Minipillerit vai kuparikierukka?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Näiden kahden välillä nyt mietiskelen. En ole koskaan kokeillut hormonaalista ehkäisyä, koska en halua mitään ärtyisyyskohtauksia saati painonnousua! Toisaalta kierukan asentaminen ja kivuliaat kuukautisetkaan ei houkuta.

Mulla on kaksi lasta, eikä aikomusta enää lisää tehdä. Aiemmin kuukautiset oli todella kivuliaat, nyt toisen synnytyksen jälkeen täysin kivuttomat. Palaakohan ne kivuliaiksi kierukan jälkeen?

Onko siis kokemuksia minipillereistä, onko ne " laimeampia" kuin " varsinaiset" E-pillerit, mitä sivuvaikutuksia?

Entäs kuparikierukan käyttäjät, plussia ja miinuksia?

Kiitos avusta, voi tätä naisen elämän ankeutta, miehet ne vaan siementä levittää vailla huolen häivää :-)

Kommentit (1)

Vierailija

mulla olis kokemusta, otin sen siksi kun sen sai ottaa imetysaikana jo, ja lääkäri suositteli sitä minulle. Aikaisemmin oli e-pillerit, mutta kun oli ylipainoa ja suvussa veritulppa-taipumusta, kuparikierukka oli paras ehkäisy minulle.

Ja en ole katunut päivääkään, asennus meni hyvin, tuntui lähes samalle kuin joku papan otto tai muu tutkimus, ei kummempia kipuja ole ollut, hetken asennuksen jälkeen oli menkkamaista kipua joka meni ohi. Ei ole ollut välivuotoja, menkat on suht normaalit, ainut että ensin on päivä-pari alkavaa pientä vuotoa ennen kunnon vuotoja ja sit lopussa sama, että menkat kestää päivän tai pari pidempään kuin ennen. Mutta ei mitään ole siis välivuotoja tai kipuiluja ollenkaan, välillä tietty menkkojen aikana tuntuu jotain alavatsassa mun tuntuis ne ilman kierukkaakin!

Joten en voi omalta osaltani kuin suositella. Meillä vielä kunta kustansi ensimmäisen kokonaan, joten sekin plussaa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat