nyt täytyy vähän purnata... :/

Vierailija

Mul on aikas paha mieli mun ystävän puolesta.. On opiskeleva äiti, tällä hetkellä hoitaa lasta kotona. Mies on huonopalkkaisessa duunissa. Mun toinen kaveri tarjoutui sitten myymään " edullisesti" oman tyttönsä vanhoja vaatteita tälle opiskelija-äidille.

Toi kassissa muutamia vaatteita (noin 10 paitaa, parit housut ja kaksi mekkoa) ja sanoi, että ota tosta, sovitaan maksusta sitten myöhemmin. Köyhänpuoleinen äiti ihan intona, et kerrankin ihan siistejä vaatteita, et kirppiksiltä neljävuotiaalle ei oikein mitään löydä. Parin päivän päästä vaatteiden hintakin paljastui; 55euroa.. Tämä vaatteiden myyjä on hyvätuloinen, käyvät pari kertaa vuodessa ulkomailla ja pari kertaa kesässä huvipuistoissa/kylpylöissä ym..

Nyt tää mun köyhempi ystävä sit osti nuo ylihinnoitellut tuotteet kun ei kehdannut sanoa, et heil ei ole tollasia rahoja laitettavaksi vaatteisiin. Harmittaa..

Kommentit (14)

Vierailija

Mä olin vuosien ajan antanut kaverilleni mun lapsien pieniksi jääneitä vaatteita. Koskaan en mitään pyytänyt, enkä halunnutkaan.

Sitten kerran kaverini ilmoitti saaneensa siskoltaan niin isoja vaatteita, että ei voi niitä vielä ainakaan pariin vuoteen lapsillansa käyttää. Kysyi haluaisinko minä? No, tottakai, mä ilostuin. Mä en liiemmin vaatteita mistään saa. Ostan aina uusia tai sitten kirppikseltä.

No, se ilo oli lyhytaikainen, kaverini halusi rahaa vaatteista. Meillä ei ole tiukkaa, mutta mun mielestä se oli aika tökeröä, kun olin kummiskin itse antanut luultavasti monen tuhannen arvon edestä vaatteita. En muuten suostunut ostamaan vaatteita häneltä, ja en kyllä enää itsekään antanut kaverilleni.

Vierailija

tälle toiselle äidille, et tossa meni heidän viikon ruokarahat.. Onneksi heil on S-etutili, ni eivät ilman ruokaa jääneet. Mustakin tosi törkeetä, eihän kukaan voi " myydä" vaatteita ja sit päättää ite hinnan kun vaatteita on jo ehitty käyttää..

Meni kyl arvostus multa tohon rikkaaseen äityliin. Hyi.

-ap

Vierailija

miksei voisi vaikka antaa ilmaiseksi? Mä annoin just ison kassillisen vauvan vaatteita opiskelijalle (ystävän sisko). Köyhiä ollaan itsekin.

Vierailija

mulla on poika ja poikien vaatteita on tosi vähän ja ovat aina kovin kuluneita. Kirpparilla kuitenkin hinnat jos samalta myyjältä ostaa on yleensä 1 eur /vaate yms.

Vierailija

Ei ole aivoja ei...ja samoin ap:n tapauksessa. Muka luopeasti antaa......joo sovitaan hinnasta myöhemmin. 55eroaa!!! Käsittämätöntä!!!

Vierailija

Silloin voi ihan vilpittömästi luulla, että myy vaatteita edullisesti, kun pyytää hyväkuntoisista vaatteista puolet tai kolmasosan uusien hinnoista. Ei sitä välttämättä tajua, että kirppareilla käypä hinta on eurosta kahteen kappaleelta, jos niillä ei ole itse koskaan käynyt. Sinuna minä ihan ystävällisesti vinkkaisin myyjälle asiasta.

Minäkin erehdyin ekan kerran kirpparille myymään mennessäni ylihinnoittelemaan vaatteet selvästi. No, ekan kokemuksen jälkeen tajusin, mikä on käypä hintataso ja osasin seuraavalla kerralla panna hinnat järkevälle tasolle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat