Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen viikolla 26. Tänään olin ultrassa ja sieltä kuuluikin selvästi kolmet sydän äänet!!. Aiemminkin sitä olin epäillyt nimittäin vatsani on todella paljon suurempi kuin kaksosia odotellessa (perheessämme siis jo kaksoset.. ja myös " yksönen" ;))

Nyt myös kuljetus ongelma. Todellinen sellainen.. kolmoset ja kaksoset 1v11kk ja " yksönen" 3v5kk. Aiemmin huristeltiin kaksosten rattailla ja sit nuorin istu jalkatuen päällä. Ja pian 5 lasta joit pitäis kuskaa. ongelma! Löytyiskö jostain esim. Kaksosten sisaristuin kaksosten rattaisii? ja sit laitettais seisomalauta...?? tai onko teillä linkkejä josta löytyis kolmostenrattaita/vaunuja?

Lääkäri sano et vauvat voi syntyy millon vaan.. kun on niin pitkällä ja niitä on monta. Me käytiinkin tänään ostaa viides pinnasänky ja kolmas turvakaukalo. Kyllä ne ihmiset kattoo ku tälläsen katraan kaa pian kuljen. Kaameeta!

Pootpotpotpootpoot

Sivut

Kommentit (48)

Kuka tästä päättömästä kädenväännöstä viisastuu? Alkuper. kirjoittaja hymyilee vaan partaansa, kun muijat täällä tappelee ja pähkäilee, että miten ois.

kanapotpot:

[quote]

Olen viikolla 26. Tänään olin ultrassa ja sieltä kuuluikin selvästi kolmet sydän äänet!!. Aiemminkin sitä olin epäillyt nimittäin vatsani on todella paljon suurempi kuin kaksosia odotellessa (perheessämme siis jo kaksoset.. ja myös " yksönen" ;))

Nyt myös kuljetus ongelma. Todellinen sellainen.. kolmoset ja kaksoset 1v11kk ja " yksönen" 3v5kk. Aiemmin huristeltiin kaksosten rattailla ja sit nuorin istu jalkatuen päällä. Ja pian 5 lasta joit pitäis kuskaa. ongelma! Löytyiskö jostain esim. Kaksosten sisaristuin kaksosten rattaisii? ja sit laitettais seisomalauta...?? tai onko teillä linkkejä josta löytyis kolmostenrattaita/vaunuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta muistathan jatkossa huolehtia e_h_k_ä_i_s_y_s_t_ä! Tulee varmasti NELOSET seuraavaksi, pysytköhän enää sitten laskuissa ja mitoissa mukana.

Ja anteeksi kauheasti (ed. viestiisi vedoten), jos me tosikot emme osaa yhtyä " iloosi" , sinun paikkasi varmasti onkin jossain muualla kuin täällä " päähän potkittavana" .

t. pöheltäjä, " joka ei voi aavistaakaan, miltä SINUSTA tuntuu" -kaikkine muksuinesi (ongelmisesi?)... - mieltä löytyy vain yksönen ja kaksoset.

Ulkopuolisena satuin lukemaan tämän ketjun ja ihmettelen stooria kovasti. Tai sitten olen käsittänyt väärin. Fakta on, että eivät alle 30-viikkoisina syntyneet vauvat pääse kotiin muutaman päivän, edes parin viikon kuluttua syntymästään, oli painoa kilo tai kolme.

Hän painoi 1900g ja oli viisi viikkoa vanha. Syntyi rv 33+5. Veljensä a-vauva pääsi kotiin 2½ vk vanhana. Hoitaja sanoi, että 20v uransa aikana vain n. viisi vauvaa on päässyt kotiin alle kaksi kiloisena. Meidän tytöllä oli kaikki ok jo 1500g painoisena, mutta silloin lääkäri sanoi, että vaikka kaikki on hyvin ei noin pientä uskalla laittaa kotiin.

kirjoitit 31.5 että olet viikolla 26, nyt olet olevinaan synnyttänyt 11.6 (oliko) eli viikolla 28 ja lapset ovat noin 2 KILOSIA.....Hei ihan oikeesti....älä viitsi naurattaa, tämä on palsta niille joilla on ihan todellisia lapsia, jotka tarvivat neuvoa ja tukea kun on kysyttävää, ei mikään pila palsta. Toki voidaan sellanenkin perustaa, jos vaikka sinä alottaisit?

Niin kun haluisi uskoa luetun tällä palstalla mut ihan ei mene palaset kohdalleen toveri hyvä:(

Lääkäri KUULI KOLMET ÄÄNET ULTRASSA? Ei sit niinkun NÄHNYT NIITÄ kun kerran ultran teki. Ja kyllä sä jotain muutakin siitä kolmosten ultrasta takuulla kirjoittaisit sillä siinä kohtaa tulis aika paljon tietoa siitä MITÄ SIELLÄ NÄKYY. En taida edes viitsiä kirjoittaa niitä tärkeimpiä asioita kun sillä ei nyt ole merkitystä....mulle eikä sullekaan.

Mutta kukin taklaa tyylillään joten voihan " paksusti" ja kerrohan minne sairaalaan menet synnytään niin voidaan porukalla seurata sen sairaalaan synnytystilastoa ja iloita kun teidän kolmoset syntyy::))) kun niitähän ei joka päivä synny eikä edes joka vuosi ...kuten varmasti tiesit.

Onnea hirmu paljon!

Toivottavasti sul menee viel ainaski 32vkol 3 ovat silti viel pieniä. Jaksamisia arkeen ja toivon sulle kaikkea hyvää. Hävettää lukea negatiivisia kommentteja!!!!

Itse odotan 11vkolla kaksosia ja mulla on ennestään 10 lasta ja niistä on yhet kaksosia. Kolmosten kanssa tarvitsee hoitoapua mut toivottavasti saat tuttavilta ja kunnan/kaupungin toimesta. Itelläni on isommista lapsista apua, mutta aamupäiviksi on pakko saaha apua kun on 3 alle kouluikäistä. Tsemppiä odotukseen ja pidetään lippu korkealla!

kanapotpot:

Lainaus:

Löytyiskö jostain esim. Kaksosten sisaristuin kaksosten rattaisii? ja sit laitettais seisomalauta...?? tai onko teillä linkkejä josta löytyis kolmostenrattaita/vaunuja?

Huh huh! Laittaisiko ap yhden kolmosista sisaristuimeen vai kenties seisomalaudalle?

Itselläni on kaksoset, jotka syntyivät mitoilla 2330g ja 45cm sekä 2575g ja 47cm. Olivat sairaalassa viikon ja kotisairaalassa viikon.

Törmäsin myös pihassa naiseen, jonka poika oli syntynyt hieman vajaa kaksikiloisena ja oli sairaalassa 3 viikkoa!!!

masuli81

+ kaksoset 5kk ja yksönen 2v2kk

kaksoset syntyi viikolla 35.painot 2260g ja 1980g..huhhuh,keksis ees parempaa..jos ei sit oo tarkottanu et 36,mut tuskimpa kolmoset niin pitkälle ees menee.vai meneekö..empä tiiä!ja empä kuitenkaan usko että KOLMOSTEN kans pääsis päivän päästä jo kotiin.

Voi ystävä hyvä kun meilläkin oli ollut jo rakenneultra ennen kuin meidän toinen vauva " löytyi" , että ehkä ei kannata niin kiivaasti kommentoida jos ei tiedä ihan kaikkia faktoja. Sitä paitsi saattaa AP olla aika täpinöissään tilenteen vuoksi.

Meiltä ainakin sudämmelliset onnittelut tripla uutisesta, toivottavasti kaikki menee hyvin.

[/quote]

Siis millon sulla oli rakenneultra ja miten ei sillon toinen näkynyt? millon/miten toinen löytyi?

Siis miten jotku oikeesti uskoo alkuperäisen kirjoittajan tarinaan ja toiset taas meinaa että on selkeesti provo. Itse kuulun jälkimmäisiin, tarinassa kun on niin paljon aukkoja ollut jo ekasta viestistä lähtien.

Jatkakaa vaan, alkuperäinen kirjoittaja pysyköön mukana soppaa hämmentämässä :oD

kun vastaat itsellesi sujuvasti?

Anyway, voisitko jo lopettaa? Tämä palsta on äideille, joilla OIKEASTI on lapsia, sinulla tuskin sitä yksöstäkään???

Menehän kasvamaan jonnekkin ja jätä ihmiset rauhaan, jookos?

:: Tottakaihan ultrassa myös kolmevauvaa näkyi. Olin niin sekaisin aisasta että ei ajatus muutenkaan oikein kulkenut. ::

Eilen päästiin sairaalasta kolme prinsessaa mukanamme.

En ole päässyt oikein mukaan keskusteluun koska 10.6. sitä mentiin sairaalaan ja vauhdilla!

11.6 syntyi kolme ihanaa pikkuista-prinsessaa.

Kriittiset mitat tytöillä

A 2100g 40cm Aava Eliisa Inkeri

B 2000g 39cm Isla Aliina Matilda

C 1900g 37cm Helmi Mariia Elise

Tuli kyllä epäselvä selostus kun olen väsynyt ja onnellinen prinsessoista.

Voin kertoa tarkempia kuulumisia myöhemmin. Ollut sen verran rankkaa pesueen kanssa, että nyt on pakko painua pehkuihin..

-**tämä taisi olla väärä palsta keskustelulleni. Ehkäpä joillain toisilla sivuilla ihmiset ovat ajattelevaisempia ja ajattelee mitä suustaan päästää. Eipä tullu kovin hyvä mieli kaikista kommenteista mitä tänne oli kirjoteltu aloitukseeni :/**-

Kanapotpot ja palleroiset

Mulla kaksosten painoarviot meni näin

25+0 810/865g

29+0 1290/1350g

32+0 1820/1935g

ja vauvat syntyivät sektiolla rv 36+5

a)poika 2860g ja 46,5cm

b)tyttö 2995g ja 50cm

olimme sairaalassa viikon ja pääsimme kotia

lähtöpainot vauvoilla 2600g molemmilla.

Tuntuu kyllä todella suurille siksi nuo kolmos tytöt...

Mutta tietysti hienoa jos noinkin isoja ovat syntyessään olleet, mahtaako sinulla olla diapetes tai vastaava että vauvat kasvaneet noin isoiksi, sekin tuntuu kyllä aika utopistiselta.

Minkä kokosina mahtoi ne sinun muut lapset syntyä, siis kaksoset?

Ja millä viikolla?

On noita kolmosia jotka on syntyneet alakautta, yhdellä tutulla on, mutta ei nekään noin isoja ollut vaikka viikkoja oli 34.

Jouduin käymään usein äitipolilla ja joskus oli se monitori pois päältä / hajalla, josta itse sai katsoa vauvaa. Lääkäri saattoi mumista itsekseen tai puhui kandille, mutta aina myös kuunneltiin sydänääniä ja napanuorien virtauksia, joten kyllä niitä ultrassa myös voi kuulla!

siis jos minun viestiä tarkoitat niin kyllä tarkoitin että vauvan tulee olla syntyessään väh 37 vk niin siinä tapauksessa kotitutus onnistuu suhkot nopsasti jos syöminen sujuu ja muita probleemia ei ole. siis tarkoitin ettei nykyisin niin enää pilkulleen tartuta siihen painoon 2,5 tai niin ainaski meitin neuvolan täti sanoi voihan se olla sit väärässäkin. no itselläni toi painoraja kyllä kohta ylitetty viimekertainen painoarvio a vauva 2180 ja b vauva 2170 ja raskausviikkoja oli silloin 33+1 oli edellisestä kerrasta tullut vauvoille yli 500g lisäpainoa toivottavasti toi kehitys jatkuu samaan malliin. minä odotan vielä identtisiä kaksosia että kehitys on ollut harvinaisen tasaista. jep raahaudun lepoon ja tuskalliseen odotukseen kun aika ei kulu. tai sitten vaan tuntuu siltä. leppoisaa ja rauhallista odotusta kaikille.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat