Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Terveydenhoitaja jutteli lapselle ja kyseli kaikenlaista. Parhaillaan th keskusteli lapsen sisarukseen liittyvistä asioista, kun tämä 4-v. kajautti kirkkaalla äänellä " me teurastettiin kaikki meidän kanat" .

Th häkeltyi ja kysyi " mitä?" johon lapsi vastasi " me teurastettiin kaikki meidän kanat! Ja kaikki lampaat kanssa!"

Th oli aivan pihalla, onneksi harjoittelija pelasti tilanteen sanomalla, että " meidänkin mummolassa aina silloin tällöin teurastetaan kanoja" . Sitten kun lapsi vielä jatkoi, että " ne lampaat teurastettiin pulttipyssyllä ja kanoilta katkastiin pää" äidistä alkoi tuntua siltä, että keskustelu alkoi mennä ihan väärille urille ;D

Jos olisin itse ollut se th, niin varmaan olisin ollut vielä hämmentyneempi... En kyllä itse osaa suhtautua yhtä luontevasti siihen, että oli eläimiä jotka tapettiin ja syötiin sen jälkeen : / (Koska minun lapsuudessani jauheliha tuli kaupasta ;)

(Ja ei, ei meidän lapsi ole ihan oikeasti väkivaltainen vaan todella lempeä ja herkkä, mutta ilmeisesti tuo kotieläinten lopettaminen oli lapsen mielestä näinkin merkittävä asia vaikka siitä on jo puoli vuotta aikaa...)

Kommentit (5)

Alkujännityksen jälkeen selitti sekä teurastukset, kalastukset, pyöräilyt, trampoliinit, siskon sairaalahoidon ja lastenklinikan leikkiosastot, luistelut ja sen että tykkää pinaatista ;)

Juttua tosiaan riittää. Oppi puhumaan hyvin aikaisin, ja on aina käyttänyt puheessaan monipuolisesti sanoja. Mutta olishan se ollut kiva, että neuvolantädille olis esitelty jotain muuta kuin teurastuksia ja pulttipyssyjä.

Onneksi lapsi sen jälkeen alkoikin keskustella kalastamisesta, ja siitä että yksi päivä katiskassa oli 2 lahnaa ja 2 haukea, eli yhteensä 4 kalaa.

Teki mieli sanoa th:lle, että " katso, tämä lapsihan osaa hienosti laskea jo, ei tää vaan teurastuksista keskustele..." ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat