Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette meikkaa?

Vierailija

Minua kiinnostaisi ihan hyvässä hengessä kysellä, että miksi jotkut naiset eivät käytä mitään meikkejä? Eikö kenenkään teistä tarvitse " eheyttää" kasvojaan, onko kyse siitä ettei viitsitä vai onko se periaate " ellen tälläisenä kelpaa, niin antaa olla" ?

En halua aikaansaada riitaa, vaan ihan olen pelkästään utelias. Miten miehenne reagoivat asiaan? Miten huolehditte ulkonäöstänne muuten?

Onko naisia, joille oma ulkonäkö ei merkitse mitään? Toivotteko salaa, ettei miehenne kiinnitä huomiota huoliteltuihin naisiin?

Itse meikkaan ja pukeudun mielestäni ihan kohtuullisen hyvin, jokseenkaan en ole millään tapaa erityisen kaunis. Meikkaaminen korostaa niitä piirteitä kasvoissani, mistä olen kiitollinen ja häivyttää niitä, joita ei tarvitsisi olla.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

kun tapasin mieheni 1. kertaa, hän oli positiivisesti yllättynyt meikittömyydestäni ja mainitsikin asiasta ääneen. Exät olivat kaikki olleet kuulema " maalipyttyjä" .

Vierailija

Meikkaan aika usein, mutta on pitkiä aikoja, etten kerta kaikkiaan viitsi meikata. Saatan aloittaa levittämällä kosteusvoiteen ja siihen se sitten jääkin.

Vierailija

ja jos joskus meikkaan olo on tosi häiritsevä kun tuntuu että saa olla koko ajan vilkuilemassa peiliin että onko ripsarit hyvin jne.. mieheni mielestä olen paljon parempi naturelina=))!!!

Vierailija

ja koskaan ei ole kukaan mulle päin naamaa tullut oikeassa elämässä sanomaan, että pitää meikata. Meidän kaveripiirissä jokainen saa luonnollisesti olla sellainen kun haluaa. Jos päätän lähteä kapakkaan ei tarvitse tuhlata montaa tuntia aikaa, koska minun itsetunto ei ole siitä kiinni, että pitää meikata ja laittautua vaan voin lähteä kavereiden kanssa pitämään hauskaa vaikka verkkareissa, ilman meikkiä ja selvinpäin autolla

Vierailija

Aikaisemmin kyllä meikkasin päivittäin kevyesti, iltamenoihin sitten voimakkaammin.

Nyt on 4 lasta, eikä aikaa meikkaamiseen - hyvä jos ehdin hampaani pestä, hiuksetkin ovat usein jonkin hatun/huivin tms. alla piilossa.

Meikkaisin kyllä mielelläni, käyttäisin kauniita ja muodikkaita vaatteita, laittaisin hiukseni joka päivä jne. Ei vain onnistu nykyään jatkuvan ajanpuutteen takia. Vaatteetkin ovat aina collegepukuja ja muita trikoita, kun parempia en lasten kanssa rymytessä viitsi laittaa.

Olen siis kotiäiti, ja osittain odotan aikaa kun taas ehdin panostaa myös omaan ulkonäkööni.

Niin, en ole kuitenkaan epäsiisti em. kertomastani huolimatta. Lähinnä puhdas ja luonnollinen sportti-look.

Vierailija

mulla on luonnostaan tummat ripset ja kulmakarvat, eli en oikeastaan tarvitse kauheasti ripsaria tms. Kaupungille lähtiessä ja juhlimaan kyllä meikkaan, laitan lähinnä ripsaria, rajaukset ja huulipunaa. Yleensä tuppaa vaan unohtumaan koko meikki, viime hetkellä kauheassa kiiressä sitten yritän jotain laittaa. Meikkaamaan aloin vasta yli 20-vuotiaana.

Vierailija

Miehen mielestä olen parempi ilman meikkiä, joten ketä varten meikkaisin, kun kotona enimmäkseen olen. Atooppinen ihonikin voi paremmin ' luonnontilaisena' .

Ihmisten ilmoille lähtiessä voin sipaista huulipunaa, meikkipuuteria ja ripsiväriä, mutta harvoin sitäkään tulee tehtyä.

Juhlat ovatkin asia erikseen, mutta kevyt on meikkini silloinkin.

Vierailija

- ihoni on hyväkuntoinen, tasainen eikä läikykäs

- minulla on pitkät paksut ripset

- huuleni ovat ilman huulipunaakin kauniit

- jokapäiväinen meikkaaminen vain rasittaisi ihoani turhaan (aivan kuten se tekee kaikilla naisilla

- menen aamulla töihin niin aikaisin. että en edes jaksaisi herätä aiemmin meikkaamaan

Meikkaan kun olen menossa ulos, juhliin tms mikä poikkeaa arjesta.

Hoidan kyllä ihoani, hiuksiani etc muuten päivittäin, mutta en vain katso joka päiväistä meikkausta tarpeelliseksi!

Vierailija

meikkaa koska:

silmämeikit saavat silmäni punoittamaan, kutisemaan ja vuotamaan vettä. Ja sekö sitten on kaunista?

kärsin aknesta, ja kaikki puuterit, meikkivoiteet ym. aiheuttavat minulle finnejä

Vierailija

-en osaa meikata hyvin

-ei ole aikaa

-allerginen iho vaatisi sille sopivat meikit ja en ole saanut aikaiseksi selvittää mistä saa ja mitä maksaa.

-rahalle on monta muuta tarpeellisempaakin kohdetta kuin meikit.

-Olen mielestäni ihan kivan näköinen ilman meikkiäkin.

Juhliin yms. kyllä hieman meikkaan eli laitan meikkivoidetta ja huulikiiltoa. Hiuksia värjään ja leikkautan säännöllisesti mikä tekee paljon ulkonäölle. Samoin ripset on kestovärjätty ja kulmat muotoilen kun on tarpeen. En näe siis mitään tarvetta lasten aknssa arkea eläessä tällätä naamaan pakkelia joka ei tekisi minusta yhtään sen kauniimpaa kuin mitä olen nyt. Kivat vaatteet ja siistit hiukset riittävät myös miehelle paremmin kuin hyvin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat