Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä olis vanhat Uno-kortit sääntöineen?

Vierailija

Ollaan mökillä ja pelattais kahdestaan, mutta näissä uusissa korteissa onkin ihan typerät uudet säännöt, jotka on ilmeisesti tulleet joskus -98.

Netistä ei löydy kuin ne uudet säännöt, joissa kerätään 500 pistettä. Me ollaan pelattu peliä joskus kauan sitten, eikä muisteta sääntöjä kunnolla. Voisko joku auttaa?

Kommentit (9)

Vierailija

Täälläkin nyt siitä kaksi erilaista vastausta ja itse olisin muistanut, että koko pelattava pakka täytyy nostaa!

Siis eikö muka tosiaan pakka kaadu ainakin sillä värinvaihtokortilla?

Ap

Vierailija

Ei kai? Itse muistan niin, mutta mies toisin ja tuntuu minustakin hölmöltä.

Toiseksi miten pakka kaatui? Neljällä samalla kortilla wild-kortin lisäksi?

Entäs nostot kahdestaan pelattaessa? Reverse ja skip?

Vierailija

Se voittaa jolta loppuu ekana kortit.

Kortteja nostetaan vain kun tulee niitä nostokortteja.

Kun on yksi kortti kädessä pitää huutaa uuno, muuten joutuu nostamaan 3 korttia.

Vierailija

Lainaus:

Ei kai? Itse muistan niin, mutta mies toisin ja tuntuu minustakin hölmöltä.

tarkoitus on päästä korteista eroon, joten ei nosteta. muistakaa huutaa uno kun on vain yksi kortti jäljellä.. muuten joutuu nostamaan 7 korttia.

Toiseksi miten pakka kaatui? Neljällä samalla kortilla wild-kortin lisäksi?

neljä samaa ei kaada eikä mikään muukaan. vaan pakka sekoitetaan, kun nostokorttipino loppuu..

Entäs nostot kahdestaan pelattaessa? Reverse ja skip?

voitte sopia, mutta meillä oli niin että laittaja saa jatkaa kaksin pelissä..

Vierailija

Lainaus:

Täälläkin nyt siitä kaksi erilaista vastausta ja itse olisin muistanut, että koko pelattava pakka täytyy nostaa!

Siis eikö muka tosiaan pakka kaadu ainakin sillä värinvaihtokortilla?

Ap

Meillä on pitänyt nostaa 4 korttia, jos ei muista huutaa unoa :)

Kahdestaan pelattaessa olemme tehneet niin, että skip-kortilla saa jatkaa ja suunnanvaihtokortilla vuoro siirtyy ihan normaalisti toiselle.

Vierailija

nuo ovat juuri ne uudet säännöt, jotka kyllä meidän pakastammekin löytyvät. Vanhoja ei löydy netistä ainakaan ihan helposti.

Mutta jos nyt ei tule lisää vastauksia, niin pelataan näillä uusien ja vanhojen sekoituksilla, mutta nuo pisteiden keräämiset ei kiinnosta.

Uusimmat

Suosituimmat