Mieheni exä ei suostu vuoroviikkosysteemiin.

Vierailija

Mikä oikeus äidillä on omia lapsi itselleen? Haluaisi muuttaa tapaamiset joka toiseksi viikonlopuksi. Emme halua omia lasta, vaan jakaa ajankäytön tasapuolisesti

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Mielestäni avioerotapauksessa kummallakin vanhemmalla on oikeus nähdä lastaan yhtä paljon. Jos vaikka lapsi pääasiallisesti asuukin äidin luona, niin yhdessäoloa tulee isän kanssa tukea esim. pitkillä lomilla. Ja se on paskaa jos joku väittää että lapsi kärsii vuorohoidosta. enemmän lapsi kärsii siitä että hänet erotetaan toisesta vanhemmasta. Se on vaan vanhemman itsekkyyttä ettei anna tavata etävanhempaa...

Vierailija

itse myös ajattelin että se on lapsille rankkaa. Kolmen vuoden aikana olen jutellut useasti näiden lasten kanssa ja ovat kyllä tosi onnellisia lapsia, kun ovat saaneet pitää täysin molemmat vanhemmat. Eivätkä ole kokeneet kahta kotia hankalana ja myös isän uusi kihlattu on tullut läheiseksi.

Vierailija

Lapsia ei pidä laittaa maksamaan vanhempien erosta!

Sisaruksia ei pitäisi koskaan erottaa toisistaan, eikä lapsilta saisi riistää kotia. Vanhempien pitää joustaa näissä asioissa.

Vierailija

Oon eroperheestä itse. Kasvanu nähden vanhempien vihan toisiinsa, katkeruuden ja miten kaunista on valtataistelu " kuka voittaa" .

MITÄ HEMMETTIÄ TE PUHUTTE LAPSEN KANSSA ONKO SÄÄNNÖT ÄIDILLÄ LIIAN TIUKAT JA TEILLÄ LÖYSÄT??? Kalastatte hyväksyntää? Onko tiukat rajat muka huono asia? Vaikka lapsi inhoaa että ollaan tiukkoja niin joskus saattaa olla siitä hyvillään! Mut on lellitty eron jälkeen kotona ja isällä -syyllisyyden tuntua vanhemmilta- ja että mua harmittaa, olisin tarvinnu kunnon rajat.

Säännöistä pitää keskustella aikuisten, ei vertailla niitä lapsen kanssa ja päivitellä niistä! HEMMETTI!

Jos me tästä miehen kanssa erottaisiin niin en jäisi hautomaan kostoa tai voittamaan. Lapset huolehditaan yhdessä. Äiti on saattanu pelästyä tilannetta ku TE tulette jakelemaan sääntöjänne.. Lapsi kuuluu sille entiselle ja miehellesi. Vaikka olette yhdessä niin pysy sinä kaukana tilanteesta, siis itse sopimisista. Eläähän sää voit muuten ihan normaalisti ja olla lasten kanssa ja pitää kuria yllä.

Kyllä mää voisin antaa lapset tasapuolisuuden nimissä isälleen viikoksi ja olla viikon ilman. Lapset kuuluu isälle siinä missä minullekin. Tietty jos asutaan kovin kaukana ja tilanne on hankala esim. lapsen koulun käynnin kannalta niin tilanne taas eri. Silloin voisi vaikka olla lomat ja viikonloput toisaalla??

Tohon kurittomuuteen lisäisin vielä että teijän on helppo ajautua siihen että ollaan mukavia, mutta mitä jos lapsi olisi teillä kokoajan, kasvaisi ja kehittyisi? Käyttäisi hyväkseen " mukavuutta" ?

Joku on ollut syy lapsen vanhempien eroon, ei tartte kertoa tässä mutta kasvatukselliset näköerot on yksi syy. Mikä sinä olet haukkumaan toisen näkemystä?

Lapselle siis ei jatkossa enää jutella noista säännöistä ja painotetaan sitä miten häntä rakastaa niin äiti, isä kuin sinäkin. Se on suurempi asia kuin missä lapsi viettää aikansa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

En minäkään suostuisi, ei ole lapsille hyväksi reissata kahden asunnon välillä.

Ehdotus: Pitäkää ne lapset aina samassa kodissa, ja sitten te aikuiset vaihtelette asuntoa vuoroviikoin. Eikös olekin hyvä ehdotus!

naapuristossa.

Vierailija

4 1/2 ja 6 vuotta. Molemmissa kodeissa lapsilla on kaikki omat tavaransa ja tarvikkeensa. Systeemi toimii hyvin ja me kaikki olemme onnellisia. Lapset eivät ole ikinä valittaneet kahdesta kodista tai vanhemmista.

Tytöltä (6v.) juuri tiedusteltiin ajatusta kouluunmenosta ja systeemistä, ja tämä sanoi, että ei missään nimessä tahdo asua jommankumman luona ja olla pari vkloppua tai pidennettyjä vkloppuja taas toisella. Kyseessä siis ikäisekseen todella kypsä lapsi.

Tosin tyttö on nyt ollut luonani myös isän viikolla kerta viikkoon, koska haluaa tehdä tyttöjen juttuja, mikä on luonnollista. Nyt uusperheessämme on myös vuoroviikoin avomieheni puolelta myöskin 6v. tytär ja välillä tuntuu, että en minäkään saa olla tarpeeksi lasteni kanssa, kun kaikki vain leikkivät kimpassa. Pyrin tietysti antamaan sitä priva-aikaa kaikille, ensisijaisesti tietysti omille lapsilleni.

Poika taas on ihan isinsä perään, joten kun tytöt viettää tyttöjen aikaa, pojat viettävät omaansa.

Vierailija

ei naisella sitten muita oikeuksia olekaan verrattuna miehiin. Ja kyllä suurin osa äideistä homman paremmin hoitaa kun isät. Ei voi mitään.

Vierailija

Lapsi itsekin on sanonut että äiti suuttuu helposti. Eiköhän olisi äidillekin helpompaa saada vapaata. Ja perustelu miksi ei suostu, on se että hän kustantaa lapsen menot. Eli siis rahan takia!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat