Jos juhlakutsussa vain minun ja mieheni nimet, niin lapset eivät ole tervetulleita?

Vierailija

Eikös se näin mene? Että pitäisi lukea + lapset tai perheineen tms. Kun on yhdet 50 v juhlat ja siinä oli siis vain minun ja mieheni nimet. Kysyin äitiäni hoitamaan lapsia ja hän sanoi, että tottakai otatte lapset mukaan. Sanoin, että en ota kun ei ole kutsuttu.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

aikoinaan meidän kutsuissa ei ollut lapsien nimiä ajattelemattomuuttani. Siis olivat toki tervetulleita, mutta kiireessä (tosiaan nopeasti järkättii) en saanut aikaiseksi selvittää kaikkien lasten nimiä kirjekuoreen. Puhelimessa taisin esim työkavereille mainita, että lapsetkin saa tulla. Ilmottautuessa kysyttiin sitten lasten nimet, että hekin saivat nimikoidut paikat.

Siis kannattaa kysyä, jos epäilyttää.

Vierailija

olivat myös tervetulleet. Kaikki eivät ajattele asiaa loppuun asti. Kannattaa varmistaa puhelimessa ja sitäpaitsi kaikki eivät saa välttämätta lapsenhoitajaa ja voi sanoa sitten puhelimessa että saako ottaa lapset mukaan.

Vierailija

Yhdelle vastaajalle: Lapsilla ei tarvitse olla aina kivaa. Niiden pitää oppia olemaan myös juhlissa. Vanhemmat huolehtivat mukaan jotain puuhattavaa (kyniä, paperia) esim. sadepäivän varalle. Aina juhlissa lapsia ei tosiaankaan ajatella, varsinkin jos juhlakalulla ei itsellä ole lähipiirissä pieniä lapsia.

Mutta loppujen lopuksi lapset tekevät juhlat. Kunhan ollaan saatu virallinen osuus ohi. Näin minun mielestäni.

Vierailija

eli siihen ei ainakaan päde se, että kutsutaan vain se, kenen nimi on kutsussa.

Itse olen ollut 50-vuotisjuhlissa monta kertaa, ja aina niissä on ollut lapsia mukana, koska kyseisillä sankareilla on ollut jo lapsenlapsia, eikä varmaan tulisi mieleenkään jättää omia lapsenlapsia kutsumatta. Hyvin on kaikki lapset juhlissa viihtyneet, ilman mitään lapsille omaa ohjelmaakaan.

Vierailija

Voihan tosiaan olla, että kyseessä on jotkin viralliset kilistely+puhekekkerit ja lapsia ei sinne haluta. Mutta itse pitäisin todennäköisempänä, että kutsut on lähetetty rutiinilla ja kiireellä pariskunnille, eikä asiaa ole tajuttu täsmentää. Että onko lapset tervetulleita vaiko eivät.

Kysy siis!

Vierailija

lasten pitäisi olla joka juhlissa mukana, meillä esim ristiäisiin ei kutsuttu lapsia,koska kyseiset lapset eivät olisi osanneet käyttäytyä.

Olisivat varastaneet koko jutun kiljumalla ja huutamalla.

Vierailija

No sattunut kerran jos toisenkin niin, että kutsuja on kyllä tarkoittanut kutsua koko perheen, mutta on kirjoittanut kuoreen vain aikuisten nimet. Sen vuoksi asia kannattaa tarkistaa suoraan kutsujalta.

Vierailija

Jos kutsu on vain esim. miehen nimellä, se koskee vain miestä. Avioparin ollessa kyseessä näitä kutsuja kai häihin tai 50-v juhliin kai harvemmin tulee, mutta näin se oikeasti menee. Jos kutsu on yksinään asuvalle ja siinä ei ole nimen perässä avec, ei juhliin voi ottaa tyttö-/poikaystävää mukaan. Lapsia ei avec kutsu koske, vaan kutsussa on oltava esim. Matti Meikäläinen perheineen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat