Kokemuksia RYHMÄperhepäivähoidosta..

Vierailija

Onko kenenkään lapsi ollut ryhmiksessä, millaista oli?

Mitä mieltä olette ryhmiksistä?

Kommentit (6)

Vierailija

Ehti olla melkein kaksi vuotta samassa ryhmiksessä (yksityinen). Meno oli aikalailla päiväkotimaista, päivät rytmittyivät samanlaisesti, tosin lapsia oli vähemmän kuin päiväkotiryhmässä. Kellään hoitajista ei ollut LTO tutkintoa, mutta minä en kokenut sitä ongelmaksi. Lapsi viihtyi!

Vierailija

Kaikki kolme hoitajaa ovat lastenhoitajia tai lähihoitajia. Lapsia on enimmillään 12, usein kuitenkin 7-10 paikalla. Nuorin on kolme ja vanhin kuusivuotias. Ryhmis on auki klo 6.30-17.30. Ainakin meidän perheelle ideaali paikka. Lapsilla on kavereita, jotka ovat sitten tulevia koulukavereita. Tädit ovat innostuneita työhönsä ja lapset ovat viihtyneet. Nyt on vuosi takana. Sairasteluita on todella ollut vähän. Meidän toinen lapsi oli kaksi päivää poissa kuumeen takia, eikä muitakaan kierteitä ole ollut. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija

Hommat menee aikalailla päiväkotimaisesti, mutta yleensä pienempi ryhmä, enemmän hoitajia. Ryhmiksessä on lastenhoitajia ja pph, kun taas päiväkodissa lähihoitajia ja lastentarhanopettajia.

Vierailija

Mulla poika meni 21/2v ryhmikseen, jossa yhteensä 10 lasta, joista kolme erityis-. Aikuisia 4-5, joista luullakseni yksi LTO, muut hoitajia tai avustajia. Tähän asti kaikki mennyt mukavasti, kovin on vaan pienet ympyrät. Nyt poika 4v itse pyysi päästä " isoon tarhaan, jossa paljon kavereita" Nykyisessäkään paikassa ei ole kaveripulaa, koska 4vpoikia ryhmässä 5!! Pienenä kova korvatulehduskierre, jota varten valittiin ko hoitomuoto. Terveenä pysynyt, 1-2 tulehdusta vaan vuodessa. Kesätauon jälkeen siirtyy suureen päiväkotiin (n70lasta)

Vierailija

ryhmis: 12 paikka (käytännössä enemmän kun varahoitopaikkana kunnan pph:lle), hoitajat pph:n nimikkeellä. Vuorohoitoa, auki siis tarvittessa 05-23. Lapsi määrä vaihtelee siis yhdestä jopa 16:een.

Esikoinen aloitti tuolla 10 kk:n ikäisenä ja oli siellä eskariin asti, äiti ja lapsi tyytyväisiä. Myös muut vanhemmat joilla kokemusta pph:sta kertoivat että lapset viihtyvät paremmin tuossa ryhmiksessä.

Kuopus aloitti ko. paikassa 1v1kk ikäisenä, eriluonteisena sopeutuminen ollut vaikeampaa, mutta kuulema viihtyy suhteellisen hyvin.

Olen ollut siis tyytyväinen hoitoon (enimmäkseen). Ongelmana on tuo ryhmiksen " rooli" meidän kunnassa. Se on päivähoidossa se joka JOUSTAA, käytännössä tämä tarkoittaa että työntekijät repivät jouston selkänahastaan ja se näkyy jo heidän jaksamisessaan ja työhön suhtautumisessaan. Välillä on ollut myös ongelmia saada koulutettua henkilökuntaa, mm. mielenterveyskuntoutujia on välillä ollut ottamassa lasta vastaan aamuisin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat