Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt voisin heittää meidän nelivuotiaan

Vierailija

vaikka seinään. Niin kova on viha tällä hetkellä: Onneksi meni nukkumaan.. Siis oikeasti, voiko näin edes tuntea??? Meni koko päivän suunnitelmat taas uusiksi neidin känkkäränkän takia. Perkele. OIkeasti vituttaa ja lujaa.

Kommentit (7)

Vierailija

väsynyt siihen kaikkee, ettei jaksa enää yrittää ja keskustella ja ja ja. Se on pirun helppo sanoa jos on itsellä pienemmällä uhmalla käyviä lapsia tma. Ja tempperamentit on niin äiteillä kuin lapsilla erilaiset.

Ja minä olen suustani kova. Sen tiedän. Enkä osaa olla hiljaa kun vituttaa. Edes sille lapselle. Vaikka tiedän että ei ole oikein.

ja kyllä meidän tyttö osaa käyttäytyä eli turhaa ihmettelet ja haukut huonosta kasvatuksesta. Ei se kasvatuksesta ole kiinni, että on tempperamenttinen. se on luonteesta kiinni se. Eipä saa julkisesti moisia kohtauksia.

Vierailija

Jos huutaminen ei auta, tee jotain muuta. Pysy itse rauhallisena ja toimi määrätietoisesti.

Lapsi tarvitsee kokemuksen siitä, että hän voi olla inhottava ja silti häntä rakastetaan. On hurjaa sanoa, ettei susta tykkää kukaan. On parempi sanoa, että tuosta käytöksestäsi ei tykkää kukaan, jos on vedettävä muukin maailma tähän riitaan.

Minusta sinun pitäisi pyytää lapseltasi anteeksi omaa käytöstäsi. Ja vaatia lasta pyytämään anteeksi omaansa, jos hän on käyttäytynyt tosi huonosti. Sitten sovitte asiat ja halaatte.

Sinun tehtäväsi äitinä on antaa lapselle malli siitä, miten käyttäydytään, kun turhaudutaan. Sinun tehtäväsi on selvittää syy-seuraussuhteita: mitä seuraa mistäkin käytöksestä. Sinun tehtäväsi on olla johdonmukainen kasvattaja.

Lapset ovat eittämättä erilaisia ja toiset ovat vaativampi kuin toiset. Uhmakas lapsi on rasittava, siitä ei pääse mihinkään. Mutta mieti sitä siltä kannalta, että ei lapsi tahallaan ole uhmakas. Se kuuluu hänen ikävaiheeseensa kokeilla rajoja. Hän on itsekin ymmällään omasta käytöksestään.

Voimia!

Vierailija

Et oo oikeesti tosissas! Siis sää oikeesti puhut tollasia lapsellesi

-keskenkasvuselle joka ei tosiaankaan ole mikään järjen jättiläinen tai itse rauhallisuus!

Lapsi peilaa vanhempiaan. Jos vanhemmat näyttää esimerkillään käytöstä niin sun kannattais katsoo peiliin.

Huomaat sentäs että SULLAkin on huono päivä! Siitä se lähtee! Vanhemman paikka on tukea ja jaksaa.

Itte suutun kun oon väsyny tai muuta ongelmaa menossa elämässä. Lapsi on kaikista väärin paikka tunteiden purkamiseen.

Ikävää, jos suunnitelmat meni myttyyn lapsen kiukuttelujen myötä, mutta sitä se on.

Mitä jos rauhottuisit ja lopettaisit olemasta lapsellinen. Suunnitelmat muuttuu ja joskus kaikki ei mene niinkuin on ajatellu.

Ajattele jos sun äiti käyttäytyisi niinkuin sinä nyt! KOKOA ITSESI!

Vierailija

keskusteluun. Vituttaa niin ankarasti että kiinni voisin käydä. Kun vain näenkin niin....Ja tulee sanottua pahasti. Just kerroin että ei susta kukaan tykkää.

Ja nyt on itellä perkeleen paha mieli. Myöskin.

Vierailija

voit odottaa, että lapsi osaa käyttäytyä jos et itse osaa. Kamalaa sanoa lapselle, ettei siitä voi kukaan tykätä. Sun tehtäväs on olla se fiksu osapuoli eikä käyttäytyä kuin 4v.

Vierailija

Tuon ikäisen kanssa voi kyllä jo yhdessä puhua käyttäytymisestä ja sen seuraksista. Ainakin mulla niin fiksu nelivuotias, että pyytää aina kiukuttelun jälkeen anteeksi ja lupaa ettei enää ikinä....(ikinä vaan on aika lyhyt aika sen ikäiselle)

Uusimmat

Suosituimmat