Alkuraskauden ultrassa löytyi sikiö ja syke mutta myös hematoomaa

Vierailija

Eli siis kohdussa näkyi oikeastaan kaksi raskausonteloa, toisessa raskausviikkoja 6 vastaava sikiö ja syke ja toisessa ontelossa/pussissa oli samanlaista nestettä kuin siinäkin raskausontelossa jossa elävä sikiö, mutta myöskin verenpurkaumaa, sellaista jotain sameeta aluetta, lisäksi tätä verenpurkaumaa oli tämän " normaalin" raskausontelon reunalla, mutta ymmärsin, ettei kuitenkaan siellä sisällä. Lääkäri epäili, että se olisi vuotanut tuosta toisesta raskausontelosta tai mikä lie on. Yksi mahdollisuus kuulemma on, että kyseessä on kaksosraskaus, josta toinen on mennyt kesken, tai sitten jotain muuta. Keskenmeno vaara tietysti on ja viikon päästä katsotaan tilannetta uudestaan.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Olen koittanut etsiä haulla tieoo, mutta ei ole paljon löytynyt. Olen ihan kauhuissani tilanteesta ja tuntuu, että viikko on ihan liian pitkä aika odottaa seuraavaa ultraa.

Kommentit (10)

Vierailija

Itsellä ollut yksi hematooma ja vielä aivan sikiön ympärillä, kaikki meni kuitenkin hyvin. Minulle sanottiin sen johtuneen alkaneesta kaksosraskaudesta.

Vierailija

Ja vuotokaan ei automaattisesti tarkoita keskenmenoa. Minä olen vuotanut jokaisessa raskaudessa ja vain yksi on johtanut keskenmenoon.

Vierailija

Minulla löytyi kohdusta hematooma rv17. Se vuoti itsekseen pois aiheuttamatta sikiölle mitään vaaraa. Ei tosin ollut sikiöpussissa vaan ihan kohdussa " vapaana"

Synnytyksessä kätilö näytti istukan ja siinä olevan kuopan joka oli kuulemma hematooman jäljiltä.

Onhan niitä käynyt sellaisiakin että kaksoisraskaudessa toinen sikiö kuolee ja vuotaa pois ja yksi sikiö jatkaa kasvuaan ja syntyy normaalisti täysiaikaisena.

Älä vielä huoli kamalasti jos ei mitään kipuja ja vuotoja ole ja sikiä oli kunnossa kuitenkin!

Vierailija

Minulla löytyi kohdusta hematooma rv17. Se vuoti itsekseen pois aiheuttamatta sikiölle mitään vaaraa. Ei tosin ollut sikiöpussissa vaan ihan kohdussa " vapaana"

Synnytyksessä kätilö näytti istukan ja siinä olevan kuopan joka oli kuulemma hematooman jäljiltä.

Onhan niitä käynyt sellaisiakin että kaksoisraskaudessa toinen sikiö kuolee ja vuotaa pois ja yksi sikiö jatkaa kasvuaan ja syntyy normaalisti täysiaikaisena.

Älä vielä huoli kamalasti jos ei mitään kipuja ja vuotoja ole ja sikiä oli kunnossa kuitenkin!

Vierailija

Hirvittää vaan kauheesti kun sen sykkeenkin ehdin näkeen. Alkuvuoden tuulimuna kummittelee vielä mielessä ja kaikenmaailman pelot tän raskauden suhteen

Vierailija

n. 1 cm x 1 cm x 2 cm hematooma. Viikolla 13 sitä ei enää näkynyt, eli oli tullut itsekseen pois. Lääkärin mukaan raskaus oli ehkä ollut menossa kesken, mutta ei sitten ollut mennytkään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat