Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kolposkopia

Vierailija

sattuuko? Mitä löytyi, miksi tehtiin?

Kommentit (14)

Vierailija

mutta tuntui todella ilkeältä, huomattavasti paljon pahemmalta kuin sisätutkimus synnytyksen ollessa käynnissä. =) Riippuu kyllä varmasti tekijästäkin, mulla v-mäinen naisgyne joka varmaan ihan piruuttaan teki sen mahd. kovakouraisesti. Hyvänlaatuisia solumuutoksia polttelivat pois.

Vierailija

Itse tutkimus ja toimenpide oli aika epämiellyttävä mutta jälkeenpäin ajatellen jännitin kyllä turhaan. Minulla poltettiin myös solumuutoksia kohdun suulta eikä se tietty kovin kivalta tuntunut. Sellainen ikävä haju levisi huoneeseen, vähän kuin palaneen käry. Mutta se lääkäri sanoi jo etukäteen että sellainen haju tulee eikä se tarkoita, että oikeasti oikein palaisi sitä ihoa sieltä. Pääasiassa haju tulee siis siitä laitteesta itsestään. Mutta inha se oli.

Tsemppiä ap, pääasia on että tutkivat eikö? Mä olin ainakin huojentunut, että näin tehtiin koska ne solumuutokset oli kohtusyövän esiastetta ja olisin hyvin voinut saada oikein ärhäkän syövän vuosien saatossa ellei niitä olis hoidettu.

Ja raskauskin onnistui toimenpiteestä neljän kuukauden kuluttua!

Vierailija

eikä vielä koepalojen ottokaan kamalaa oo, mutta sit los tehdään loop-hoito tai laserhoito,niin ne on jo aika inhottavia, vaikka puudutetaankin. Skopia ei oo pahempi kuin tavis gynentutkimus. Kondyloomaa löytyi.

Vierailija

Mulla papa ykkösluokkaa, mutta limakalvo sattuu ja polttaa, joten lääkäri ehdotti kolposkopiaa, josta voisi käydä ilmi tarkemmin mistä on kyse. Pelottaa ihan kauheasti,mutta eiköhän siitä hengissä selviä.

Värjättiinkö limakalvoa teillä jodilla tai etikalla? Kirvelikö?

Uusimmat

Suosituimmat