Oletko nukuttanut lastasi?

Vierailija

Minkä ikäiseksi?

Miten opetit nukahtamaan yksin?

Miten onnistui?

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minkä ikäiseksi?

Miten onnistui?

Reilun yhden vuoden ikäiseksi.

No jätin vain lapsen omaan sänkyynsä ja menin itse touhuilemaan muita hommia. Jos lapsi itki oikein vaativasti, niin silloin menin kurkkaamaan.

Hyvin onnistui, ei siinä montaa iltaa/päiväuniaikaa mennyt. :)

Vierailija

tyttö siirtyi omaan huoneeseen 10kk iäsä ja silloin myös nukuttaminen jäi.

Annettiin pullo sänkyyn ja sanottiin hyvää yötä. Noin viikko meni että oppi nukahtaan heti, ilman huutoja.

poika siirtyi omaan huoneeseen 6kk iässä, ja nukuttaminen lopetettiin siinä 10-11kk iässä. Nyt 1v2kk ja nyt osaa nukahtaa yksin päikkäreille sekä yöunille. meni siis aika kauan ennenkuin oppi. silittelin poikaa jos huusi jne, mutta en ottanut pois sängystä.

Vierailija

Me siirryttiin rattaisiin heti puolen vuoden iässä. Sen verran liikkuvainen tyttö oli. Muutenkin mua ihmetyttää miksi ei päiväuniakin voi nukkua sängyssä.

Vierailija

Lapsemme on ollut helppo nukahtaja aina, joten olemme vain tehneet iltarutiineista pysyviä. Imetysaikaan laitettiin yövaatteet ja sitten rinnalle ja pian, juuri ennen nukahtamista omaan sänkyyn.

Nykyään iltapuuro, vaipan- ja vaatteiden vaihto, hammaspesu, pusut ja omaan sänkyyn. Uni tulee 2-5 minuutissa.

Vierailija

nyt jo teemme niin, että kun hän näyttää väsynneeltä teemme iltapuuhat. Pesut, yöppäri ja tissille. Pidän vähän aikaa sylissä ja vien sänkyyn. Sielä hän sitten höpöttelee ja kettelee vaihtelevan ajan ja nukahtaa. Toiveena, että jatkossakin ilta tuokion jälkjeen voisin vain viedä hänet sänkyyen eikä olisi syli riippuvainen. Syliä ja huomiota annamme kuitenkin koko päivän!

Vierailija

Tyttö on 1v4kk. Nukkuu päikkärit vaunuissa ja illalla nukutetaan omaan sänkyyn. Aikaa siihen menee n. 5-15 minuuttia, eikä ole mitään tarvetta muuttaa tätä käytäntöä.

Vierailija

Vaunuissa siksi, että voin sisällä touhuta ihan rauhassa, vaunuissa siksi, että tyttö ei nuku sisällä kuin 10 min, jne. jne...miksi yrität tuputtaa minulle omaa tapaasi? Jos sinä et uskalla, niin sehän on VAIN SINUN ONGELMASI, ei minun.

Vierailija

Vähän yli kaksivuotiaaksi, koko ajan hankaloitui. Kerran sitten vain vein pojan sänkyyn, ja sanoin, että olen oven takana olohuoneessa, jos tulee hätä. Ei tullut, ja sen jälkeen yleensä olen toiminut noin. Joskus on jotain hässäkkää, yleensä ei, nyt poika on 3v.. Kuopus nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä (1,5v),

Vierailija:

Lainaus:

Minkä ikäiseksi?

Miten onnistui?

Vierailija

Nukahtamisen jälkeen siirrän omaan sänkyynsä. Meillä toimiva ja yleensä nopea tapa, joten en ole katsonut aihetta muuttaa. Lisäksi saa samalla muutaman minuutin itse levätä :).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat