Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia perhepäivähoidosta kaivataan!

Vierailija

3-vuotiaamme sai paikan perhepäivähoidosta tästä ihan läheltä. Vanhemmat sisarukset ovat olleet aina päiväkodissa, joten tämä on aivan uutta. Päiväkotipaikkoja ei kunnalla ole tarjota. Mitä mieltä olette pp-hoidosta ja mitä siellä tehdään? Samoja asioita kuin päikkärissäkin? Hoitajalla hoidossa lapsia iältään 1-4 v.

Kommentit (3)

Vierailija

mutta riippuu varmaan hoitajastakin

minä arvostan

- kodinomaisuutta

- pientä ryhmää:vähemmän hälinää, stressiä, tauteja, rasittavia/huonosti käyttäytyviä lapsia

- henkilökohtainen hoitosuhde vs. useampi hoitaja, jotka vaíhtuvat

- itsellä hyvä ja luottamuksellinen suhde hoitajaan

- lapsi saa syliä ja hoitoa tarvitessaan

Vierailija

Pelkästään hyviä kokemuksia perhepäivähoidosta, kodinomaista hoitoa..

Hoitaja ehtii pitämään sylissä ja ottamaan hoitolapsiinsa huomattavasti enemmän kontaktia kuin päiväkodissa.

Meilläpäin pph. t tekevät lasten kanssa mukavia retkiä, osallistuvat satutunnille ja kuljettavat päiväkerhoonkin.

Askartelua ja muuta toimintaa on niin kuin päiväkodissakin..

Lapseni on ollut hoidossa myös ryhmäperhepäivähoidossa ja siitä en niinkään pitänyt. Iso ryhmä loi paljon levottomuutta, sillä tila jossa ryhmis toimi oli liian pieni.

Päiväkodissa olen itse ollut työssä.

Päiväkoti on kyllä hyvä vaihtoehto, jossa lapsi oppii jo aikaisin tietyt tavat toimia jne.

Näistä kolmesta kuitenkin omalle lapselleni katson parhaaksi perhepäivähoidon.. koulussakin ehtii olla sitten tiiviissä isossa ryhmässä ja tietyillä toimintatavoilla..

Toivottavasti ei tullut kovin sekava teksti.. imetyshöhhelö kun olen.. ;)

Vierailija

ja tosi hyvin viihtyi. hoito on kodinomaista ja lempeää. hoitaja ehtii huomioimaan yksilöllisesti kunkin lapsen. kaikki toiveet huomioitiin,

hoitja kertoi aina kun lapsi haettiin miten päivä oli mennyt mitä olivat tehneet jne.

voin vuositella

meillä tyttö oli koko hoitiän pph lla- mysö ekan luokan ajan oli hoidossa siel

Uusimmat

Suosituimmat