olen menossa leikkaukseen, pitäisikö varautua pahimpaan?

Vierailija

Leikkausaika lähenee ja paniikki kasvaa, toisaalta ajattelen, että leikkauksia tehdään jatkuvasti ja niistä selvitään, mutta toisaalta mietin pitäisikö edes jonkinlainen kirje kirjoittaa miehelle ja lapsille jos jotain sattuukin?

Eka kerta kun minut nukutetaan ja se jännittää.

Mitä itse olette tehneet?

Kommentit (8)

Vierailija

Eli ei mikään vakava mutta kuitenkin iso leikkaus, minulla kun on ollut ongelmia veren hyytymisen kanssa.

Vieläkin mietin pitäisikö vain jättää menemättä kun en tietenkään kuole vaikka tissit olisikin isot lopun elämää, mutta ainakin lapsilla olisi äiti... Taitaa olla viime hetken paniikkia.

Vierailija

.. menen silmien laserointiin ihan lähiaikoina ja vähän jo jännittää. Mua ei nukuteta, mutta näkökykyni on tulilinjalla. Eiköhän meillä kummallakin mene operaatio odotetusti, mutta jännittämisen välttäminen on toki vaikeaa.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija

Mut on nukutettu lapsena kolmesti, ja aikuisena kahdesti. Nielu+kitarisat, lonkkaleikkaus, pari gyn. operaatiota.

Jännittänyt on kyllä, myös (tai etenkin) aikuisena, mutta en ole mitään omia hautajaisia miettinyt. Riippuu varmaan siitä mitä leikataan ja millainen leikkaus on edessä, esim avo vai tähystys.

Vierailija

muttei enää muilla. eikä ole koskaan tullut mieleen että jäähyväiskirje pitäis kirjottaa.

kyllä se hyvin menee, suotta panikoit.

Vierailija

mutta synnytyksieni perusteella olen karvaasti kokenut sen ettei näitä papereita aina muistetakkaan katsoa... ihmetellään vain kun ei vuoto lopukaan. Olen ehkä hysteerinen siksi kun tiedän että lääkäritkin ovat vain ihmisiä. Pitäisi kai luottaa enemmän tai sitten unohtaa koko leikkaus ja kärsiä isoista rinnoista.

ap

Vierailija

hyvin se menee!

tuollaisessa laikkauksessa kun ei ronkita sisäelimiä tms.

verenhyytymisestä tuskin kannattaa olla huolissaan, sillä jos lääkärit tietävät tämän taipumuksesi, he antavat varmasti sinulle verenohennuslääkettä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat