Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetehdyt lohkoperunat, ohjetta kaipaan.

Vierailija

Kommentit (9)

Vierailija

Pese perunat harjalla huolella. Poista mahdolliset mustat kohdat. Älä kuori perunoita!

Laita kippoon kunnon luraus öljyä (oliskohan 1 dl) ja mausteita halusi mukaan. Mä laitan: pari pieneksi pilkottua valkosipulin kynttä, mustapippuria, Herbamare-yrttisuolaa, paprikajauhetta.

Halkaise perunat ja tee niistä lohkoja = veneitä. Pistä lohkot kippoon, sekoita. Nostele leivinpaperin päälle pellille ja laita kuumaan uuniin 200-225 astetta noin 20 min tai kunnes saavat vähän väriä. Älä polta ruskeiksi asti kuitenkaan.

Njam!!

Vierailija

Kaikki eivät VÄLTTÄMÄTTÄ tiedä, kuinka voi helposti tehdä itse lohkoperunoita uunissa.

Ja kyllä, teen ne itsekin aikalailla tuolla 2 ohjeella, laitan vain paljon yrttejä (esim rosmariinia) lisäksi.

Vierailija

2 rkl öljyä

mausteita maun mukaan

esim. paprikajauhetta, murskattua valkosipulia, Provencen yrttejä, rosmariinia, mustapippurirouhetta, pippurisekoitusta jne. ja ripaus suolaa (ei ole välttämätöntä).

Öljy ja mausteet sekaisin kulhossa ja lohkot sinne sekaan. Sekoittele ja levitä perunat uunivuokaan tai -pannuun. Paisto 200 C puolisen tuntia.

Vierailija

Kun olen pyöritellyt perunoita hetken öljy-mausteseoksessa, niin nostelen perunalohkot uunipellille leivinpaperin päälle.

1-2 rkl kuulostaa kyllä aika vähältä. Meidän lapset on niin laihoja, että niille on kyllä rasva tarpeen.

Uusimmat

Suosituimmat