kuinka vaarallista se touhuaminen ja siivoominen ym. hommat on kun on keuhkokuumeessa??

Vierailija

juttu

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

ihan vaan mietin kun mulla taitaa olla tää ylisuorittajaäidin diagnoosi.. :)

siis keuhkokuume päällä enkä osaa hidastaa tahtia.

joo, turha edes sanoa, tiedän ettei ole järkevää. ei sitä vaan enää osaa olla ja levätä, kun kotityöt on aina siinä. ja tietenkin lasten viihdyttäminen.

juuri oltiin illalla lenkillä kun lapset opettelee pyörällä ajoa.

ja kyllähän olo on kamala.. mutta se kysymys oli että onko se vakavaa jos ei vaan lepää? mitä seurauksia voi tulla?

Vierailija

lääkäristä lähetettiin siis keskussairaalaan. otettiin veriviljelyt ja uudet cpr kokeet ja pistivät vielä tippaankin.

vielä sitten päättivät jatkaa kotihoitoa ja suun kautta antibioottia.

nyt kyllä otan tämän ihan tosissani, ja yritän levätä mahdollisimman paljon.

saikkuakin pisti vielä koko ensi viikon.

ja noille keuhkoputkentulehdusepäilijöille suosittelen edelleen keuhkokuumeeseen tutustumista, ja oireisiin vaikka googlettamalla. :)

kiitoksia vaan tsempeistä, ja kiva tietää etten ole ainoa "oireeton" keuhkokuumeen sairastaja.

ap

Vierailija

Ei kuumetta, hirveä yskä ja kova väsymys. AP: käsken sinua että lepäät. Ei lenkkeilyä eikä suursiivouksia. Imuroida voit keittiön lattian murut. Hyvä ystäväni sairastui samaan aikaan kuin minä (Ilmeisesti tartutimme toisemme) ja hän ei saanut levätä (johtuen pienten kaksosten hoitamisesta) ja tuloksena oli viikon sairaalareissu. Siellä sitten pakkolevättiin. Minulla onneksi sisko oli lomalla ja tuli auttamaan. Ota rauhassa. Jo viikon kuluessa olet siinä kunnossa että voitte harjoitella pyöräilyä.

Vierailija

ihmiset hyppäävät lääkärissä jos eivät kuitenkaan noudata saatuja ohjeita. Lepo on vähintään yhtä tärkeää kuin se antibioottikuuri joka monien mielestä auttaa kaikkeen. Yhteiskunta maksaa kalliisti näiden supersuorittajien lääkärikäynneistä kun itsehoito jää retuperälle. Joskus aina mietti mihin se järki on unohdettu.

terv. Sh

Vierailija

Teholla meni kaksi viikkoa ja päälle vielä pitkä sairaalassaoloaika ja toipuminen. Oli lähellä, ettei kuollut. Lepää nyt ajoissa!

Vierailija

ja keuhkokuvatkin otettiin. ei siis keuhkoputkentulehdus.

ja vastoin yleistä luuloa, kaikki keuhkokuumepotilaat eivät ole kuumeisia eivätkä makaa puolikuolleina. keuhkokuumeessa oireet ovat usein epätyypillisiä. voitte googlettaa jos ette usko, mutta ihan "terveen" oloinen olen. heikottaa, huimaa, yskittää ja yleiskunto on huono, mutta ihan pystyn muuten normaaliin elämään.

mutta nyt menen lääkäriin taas...

ap

Vierailija

kuinka tärkeää se tekeminen ja touhottaminen on.

Minun isäni kuoli 38-vuotiaana kun keuhkokuumeesta huolimatta teki töitä normaalisti ja kävi vielä saunassa. Hänellä sitten yöllä sydän pysähtyi eikä sitä huomattu ennen kuin vasta aamulla :( Olipa hiukkasen ankea herätys perheelle :´(

Vierailija

terveydenhoitajapäivystyksessä TK:ssa ei meinattu alkaa CRP.n ottoon ennen kuin tivasin ja sit lähdettinkin hakemaan aika pikaisesti lääkäriltä lähete lastenpäivystykseen ja osastolle. Edellispäivänä oli vielä käyty lääkärissäkin... Että voi hyvinkin jäädä huomaamatta keuhkokuume (tai voidaan luulla vain rajuksi flunssaksi, tää kommenttina teille jotka sanoitte AP:n tautia pelkäksi keuhkoputkentulehdukseksi), varsinkin jos se tulee kuumeettomana. Meillä tytöllä oli kuitenkin kuumetta yli 38,5 (kainalolämpö) jo neljättä päivää silloin kun vihdoin CRP otettiin... ja keuhkokuvissa keuhkokuume näkyi selvästi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat