Kokemuksia rivitaloasumisesta? Suositteletko? ev.

Vierailija

Kommentit (10)

Vierailija

Lapsilla oli kavereita pilvin pimein ja ulkona aina vähintään yksi aikuinen. Lastenhoitoapua oli aina tarjolla tyyliin " käväisen kaupassa, voitko ottaa lapset teille" tai " me käydään lenkillä, katotko meidänkin lasten perään" . Myös remonttiapua löytyi naapurista.

Rivarissamme oli 25 asuntoa (neljä taloa) ja naapuriyhtiössä samoin, joten myös aikuiset löysivät mieleistään ja kaltaistaan seuraa. Juhlia (vappu, uusivuosi jne) ei tarvinnut ikinä suunnitella etukäteen, kun aina oli juhlat tarjolla ja avoimet ovet naapureille. Yheisellä grillipaikalla vietettiin monet ikimuistoiset illat. Jos joukossa oli joku vähemmän mukava, hänen kanssaan ei tarvinnut olla aktiivisesti tekemisissä. Kaikki perustui vapaaehtoisuuteen.

Nyt asutaan omakotitalossa, lapsetkin jo isompia, mutta silti ikävä entiseen välillä iskee, vaikka meillä on nyt paljon enemmän tilaa ja oma rauha ja kivoja naapureita täälläkin on.

Vierailija

Minä olen viihtynyt erinomaisesti, vaikka nuorempana pidin rivaria helvetistä seuraavana :)

Meillä on

- hyvänkokoinen piha

- kivat naapurit

- mukava asuinalue

- toimiva vaikka vapaaehtoisuuteen perustuva lumenluonti- haravointi- ym puhtaanapitojärjestelmä

Vierailija

Lapsilla (ja aikuisilla) kavereita pihalla on parasta (jos kerrostaloon vertaa niin tietysti vähemmän), joku jakaa remontti tms kustannuksia (okt verrattuna) Itse tykkään että kuuluu elämän ääniä ympäriltä, turvallisemman tuntuista (päätyasunto, ainoat naapurit " normaali" perhe) Vähemmän pihatöitä. En muuttaisi omaan taloon, eipä sillä että pääkaupunkiseudulla olisi varaakaan:)

Vierailija

- pakkotalkoita

- tupakansavua kun naapuri röökaa aitasi takana

- kaikista istutuksista pitää sopia yhtiön väen kanssa

- demokratia yhtiökokouksissa toimii yhtä huonosti kuin politiikassa

omakotitalossa asuminen on ihanaa!

Vierailija

muttei kuitenkaan niin iso etteikö olisi jaksanut hoitaa. Taloyhtiössä asui myös muita lapsiperheitä, joten pihallakaan ei tarvinnut olla yksin.

Tykkään kyllä asua myös omakoti-/ kerrostalossakin. Mutta jos pitäisi valita niin ehkä ottaisin kuitenkin hyvän rivarikämpän. Taloyhtiössä kuitenkin yhtiö huolehtii monesta asiasta, omakotitalossa vastaat itse kaikesta.

Vierailija

Mulla oli hirveet ennokkokäsityksen, ja pelotti että saadaan naapureiksi mulkkuja.

Pakko talkoita ei ole, niihin saa osallistua vapaasti. Mä haluan osallistua, on mukavia naapureita, ja niiden kanssa on kiva laittaa pihaa kuntoon.

Lapsia on mukavasti, ja kukaan ei tule meidän etuoven edestä tavaroita ottamaan.

Meillä on reilun kokoinen takapiha, ei mikään pläntti. Johon ei kukaan myöskään tule, eikä sinne näe.

Meitä on onnistanut, ja kun alunperin meidän piti vaan pari vuotta asua tässä, ja sitten ostaa omakotitalo, niin nyt olemme tulleet siihen tulokseen, että tähän me jäämme pidemmäksi aikaa.

Meitä on onnistanut!

Tietysti onhan niitä semmoisia rivareitakin, missä mättää kaikki.

Vierailija

Sisäänkäynti. Asvaltoitu kaistale, varasto (TOSI ISO) ovi on keskellä asuntoa. Väliaidat naapureihin ja pieni nurmiosa sekä tila pyörille varaston nurkassa.

Oma takapiha. Aidattu puolimatkaan reunanaapureiden kanssa ja omilla pensasaidoilla loput, täydellin oma rauha. Iso aita myös seuraavaan naapuriin näkösuojana.

Taloyhtiössä 3 osakasta, 4 huoneistoa. Naapuriasunnot vuokralla, asumme keskellä, ja reunanaapurissa asuu lapsiperhe. Molemmat vuokralaiset lapsettomia nuoria pariskuntia.

Isännöitsijä on talon rakennuttanut ja omistaa nämä kaksi vuokralla olevaa asuntoa.

Yhtiökokouksessa päätimme, että tupakointi tapahtuu vain etupihalla jolloin takapihalla saa elää savulta rauhassa. Grillata toki saa.

Melua ei ole koska ovathan naapurit vain vuokralla........

Lumityöt hoidetaan siihen tahtiin, että jokainen hoitaa vähintään oman kaistansa, joten koko piha on aina puhdas.. Yleensä kyllä itse kolailen kun on mukavaa hyötyliikuntaa..

Koko taloyhtiön piha on aidattu, joten tänne ei pääse kuin ainoastaan autotieltä..

Mitäs muuta..

Kyllä rivareja on huonojakin.. Just tuo jos naapurit polttaa ketjussa, mutta kerrostalossa se on sitten vielä pahempaa kun sitä savua tulee joka suunnasta.

Rivareissa yleensä pystyy asioista sopimaan, jos ei ole mahdottoman iso taloyhtiö.

Meidän kämppä on niin mahtava, mutta käy pieneksi.. Emme ole todellakaan löytäneet yhtä hyvää!

Vierailija

-naapureista löytyy varmaan omanhenkisiä jos on iso yhtiö

-aina on tietysti jotain hankaliakin mutta niin voi olla oktalon naapurinakin

-laittakaa pihat jotenkin silleen et on aluksi katettu ja siinä aita välissä niin on palon enemmän omaa rauhaa eikä todellakaan naaprurin tupakointi tunnu (ei kyl tupakoikkaan)

-sitten jos yhtiössä on jotian yhteisiä tiloja (vaikka juhlia varte tai pyykkitupaa jossa voi pestä mattoja niin sehän on tosi hyvä)

-talkoot minusta kiva tapahtuma joka aina päätetään mehuun, kahviin, olueen ja makkaraan

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat