Mikä on riittävä syy erota?

Vierailija

Jatkuva vähättely, alkoholin liikakäyttö, pettäminen, molemminpuolinen rakkaudettomuus ja välinpitämättömyys? Pitäsikö vielä yrittää saada tällainen parisuhde kuntoon, vaikka toisen intressit jatkolle tuntuvat lähinnä olevan siinä, ettei itekseen pärjää... Ei taida riittää motivaatiota.

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jatkuva vähättely, alkoholin liikakäyttö, pettäminen, molemminpuolinen rakkaudettomuus ja välinpitämättömyys? Pitäsikö vielä yrittää saada tällainen parisuhde kuntoon, vaikka toisen intressit jatkolle tuntuvat lähinnä olevan siinä, ettei itekseen pärjää... Ei taida riittää motivaatiota.

Vierailija

mutta mies on nyt sitten yläättäen sitä mieltä, että annan periksi ihan liian helposti... on siis pettänyt monta kertaa ja aina mä olen jaksanut uskoa parempaan tulevaisuuteen. Nyt ollaan siinä pisteessä, että koko tyyppi lähinnä vituttaa. Ja takana yli kymmenen vuotta. Mitähän mä oikein olen ajatellut, uraa kynnysmattona?

Vierailija

Meillä oltiin tosi lähellä eroamista vuosi sitten. Oli paljon syitä, miksi myös jatkaa yhdessä, suurimpana kaksi lastamme. Eron syynä oli enimmäkseen miehen alkoholinkäyttö ja siitä johtuvat raivonpuuskat ja sekavuus ja kaikki se, mitä siitä aiheutui. Hän lähes tappoi itsensä, oli vaarassa menettää työpaikkansa ja me muu perhe jo aloimme pelätä häntä. Arkea kalvoi myös se, että minä olen (olin!) kova flirttailemaan ja aina joskus niistä tuli hieman väärinkäsityksiä...

Päätettiin, että annetaan tilanne kolmannen osapuolen käsiin: päätettiin, että käydään hakemassa kolmelta ammattilaiselta mielipide, kannattaako jatkaa, mistä saataisiin apua ja muutenkin neuvoja arkielämän korjaamiseen.

Ensimmäinen oli perheneuvolan terapeutti (joka lähinnä syytti minua tilanteen alkuunsaamisesta, kun olin " antanut mieheni luisua tuohon tilaan" ), jonka mielestä erota ei saisi, koska väkivaltaa tai pettämistä ei ollut tapahtunut. Toinen oli sitten terveyskeskuksen psykologi, jonka mielestä oltiin aika terve tapaus vielä ja näki meidän suhteessa vielä paljon pelastamisen arvoista. Kolmas oli kriisikeskuksen terapeutti, joka olikin todellinen helmi, hänen kanssaan ryhdyimme pitempään " hoitosuhteeseen" , sillä molemmat tunsimme hänet sopivaksi ja suhde tuntui jotenkin luotettavalta ja luontevalta.

Onneksi (en tajua miksi tai miten) teimme tuon päätöksen kokeilla kolmea eri auttajaa... Ensimmäisen ja toisenkin " käsittelyssä" parisuhteemme olisi tuskin miksikään muuttunut, mutta nyt tilanne on KUIN TOISESTA MAAILMASTA. Toki riitelemme edelleen, mutta nyt siihenkin on uudet " työkalut" . Voin suoraan sanoa, että kannatti! En ainoastaan saanut sitä miestä takaisin, jonka kanssa menin aikoinaan yhteen, vaan hän on myös pysynyt täysin erossa alkoholista, alkanut pitämään itsestään muutenkin parempaa huolta ja lisäksi me molemmat olemme alkaneet arvostaa toisiamme uudella tavalla, samoin olemme pystyneet antamaan toisillemme anteeksi paljon pieniä ja vähän isompiakin asioita, jotka olivat aina aikaisemmin kalvamassa mieltä.

En tiedä, sopiiko tämä teille (myös puolisosi pitäisi olla ainakin vähän tämän kannalla...), mutta mielestäni kannattaa ainakin selvittää, olisiko haluja ryhtyä muuttamaan sitä elämää. Silloin vaan kannattaa varautua siihen, että puolisosi haluaa ehkä myös sinun " kasvavan" ja muuttavan joitain tapoja...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat