G: Voiko ihminen mielestäsi olla vain uskovainen tai ei-uskovainen, vai onko välimuotojakin?

Vierailija

Miten perustelet kantasi?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Lainaus:

tarkoittaa sitä, että uskot Jeesuksen olevan sinun pelastajasi ja että hän on antanut sinun syntisi anteeksi. Tätä kautta sinulla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen.

Ja tätä tarkoittaa uskossa oleminen. Uskovaisuutta ei ole esim. tietotyyppinen usko Jumalan olemassaoloon tai käynti joulukirkon hartaassa tunnelmassa kerran vuodessa.

Vierailija

Lainaus:

Miten tämän voi tavoittaa, tuleeko itsestään vai täytyykö tämän eteen jotain tehdä?

Jeesukselle, että haluat ottaa hänet sydämeesi asumaan/vapahtajaksesi/saada syntisi anteeksi/kuulua hänelle. Sanamuodolla ei ole väliä, ajatus on tärkein. :) Ja sitten uskot, että olet uskossa. Ei se välttämättä tunnu miltään, mutta yleensä ihmiset kyllä huomaavat jonkinlaisen muutoksen sisimmässään. Minulla se muutos oli sisäinen rauha.

7

Vierailija

Lainaus:

Ei se välttämättä tunnu miltään, mutta yleensä ihmiset kyllä huomaavat jonkinlaisen muutoksen sisimmässään. Minulla se muutos oli sisäinen rauha.

7

En tarkoita mitään äkkimuutosta, vaan pikku hiljaa tapahtuvaa (päiviä, viikkoja, kuukausia).

Vierailija

En lue uskontunnustuksia, käy kirkossa enkä rukoile, mutta yritän noudattaa kymmentä käskyä. Tiukka paikka on sekin ollut, kun kaikenlaista synnintekoa käy usein mielessä.

Vierailija

Lainaus:

mutta Jeesus ei ole kutsunut minua morsiamekseen. Miten se nyt voi olla niin vaikeaa?

En minä ole oikea taho arvioimaan sinun uskoasi. Jos sydämessäsi uskot Jumalaan ja Jeesukseen, niin silloin voit luottaa olevasi uskossa. Ihmiset kokevat asiat eri tavoin. Olennaista minusta on

a) ymmärtää Jeesuksen merkitys (ilman häntä ei ole kristinuskoakaan)

b) omaksua usko henkilökohtaisesti.

Siunausta :)

7

Vierailija

tarkoittaa sitä, että uskot Jeesuksen olevan sinun pelastajasi ja että hän on antanut sinun syntisi anteeksi. Tätä kautta sinulla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen.

Ja tätä tarkoittaa uskossa oleminen. Uskovaisuutta ei ole esim. tietotyyppinen usko Jumalan olemassaoloon tai käynti joulukirkon hartaassa tunnelmassa kerran vuodessa.

Vierailija

Tietenkin aidosti uskossa olevan pitäisi haluta tehdä oikein, mutta kaikille voi tulla virhearvioita ja lipsahduksia. Teot eivät pelasta ketään, sen sanoo Raamattukin. :)

7

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat