne sitä kosteutta eniten kertyy.

Meillä tuommoinen vaippa kesti vain 2-3h ennen kuin oli "täysi" ja alkoi vuotaa lahkeista. Lisäimuna kannattaa käyttää esim. Myllymuksujen Imuiisiä (saa netistä tai Ruohonjuuresta), se antaa n. 1h lisäaikaa ja siinä on kuivaliinapinta, jolloin et tarvitse erillistä kuivaliinaa. Lisäimuksi sopii palanen froteepyyhettä tai harsoa myös. Tosin mielestäni froteen imukyky ei ole kovin hyvä paksuuteen nähden.

Tosiaan, sekä harsojen että flanellien kanssa pitää laittaa lapsen ihoa vasten kuivaliina (joko riisipaperia, saa esim. Ruohonjuuresta) tai voi tehdä itse ostamalla kangaskaupasta fleece-kangasta, josta voi leikata pitkulaisia n.10x25 cm palasia (ja niitä siis ei heitetä käytön jälkeen pois vaan pestään). Näin lapsen pylly pysyy kuivana eikä tule ihottumaa.

Tsemppiä! Ei se kestoilu niin vaikeaa ole!

Minna

Vierailija

Mäkin olen pähkäillyt tota samaa asiaa, niin kuin tossa toisessa äp-ketjussa kirjoitinkin. Eilen kävin eko-kaupassa ja siellä oli noita samoja ImseVimse vaippoja. Myyjä sanoi,että flanellivaippa tosiaan tungetaan niihin taskuihin. Ovathan ne "siivet" vähän isommat, kuin taskut, mutta kyllä ne sinne tunkemalla menee.. Voisi kai ne jättää tunkemattakin, mutta pysyvätköhän ne sitten paikoillaan..? Taitellut harsot sopivat myös hyvin näiden vaippahousujen kanssa. Ne voi kiinnittää "klipsuilla", joita saa kaupasta. Ihan pienellä vauvalla ei harsoakaan kuulemma tarvitse kiinnittää. Ostin pari lisä-imua ja riisipaperia sieltä kaupasta, ja vihdoin kotona ymmärsin sen harson kolmio-taittelun. Jes, alan innostua näin etukäteen tästä kestoilusta :)

Mutta tosiaan, tässä nyt se, mitä minä olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos on mennyt väärin! Todellisuudessahan en ole ikinä vielä yhtään vauvan vaippaa vaihtanut. Kaikki vinkin otetaan vastaan!

t: Merrily 28+4

Uusimmat

Suosituimmat