naapurin muksu kävi eilen kolme kertaa oven takana sanomassa että lapseni kiusaa...

Vierailija

aloin sitten seuraamaan tilannetta niin ettei lapset huomanneet ja tämä kantelupukki ärsytti tahallaan ja sotki toisten leikkejä jatkuvasti, piti kauheaa ulinaa ilman syytä ja löi pienintä lastani (joka 2 vuotta nuorempi)... ja kehtasi tulla taas hetken päästä soittamaan ovikelloa " toi tönis mua" .

meinas mennä hermo, ois niin tehnyt mieli sanoa että " vielä kerran kun tuut siihen oven taakse niin mä tönäsen!"

mutta siis onko tälläinen yleistäkin ja opettaako joku lapsensa siihen että käydään kantelemassa koko ajan!?

tottakai pitää tulla sanomaan jos on jotain aihetta mutta jos jatkuvasti juoksee kantelemassa kaverien vanhemmille niin poika varmaan saa turpaansa vielä joskus kyrsiintyneiltä kavereilta...

Kommentit (14)

Vierailija

Olen tyytynyt siihen, että kökötän itsekseni vahtimassa koko pihan lapsia, kun kukaan muu aikuinen ei sitä näköjään tee, ja ilman aikuista eivät nuo lapset kuitenkaan tunnu pärjäävän. Vaikka muuten leikit onkin ihan turvallisia ja piha turvallinen, niin kanssakäymiseen tarvitaan välillä aikuisen apua. Ja komentelen siis tasapuolisesti kaikkia joilla ei reilu leikki meinaa luonnistua - vikaa on toki omissa lapsissanikin yhtä lailla kuin muissa.

Vierailija

meillä naapurissa on poikaa pidetty aina pienimpänä ja surkeimpana ja säälittävimpänä -ja tätä hän käyttää hyväkseen ihan satasella. Tottakai toisinaan vika on omassakin lapsessani, mutta olenpa joutunut sanomaan naapurin pojallekin, että kiusaa hänkin.

Vierailija

hakekoon jostain muualta, en pidä siitä että minun lapsestani tehdään syntipukki kaikkeen vaikka naapurin muksu osaa itse olla pahempikin piru.

t.5

Vierailija

Meillä asuu naapurissa 6v. tyttö, joka käy hakemassa 3v. poikaani leikkimään... Ja kun sitten salaa kuuntelen heidän touhujaan, niin se on tätä " Hei, et sä saa koskea tähän! Älä katso tätä mun juttua. Et saa tulla tänne. Älä seuraa mua." jne. jne. Siis tyttö puhuu näin pojalleni. Eli pyytää häntä ulos vain saadakseen tehdä pienelle kiusaa :( Eikä mun poika ymmärrä, vaan aina haluaa lähteä ulos kun kaveri tulee hakemaan :( On sitten niin surullinen kun kertoo, ettei saanut tehdä sitä tai tätä ja tyttö sanoi niin ja näin. Ja tämäkin tyttö kehtaa tulla mulle sanomaan, jos poikani puolustaa itseään sanomalla esim. " Kyllä mä saan tässä kävellä!" tai jos poika ei anna hänelle lelujaan (kun ei kerran itsekään saa koskea tytön tavaroihin, siis hiekkalaatikkoleluihin jotka jätetty levälleen pitkin taloyhtiön pihaa). Silloin siis tyttö tulee sanomaan mulle, että X ei ota leikkeihin... joopa joo. Olen kyllä sanonut tälle tytölle suoraan, että miettisi vähän mitä tekee ja luuleeko tosiaan, että poikani jakaa lelut hänen kanssaan, jos hän itse vain ilkeilee.

Mutta vaikea tilanne, kun oma lapsi on vielä niin pieni, ettei tajua toisen vain kiusaavan. Luulee tyttöä parhaaksi kaverikseen :(

Vierailija

joo, sanoin että näin mitä oikeasti on tapahtunut ja pyysin ettei turhaan juoksisi kantelemassa... saapa nähdä miten käy kun seuraavan kerran ovat samaan aikaan pihalla.

enkä millään jaksais mennä sen vanhemmille mitään sanomaan, en oo naapureiden kanssa muutenkaan tekemisissä (siis moikkaan jos sattuu samaan aikaan pihalle mutta ei mua kiinnosta enempää niitten kanssa jutella)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat