* MARRASMAMMOJEN TIISTAI -> TORSTAI *

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huhuu, missä te kaikki ootte? Eikös näin sadepäivänä olisi mukava viettää aikaa koneella ja kirjoitella kuulumisia... ;-)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Moi,

kaksi kertaa olen meidän maatuskalle mustikkaa sisältävää pöperöö antanut ja molemmilla kerroilla tämän jälkeen kakka erittäin kovalla ja mustaa. Eli uskon että mustikasta musta kakka :)

Vierailija

auringonkukka05: Mä tekisin niinku joku muukin ehdotti

että en peruis ajoista toista, vaan kävisin ekassa

ja jos oisin tyytyväinen saamiini tietoihin, peruisin

toisen.

äitykkä80: Meillä sama juttu, nukkuu huomattavasti

paremmin näillä ilmoilla ulkona. Eilenkin Lotta nukkui

3 tuntia, ja se on meillä melkoinen saavutus!

Ollin_äiti: Juu, mäkin oon käsittäny niin että jos

kuumetta ei oo, vaan pelkkää nuhaa, niin voi laittaa ulos nukkumaan. Eli nou hätä :)

Painosta: kyllähän sitä sais vielä kymmenisen kiloa saada pois,

raskausaikana en lihonnut kuin 5 kiloa, mutta elopainoa

olikin sitten heti alussa 15 kiloa liikaa ...

Kesäreissusta, me ollaan lähdössä elokuun lopussa ystäväperheen

kanssa Rodokselle, mut varmaan sitä ennen käydään

kuitenkin Hesassa (meiltä matkaa sinne n. 450 kilsaa).

Kuinka muut vauvat on pitkistä automatkoista selvinneet?

Mulla ei vauvakuumetta oo eikä tuu, Lotta jää meidän ainokaiseksi.

Synnytys oli sen verran kauhea kokemus, etten sitä kestäis

käydä enää läpi :(

OON TUKEA VAILLA!!! Nyt ollaan kiinteitä maisteltu parisen vkoa, eikä edelleenkään me kuin pari, kolme lusikallista alas ... Mitä teen että saisin enemmän menemään alas??? Vai helpottako sekohta? Ensin aloitettiin perunalla (joka tuli yökäten ylös), otettiin bataatti sitten, ja nyt 2 pvää lisätty siihen maissia. Mut ei niin ei, kääntää pään pois, tai suu menee tiukasti kiinni. Kyselin yks päivä puuroista, muutaman vastauksen sainkin, muuta lisää kaipaisin. Eli millä puurolla aloititte maistelut?

Tintta-liisa ja Lotta 6kk1pv

Vierailija

On ollu pientä laiskottelua ilmassa. Jospa tänään olisin vähän reippaampi.

Mies ollut kotona ja vasta pe menee töihin, niin sillon voi vähän laiskotellakin. Ja olen saanu nukkua paljon, ihan mies kyllä on.

Mitäs meillä? Perttu nukkuu yöt ihan mukavasti kerran pari maitoa annetaan ja odotan kyllä,että niistäkin pääsis eroon. Ja lisäsin aamupuuron ja hedelmäsoseen tilalle kasvissoseen, niin äijällä unta riittää yöllä paremmin.

Eli meillä herätys on n. 6

aamupuuro

pikku unoset

lounas liha/kana-kasvissose,maitoa 11-12

ulos nukkumaan ja unet 2-3tuntia

maitoa

kasvisose 16-17

joskus pienet unet

iltapuuro ja maitoa 20

ja perttu untenmaille 20.30

Leikkiä, laulua, halitussuukottelua ja muuta mukavaa aina tilanteen mukaaan. Ja maitoa saa aina vähän miten sattuu haluavan.

Meillä vietetään perjantaita puolivuotis päivää ja ajattelin jonkunmoisen kakun leipoa, kun vieraita on muutenkin silloin tulossa. Ja mun siskon perheelle laitettiin s-postilla kutsukortti menee ja tuli tosi kiva, pojan kuva ja valmis korttipohja ja tervetuloa... =)

Esikoista mummut muisti pienellä jutulla puolivuotis päivänä, mutta taitaapa nyt jäädä.

Ensimmäistä kyllä muistetaan, mutta eipä meidän toukka ole saanut vauvakorttejakaan läheskään niin paljoa kuin esikko. Saati muuta muistamista. Ei sillä, että oisin vailla potkuhousua ym. mitä sitä nyt tuodaankaan, vaan jotenkin sellanen fiilis etteihän tämä meidän ihana vauveli olekaan muille niin tärkeä.

Miehen äiti oli kyllä esikoisen synnyttyä vähän suorastaan sekaisin, aina oli jotain tuliaista ym ym..ja sellanen mummu" vouhotus" päällä. Ja vieläkin, vähän on kyllä laantunut, en pahalla sano, vaan mukava että isovanhemmillekin tärkeä juttu, mutta ei tämä toinen sellaista ole saanut. Vähän tuntuu pahalta.

Perttu ei vielä ryömi, jollakin tapaa mönkii ja möyrii eteen päin ja paljaalla lattialla, meillä muovimatto, tykkää kovasti olla, koska on niin liukas ja siinä pääsee helposti liikkumaan. Ja löytää jänniä uusia juttuja! Isosiskon huoneessa on mukavaa, siellä lattialla viihtyy kauan. Suosikki lelu tällä hetkellä on sellanen...öm öm vaikee selittää.... siinä on hessu, mikki, minni, pluto, aku ja ne painetaan alas piiloon ja sit ne hyppää ylös.. eihän tästä mitään ymmärrä =)

Hampaita ei vielä ole. Syöttötuolia pitäis käydä katsomassa ja ostamassa. Saisinkohan tänään aikaiseksi?

Ja kurkistusleikit on tosi huippu juttuja! Vetää itse harson päälle ja ottaa pois ja nauraa ihanaa nauruaan =) Ja hiuksissa kiinni, jos vain sattuu saamaan. Välillä pitää isosiskoa käydä pelastamassa pikkuveljen sormista.

Tällaista meillä. Ja vettä sataa.

Vierailija

Sadepäivää pidellessä menee tänäänkin aika, huoh.

Pikaiset kommentit tulin laittamaan.

Kiinteistä: Me myös maisteltu nyt kohta neljä viikkoa kiinteitä ja viime viikonloppuna tuli läpimurto perunaporkkanalla ja bataatilla. Eli siis kaupan perunaporkkanasosetta menee (yritin aijemmin sotkea joukkoon omaa perunaa, tulos oli yökkis) ja bataatti on suoranaista herkkua, sen kun saa ittekin ihan sileeksi. Tissiä meillä otetaan soseen päälle, muuten ei suu aukee ollenkaan, kun mahan saa vielä myös maidolla täyteen. Mitäs vielä... aika haaleeta meidän soseet pitää olla että uppoaa. En tiedä miten paljon nurinoita alkuun aiheutti liian kuumat soseet. Kannattaa siis kokeilla vähän eri lämpösenä antaa sosetta. Meillä syödään kasvissose ja sitten hedelmäsose iltapäivällä ja sitten vielä iltapalaks hedelmäsosetta. Kun muuten heräilee kahden tunnin välein yöllä syömään. Tässä parin viikon päästä jos aloittas puurot, kun on ensin joku liha saatu kuvioihin rautavarastoja ylläpitämään.

Vauvakuumeesta: On ja kova!!! Saa kakkonen tulla kun on tullakseen. Ehkäisyä ei edes olla aloitettu synnytyksen jälkeen ja menkatkin tossa jo alko... plussaa odotellessa... no ei vaan kyllähän tämän toisenkin tekemiseen menee aikaa, ei Annikaan helposti alkua saanut. Välillä mietin, että enkö osaa nauttia tästä hetkestä ihanan tyttären kanssa, kun sitten aika täytyy jakaa kahden lapsen kanssa. Mutta esikoinen on aina esikoinen eikä siitä mihinkään muutu, vaikka sisaruksia saakin. No johan tuli sekavaa sepustusta.

Mutta nyt pois koneelta!

T: Hertta ja Anni 6,5kk

Vierailija

Mä olen viettänyt netitöntä viikkoa, mutta laitanpa kuulumisia nyt.

Neuvolassa täti mittaili neitiä kolme kertaa, kun tyttö oli kuukaudessa kutistunut. En tiä sitten, mikä mittavirhe tullut 5kk neuvolassa.. No, nyt joudumme sitten mittaukseen 7kk neuvolaan, kun tavallisesti mentäis vasta 8kk. Onhan tuo likka aika töpö, kun oli vaan 64 cm. Miinus käyrällä mennään. Painoo vähän reilu 7kg, pieni, mutta pippurinen :)

Vauvakuume on kova, kohta lentää pillerit roskikseen. Ihanaa ois taas kokea raskauskin. Nyt kaikki arjessa on jo paljon helpompaa, kun vauva 6kk.

Mustikka on meillä värjännyt kakan mustaksi.

Nyt en muuta muista, pitikö kommentoida. Täytyy päästää ukko koneelle, kun tossa selän takana notkuu.. Piti kirjoittaa tuli perseen alla, koittakee saada selevää..

Vilma ja tyttö 6kk+8pvää

Vierailija

Neiti nukkumassa parvekkeella uniaan,on kyllä karissut miun suunnitelmat kokonaan kasiin päiväuniin siirtymisistä viime päivien aikana. =) nyt siis nukutaan päivisin silloin kun nukuttaa ja yleensä 30min-1h pätkissä. Eilenkin viimeisiltä päikkäreiltä heräsi jo heti 16 jälkeen ja tietäähän se sitten mitä se ilta on kun on väsynyt. Ei kuitenkaan viitsi enää siinä kuuden aikaan antaa nukkua päikkyjä,kun sitten yöunille käyminen venyy ja venyy....

Meillä ollut viikon verran tooosi kiukkuinen neitokainen ja eilen selvisi syykin siihen. Alhaalta pilkisteli 2 alaetuhammasta =)

Ollin_äiti kyseli paino-juttuja. Miulla sama ongelma täällä painon pudotuksen kanssa. Paino sahaa ees-sun-taas ja sekös alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään. Kuntoilla yritän mahdollisimman paljon ja välttää makeita,mut tuntuu että jos sortuu yhdenkin jäätelön syömään niin painoa on tullut tuplasti takas. Mutta sinnikkäästi yritän jatkaa.

Miulla on varmaan ikuinen vauvakuume,mutta ukko ei vielä ole lämmennyt ajatukselle kakkosesta näin pian. Tosin pitää yrittää olla " järkeväkin" ,koska miun on syksyllä mentävä kouluun,mutta jos sitten ensi vuoden alkupuolella alkais yrittämään... En oo ees halunnu ottaa e-pillereitä takas ja siitäkös tuo ukko-kulta on riemuissaan.

Kiinteistä: Meillä kanssa aloitettiin maistelu jo heti 4kk iässä ja melko nopeasti siirryttiin siihen,että menee lounas ja välipalaksi hedelmäsose ja illalla velliä. Puuroa aloitettiin illalla syömään n. 5kk iässä ja kohta pitäisi aloittaa aamupuoron syöminen. Nyt ollaan muutamana päivänä syöty broileria.

Nyt pitää lopetella kun neiti kuuluu höpöttelevän tuolla parvekkeella vaunuissaan ja heiluu kovin uhlkaavan näköisesti. =)

mukavaa päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti ja onnittelut jo puoli vuotta täyttäneille ja niille joilla päivät vielä edessä!!!!

postanu ja Pinja 6kk 9pv

Vierailija

täällä ei vauvakuumetta ole. Ja taitaa nämä meidän lapsoset olla tässä. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Tavarat olen laittanut kiertoon.

Vähän haikea mieli kyllä on ja varsinkin, kun tämä toukka vain kasvaa ja kasvaa koko ajan. Pitää yrittää vain nauttia täysillä näistä pienistä varpaista. Ja uudet kujeet on aina luvassa, kun lapsi kasvaa eikä se oli ilo ja onni niihin kakkavaippoihin lopu =) vaika vauvat on aina vauvoja, syötävän sulosia olentoja. =)

Mukavaa päivää kaikikke toivottelee Hiltsu, näin tuttujen kesken.

Vierailija

En nyt lukenut vielä muitten kuulumisia, kun poika tässä sylissä touhuaa. Mut ajattelin pitkästä aikaa muutaman sanan kirjoittaa mitä meille kuuluu.

Kiinteitä syödään päivällä kasvissosetta ja illemmalla hedelmäsosetta. Soseita menee max. puoli pilttipurkillista kerralla. Eilen aloimme sit ottaa mukaan vielä riisipuuron vielä illalla. Joitakin lusikallisia maistui, se oli jotenkin niin " tahmeaa" että poika ei osannut hyvin niellä sitä. Täytyy tänään koittaa jos tekisi löysempää puuroa niin olisi helpompi syödä. Noitten kiinteitten lisäksi sitten äidinmaitoa aina kun vauva haluaa, en siis ole siihen ottanut mitään ruokailuaikoja tai syöttövälejä käyttöön. Pitäisikö? Miten teillä muilla? Syötättekö tietyin väliajoin vai aina kun vauva haluaa?

Osa noista mun tissinantamisista saattaa olla hiukan turhiakin, sitä niin helposti tarjoaa muuhunkin kitinään kuin nälkään. helppo tapa hiljentää vauva... :)

6 kk meillä tuli täyteen viime viikolla, nyt perjantaina on sitten neuvola. Saas nähdä miten on taas kasvettu, ja saa poika sit kolmannen rokotuksenkin. Niistä ei oo onneks tullut aiemmin mitään oireita. Mehän ollaan siis annettu nyt kolmoisrokotetta viitosen sijaan, polio tulee sit vähän myöhemmin.

Poika on lopettanut päristelyn melkein kokonaan. Oppi napsuttelemaan suullaan, ja se on nyt päivän hitti :) eipä oo bodyt ihan niin kuolassa enää ;o)

Jahas, alkaa käydä tylsäksi istua tässä sylissä joten palaillaan...

Gerda ja poikanen 6 kk ja 6 pv

Vierailija

Heti piti tulla tukea Tintta-Liisalle antamaan:) Meillä kiinteiden opettelu lähti todella takkuisesti. Täysimetetty puolivuotias neiti ei meinannut millään suostua pottuiluun eikä juuri hedelmiinkään. Sitkeästi yritin pottuporkkanaa (itse tehtyä) pari viikkoa, yökkäytti, itketti, raivostutti:) Sitten siirryin makeaan ja samettiseen päärynään että ymmärtäisi edes syömisen ideologian ja nielaisikin pari lusikallista. Pottu ei edelleenkään mennyt ja äidillä alkoi hiki valua... Sitten mummo osti bonan pottuporkkanaa ja johan upposi lusikka ja pari. Ei mennyt kuin pari päivää ja meni jo puolikas purkki. Pari päivää lisää ja annos on kahdesti päivässä purkillinen pottuporkkanaa! Vaatii kärsivällisyyttä:) Kokeile kaupan sosetta (se on alkuun pehmeämpää) ja sitä, että joku muu syöttää. Uskoisin nimittäin että maidottoman mummon syöttäminen auttoi asiaa. Kyllä se lähtee käyntiin:))

Hirvitti kun luin, kuinka maltillisesti muilla on ruokamäärä kasvanut. Meillä tosiaan ihan parissa päivässä kasvoi kiinteiden määrä nollasta kahteen purkkiin! Siihen vielä lisäksi puolikas purkki hedelmää iltapalana. Ja maitoakin tuntuu menevän vielä entiseen tahtiin... Viljoihin olen ajatellut alkaa totuttamaan vasta parin viikon päästä. Opetellaan ensin pari hedelmää sekä jotain kasvista lisää.

Hampaita ei vielä ole mutta tekeminen on käynnissä. Alut kuultavat läpi ja ikeniä kutittaa tosissaan. Päiväunet ovat välillä vähän katkolla ja myöhästyvät kun niin kenkusti kutittaa että tissin lisäksi nukutuksessa on mukana purulelu:)

Mitäpäs tänne muuta... Kovasti tyttö edelleen kasvaa, nukkuu hyvin (1 yösyöttö) ja " hinkuttaa" itseään liikkeelle kyljen kautta ponnistellen. Ei ryömi eikä konttaa, vähän ottaa polvia alleen masullaan. Istuu hyvin mutta ei kauaa eikä tietenkään itse vielä nosta istumaan. Juttelua on todella paljon, ihanaa kuunneltavaa. Äidin tyttö pitää talutushihnassa aika makeasti ja ärähtää kyllä jos yksin jää:) Koneelle ei siis paljoa ehdi, nytkin alkoi jo ininä kuulumaan. Kaivanpa ruokapurkin esiin...

Iloista keskiviikkoa vaan kaikille!

:)mammakka

Vierailija

Ihanan raikas sää ulkona. Kävin äsken vaunuttelemassa kun ei paljoa sadellut ja voi kun oli kiva hengitellä sateen raikastamaa hyväntuoksuista ilmaa. Poikakin tykkäsi niin paljon että jatkaa vielä unia parvekkeella.

Voihan nenukka, ei voi muuta sanoa. Käytiin tänä aamuna yksityisellä ihotautilääkärillä ja juuri tänään tupsahti sitten postiluukusta kirje Tayssista ja kutsu pojalle allergiatesteihin. Ja meillä on jo varattuna allergiatestiajat yksityiselle, viikkoa myöhemmin kuin tuo sairaalan aika olisi. Täällä nyt pohdiskelen mitä tekisin eli kumman ajan peruisin. Vakuutus meillä tosiaan pojalle on eli ei tulisi kai juurikaan kalliimmaksi käydä yksityisellä. Kun tietäisi kummasta paikasta saisi paremmin apua pojalle. Vaikka eiköhän sekä yksityisellä että TAYS:ssa osata aivan yhtä hyvin tehdä allergiatestit jne. Kumpi vai kampi, saa sanoa mielipiteitä päättämättömälle äitiparalle.

Aamuisesta käynnistä ei vielä juurikaan viisastuttu, mutta enpä ollut mitään ihmeparantumista odottanutkaan. ;-) Pojan ruokavaliosta napsastaan vähäksi aikaa porkkana ja kaura pois, omasta ruokavaliosta lähtee jo jättämieni tomaatin ja suklaan lisäksi maito, muna, kala, äyriäiset, pähkinät ja siemenet. Saas nähdä miten äiree pärjää. Juustosta ja jogurtista luopuminen on tiukka paikka, muuten ei pitäisi olla hätää. Jos tästä dieetistä on vaan pojan ihon paranemisen kannalta apua niin jatkan samaa rataa vaikka imettämisen loppuun saakka. Viljatuotteita mun oliskin vaikeampi jättää omasta ruokavaliosta pois, syön tosi paljon leipää, mysliä ja pastaa.

Tällaisissa mietteissä tänään,

Auringonkukka ja poju 6,5kk

Vierailija

Tää mamma pistettiin tänään antibioottikuurille ja nyt vähän huolestuttaakin että alkaakohan poika pian tissilakkoon jos ja kun maito alkaa maistua kummalliselle. Ja murehdin myös tuleeko lääkemaidosta pojalle masu kipeäksi. Syön kyllä maitohappobakteereja samalla ja ajattelin sekoittaa niitä pojankin ruokaan jos vähän auttaisi vatsakipuja ehkäisemään. En ole sen kummemmin kipeä, mutta multa poistettiin viime viikolla kaksi luomea selästä ja niiden tikkialueet on tulehtuneet. Ovat kai päässeet niin kovasti venymään ja vanumaan poikaa nostellessa ja kanniskellessa. Tylsä juttu mutta minkäs teet.

Pojan mummi ja ukki olivat aamupäivän hoitamassa poikaa kun olin itse lääkäri- ja apteekkireissuilla. Poika oli ollut yhtä hymyä, oli kiljahdellut riemusta ja kujerrellut. Täällä oli siis kolme hangon keksiä vastassa kun tulin takaisin kotiin. :-) Isovanhemmat olisivat halunneet viedä lutuisen vauvelin mukanaan mutten antanut. ;-)

Sitten kommentteja päivän polttaviin...

Vauvakuumeesta: Ei ole vielä iskenyt vauvakuumetta ja oonkin vähän miettinyt että meidän lapsiluku saattaa jäädä tähän yhteen. Oon huomannut olevani kauhean kova stressaamaan ja murehtimaan kaikesta poikaan liittyvästä, esim. niistä ihottumista ja ihon kutinasta. Kyllähän sitä sanotaan että toisen lapsen kanssa osaa ottaa jo rennommin mutta en oikein tiedä mahtaako tuo päteä muhun. Mietteet saattaa tietenkin olla aivan erilaiset parin vuoden kuluttua. Ja saattaahan käydä myös niin että vauvakuume iskee muttei kuitenkaan saada enää toista vauvaa. Poikaakin kun yritettiin kolme vuotta ja koko ajan on ikääkin enemmän... Höh, tulipas pitkä vastaus simppeliin kysymykseen. :-)

Kiinteistä: Me aloitettiin perunalla kun poika oli 4kk ja kyllähän se syöminen alkuun takkusi kovasti, yökkejä tuli ja välillä oksennuskin. Kaupan siloiset soseet upposi pojalle paremmin ja niitä ollaan nyt sitten jumituttu antamaan. Kaurapuuro aloitettiin kun poika oli n.5kk, ensin tehtiin pikakaurahiutaleista ja sitten tavallisesta elovenasta. Nyt poika syö sitten riisipuuroa kun ihotautilääkäri kielsi kauran joksikin aikaa. Puurot menee hedelmä- tai marjasoseen kanssa, aamuin illoin noin desi-kaksi. Päivällä liha-kasvissosetta purkillinen tai vähän yli jos oikein on nälkä. :-) Joskus vielä välipalaksi marja- tai hedelmäsosetta. Toiseen kasvissoseateriaan ajattelin siirtyä kohtapuoliin nyt kun poika alkaa enemmän liikkua.

Nyt poika heräsi, myöhemmin lisää...

Vierailija

[color=blue] kyselin tuossa eilen (tein siis oman aloituksen) mustasta kakasta. Nyt hirvittää kun (olikohan se Le-Cheile täältä marraskuisista)

että mustaa kakkaa ei saisi olla.

Nyt kauhistelen asiaa täällä.

[color=red] sanokaapa mielipiteenne, voiko mustikka värjätä mustaksi kakan??

[/color] Eipä mulla muuta, menen miettimään

10kaks ja ukkelinkukkeli huomenna 6kk

Vierailija

Vähän kenkku fiilis tällä hetkellä. Viime yö oli tosi katkonainen kun poika heräsi vähän väliä joko syömään tai itkustelemaan. Vajaa kaksi tuntia oli pisin pätkä mitä sain yhteen menoon nukkua, muuten oli herätyksiä joka tunti tai useamman kerran tunnissa. Poika tekee tällä hetkellä molempia yläetuhampaita joten ne kai niitä yöunia häiritsee. Toinen etuhampi on jo puhjennut läpi ja toinen jo kuultaa ikenen läpi joten josko sitten taas vähäksi aikaa helpottaisi kun molemmat ovat puhjenneet kunnolla. Tai sitten ei. Näitä huonoja öitä meillä kun on riittänyt jo muutamaksi viikoksi.

Olin jo aamulla ihan känkkis-tuulella kun väsytti niin paljon että päässä humisi. Olisin toivonut että mies olisi jaksanut herätä pojan kanssa ylös ja olisin saanut kerrankin jatkaa itse unia mutta ei toivoakaan. Nousi mies sentään vähän myöhemmin ylös auttamaan mua pojan aamutoimissa, joten ei ihan toivoton tapaus mutta olis kyllä uni tehnyt vielä poikaa. Kaikki pienetkin asiat ärsytti koko aamun, vasta aurinkoisella vaunulenkillä alkoi vähän elämä voittaa.

Tuossa käytiin sitten mun vanhempia moikkaamassa Tampereen kylpylässä ja siellä oli mukavaa kun poikakin oli taas niin ihanalla tuulella. Kotimatkalla mies alkoi kuitenkin rutista kuinka oltiin siellä liian kauan ja hänen arvokas vapaapäivänsä on mennyt ihan hukkaan. Myös vaipanvaihtojutuista mies alkoi nurisemaan tyhmiä, en edes jaksa selittää tarkemmin kun ärsyttää että noin pienistä jutuista pitää ylipäätään alkaa riitaa haastamaan. Riitelyksi se kotimatka sitten meni ja kotiin kun päästiin, mies vaihtoi nopeasti vaatteet ja lähti golf-kentälle päästelemään pahimpia puhinoita pihalle. Mä jäin tänne sitten nukuttamaan poikaa päivän viimeisille torkuille. Poika nukahti onneksi tosi helposti, joten pääsin tänne rutisemaan. ;-) Uskomatonta miten tyhmistä asioista sitä saa välillä riidan aikaiseksi, ärsyttää ja ketuttaa. Veikkaan että mies tulee kotiin vasta suurinpiirtein kun aurinko laskee, ja sekin ärsyttää lisää kun tiedän että joudun väsyneenä tekemään yksin kaikki pojan iltatoimet, nukuttamiset yms. Jotenkin sitä toivoisi että näin vapaapäivinä jaettaisi enemmän näitä hommia.

Hildaliina: Mulla usein sama tympiminen päällä noista arjen hommista, kun tuntuu että päivästä toiseen pyykkäät ja siivoilet ja aina vaan pyykkikori on pullollaan ja villakoirat juoksentelee edelleen nurkissa. Nyt kun poika pääsee jo vähän liikkumaan, tuntuu siltä että pitäisi paremmin siivota paikat. Tuo kun nuolee lattiat, pöydän jalat, maton reunat, seinät ja kaiken mahdollisen mikä eteen tulee. Noh, jospa tuo pikku-vilperi tulisi immuuniksi pöpöille kun saa kerättyä kunnon bakteerikannan elimistöönsä. ;-)

10kaks: Meidän pojankin kakka muuttuu aika mustanpuhuvaksi mustikan syönnin jälkeen. Joten ei varmaankaan mitään syytä huoleen. :-)

Helpottipas kun sai vähän rutkuttaa. Pienet on välillä murheet ja ärtymyksen aiheet juu, etenkin näin väsyneenä.

Ärrimurri-Auringonkukka ja päikkäreitä posottava pikku-päivänsäde :-)

Vierailija

Ihanaa!! Poika on nukkunut ulkona vaunuissa jo puolitoista tuntia!!! Meillä kun nää päivnukkumiset on ihan pielessä. Poika nukuu pikku tirsoja ja on sit koko ajan väsynyt. Illalla on jo 7 jälkeen ihan puhki ja eikun yöunille vaan. Nyt ulkona taitaa olla sopiva keli ja vaatetus niin johan nukuttaa:)

Kiinteet aloiteltiin 4kk iässä. Ekaks yks kiinteä maidon lisäks ja varmaan liiankin nopeessa tahdissa lisää kiinteiden määrää, mut poika ihan selkeesti oli nälkäinen. Puurot tuli mukaan tossa 4,5kk iässä. ekaks vaan iltapuuro ja ehkä parin vkon päästä aamupuurokin. Nyt siis aamupuuro, lounas, välipala ja vaihtelevasti päivällinen ja iltapuuro. Joka päivä ei syö päivällistä, riippuu miten nukkuu. Yöt nukkuu tosi hyvin.

No nyt kuuluukin vaunuista kutsumista..pitänee mennä!

äitykkä ja poikanen

ps..Meillä ei tosiaankaan kuumetta! Vauvan kamppeet häviää tästä huushollista sitä mukaan kun poitsulta pieneksi jää:)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat