Kuivaksi opettelu käynnissä 3v meneillään...

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Xylitol-pastillit on hyviä palkkioita. Maistuu lapselle, eikä tee haittaa hampaille. Eikä myöskään koveta mahaa.

p.s. Nro 10 voisi opetella sosiaalisia taitoja...

Vierailija

meillä alotettiin kunnon harjotukset vasta tasan kolme vuotiaana, koska lapsella oli terveysongelmia aiemmin jotka hankaloitti. hän oppi parissa kuukaudessa ja on nyt täysin kuiva 3v4kk... ja kyllä meillä on nameilla lahjottu, mutta xylitolilla.. ja tarroilla :)

Vierailija

Meillä on suojattu sohvaa fleecepeitolla kuivaksiopetteluvaiheessa. 2,5 vuotiaan televisionkatselukohta suojattiin kaksinkertaisella fleecellä (fleece ei läpäise kaksinkertaisena nesteitä), koska sohvasta on todella hankala saada pissanhaju pois. Sekin tuli kokeiltua...

Lisäksi poika käyttää harkkareita, jotka kastuvat ja kastelevat vaatteet, mutta pissa ei lorise suoraan lattialle. On käteviä!

Vierailija

ole millään palkittu potalla istumisesta, kahdelle vanhimmalla koko pottailu oli vaan hauskaa, lelukopan kanssa istuivat, molemmat olivat päiväkuivia jo reippasta 1v iästä ja kakat tekivät pottaan puolivuotiaista(olivat helppoja tapauksia kun aina ruuan päälle tyhjensivät suolenmutkat=)).

Kolmonen sitten olikin sitkeempi sissi, ei millään alkanut potalla istumaan, ei kerennyt kun oli niin paljon muuta. Olin kyllä aika toivoton kun todella kaksi ekaa olivat helppoja nakkeja.

Vaan sitten poika ollessaan n 2v2kk alkoi ihan omin päin omiin nimiinsä menemään potalle pissalle ja kakalle ja oli ihan muutamassa päivässä päiväkuiva ja kahden viikon sisään jäi yövaipatkin pois.

Tiedän monta muutakin jotka yksi kaunis päivä saivat pottailuherätyksen ja olivat kuivia hetkessä.

Elikkäs opetus oli minulle se, että kukin oman tahtiinsa ja veljekset ei ole kaikessa veljeksiä=).

Kai lapsen tarvii olla vaan kypsä asiaan niin homma hoituu parhaiten.

Nyt meillä on vauva 7kk ja kakkailee pottaan ruuan päälle, aika näyttää milloin hän jättää vaipat, 2-v vai rippikoululaisena=)

Vierailija

Tämä on vaikeaa, kun se istuminen sinänsä on jo kauhea operaatio. Ei pelkkä kehuminen riitä, kun potalla istumista pitää jo riemuita paljon.

Vierailija

Kehuskellaan oman lapsen aikaisella kuivaksi oppimisella, mutta ei vastata ollenkaan ap:n kysymykseen.

Ja vaikka meillä tuo kuopus oppi vasta 2v10kk, en pitänyt tarpeellisen mainostaa, että esikoinen ja toinen oppi kuivaksi ajoissa. Toinen noin 1v6kk ja toinenkin ennen 2v synttäriään.

Kolmatta ihan samoin menetelmin on pissatettu ja hän ei vain oppinut aikaisemmin.

Että sinänsä nämä meidän lapsi oppi silloin ja silloin on turhia, koska jokainen lapsi oppii omaan tahtiinsa.

Tsemppiä ap:lle, tiedän, että on turhauttavaa, kun lapsi ei tee asioitaan pönttöön, vaikka kaikki muut, naapurien ja kaverien ja kumminkaimojen lapset jo tekee.

-7-

Vierailija

kuinka teillä palkitaan, jos pottaan/pyttyyn tulee pissa? Nyt ollaan ilman vaippaa (paitsi unet) ja yritetaan muutama päivä näin ennen kuin taas hoito alkaa. Onko teillä lapset kuinka pian oppineet 3vuoden iässä päiväkuivaksi?

Vierailija

Mitäs sanotte kun minä aloitin potatuksen 8kk iässä ja lapsi täyttää 3v. kohta ja pissii yhä lattioille :(

Olen kokeillut kaikkea, se ei vaan opi :(

Vierailija

3v on yhä täysin vaipoissa, tyttö ei vaan kertakaikkiaan tunnista hätää ennen kuin pissat jo tulee! Pytylle saaminenkin joskus todella vaikeaa ja "saaliin" saaminen lähes mahdotonta (ellei lasta istuta tunteja pytyllä...). Vinkkejä siis otetaan täälläkin vastaan!

Vierailija

En minä vaan tiedä kuinka siinä pääsi niin käymään. Emme kyllä käytä pottaa vaan pöntön supistajaa. Herättyä ja ruuan jälkeen heti pöntölle. kehuja kun bisnekset hoituu oikeaan osoitteeseen. Ei varmasti mennyt kuin pari viikkoa, kun oli kokonaan päiväkuiva. Päikkärit nukkuu jo ilman vaippaa ja kohta varmaan yötkin, kun tulee reippaasti ilmoittamaan hädästä.

Ihmettelen itsekin että ihmeen vähällä päästy kahden kuivaksi opettelun kanssa.

Vierailija

Siihen asti ilman vaippaa pissaili pitkin lattioita ja varsinkin se kakka ei meinannut tulla pottaan.

Kokeilin tarrasysteemiä. Toisilla se toimii. Kerätään 5 tai 10 rastia tai tarraa ruudukkoon ja kun ne on saavutettu onnistuneilla suorituksilla, lapsi saa yhdessä sovitun palkkion.

Meillä tämä ei toiminut.

Minä sitten kokeilin lakupalaa palkkioksi. Olin kyllä vastaan herkuilla palkitsemista, mutta päätin kokeilla. Lakun valitsin, kun se pehmentää vatsaa, ei ainakaan koveta ja tee kakkaamista vaikeammaksi.

Ja se toimi! Jonkun aikaa muisti kysyä itse aina lakua, mutta nyt ikää on jo melkein 4v ja ei muista koko juttua enää. (minä kun pelkäsin, että vaatii aina sen lakun)

Otin myös matot lattioilta pois ja poika kulki vain pikkukalsareissa, että sotkua ja pyykkiä ei tullut niin kauheasti.

En enää muista tarkaa aikaa kuinka kauan meni, mutta nopeasti se kuitenkin kävi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat