Vierailija

-kanan koipireisi palan

-1/2 prk rahkaa jossa vadelmia ja vehnäleseitä

-2 vilhelm grillimakkaraa, joissa suuri lihapitoisuus



Voisinko syödä vielä esim. samanlaisen rahka annoksen kuin aiemminkin?

Kommentit (15)

Hiilihydraattien, etenkin huonojen sellaisten käyttö on vahaista tai olematonta. Energia tulee sitten proteiinista ja rasvasta. Kasviksia käytetään paljon, etenkin kun niillä korvataan hiilarilisäkkeitä aterioilla. Esim. perunamuusi korvataan keitetyllä kukkakaalilla ja ratatouillella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

kesäkurpitsaa

sipulia

paprikaa (ihan sama minkä väristä)

vähän voita



paistan / haudutan ne pannulla kypsiksi ja sitten

yrttisuolaa päälle. ei siis aromi vaan yrtti.

ja joskus laitan jotain sulatejuustoa sekaan.



ja tämä siis lihan lisukkeena.

eli mulla on semmonen ongelma noitten kasvisten suhteen että en tykkä niistä yhtään! oikeesti, ne ei maistu mulle. Tomaatti on ainoa jota voin muun ruuan kanssa maistella. Onko suurta haittaa jos kasvisten määrä on kovin vähäinen?

Hauduta viisi minuuttia ja tarjoa liharuuan lisänä.



-Viipaloi paprika ja paista hetki oliiviöljyssä pannulla.



-Puolita muutama tomaatti, ripottele pinnalle yrttimaustetta, loraus oliiviöljyä ja paista uunissa 175 asteessa noin 20 minuuttia.



-Edelliseen tapaan voit laittaa tarjolle myös valkosipulia (älä kuori vaan puolita kokonainen valkosipuli, pinnalle kunnolla öljyä ja uuniin).



- Helppo kasvisgratiini tehdään kiehauttamalla kukkakaalinnuppuja hetki suolavedessä ja valmistamalla sillä aikaa kastike. Silppua pari valkosipulin kynttä, paista niitä hetki öljyssä, lisää 2 desiä kermaa ja koskenlaskija sulatejuustoa. Kuumenna kunnes sulatejuusto on sulanut, lisää mustapippuria ja kaada kastike valutettujen kukkakaalinuppujen päälle uunivuokaan. 200 astetta ja 20 minuuttia uunissa.



- kylmä kurkkukeitto tehdään soseuttamalla tuorekurkku, sipuli ja pari valkosipulin kynttä tehosekoittimessa. Lorauta sekaan haluamasi määrä kasvislientä. Anna maustua tunnin verran ja tarjoa kylmänä.





kun saa kasvikset maistumaan joltakin wokkaamalla tai paistamalla tai vaikka juustottamalla - toisin kuin kaikissa vähäkalori, laske, punnitse, pisteytä dieteissä. Hanki mausteita, viinietikoita, soijaa, yms. kaikenlaisia kastikkeita (ei sokerisia), joilla saat makua kasviksiin. Ihana kiinalainen ruoka on kahdesti keitetyt pavut.



Poista ruodot

Vokkaa papuja öljyssä (saa vokata jonkin aikaa)

pistä jääkaappiin odottamaan seuraavaa päivää

vokkaa uudelleen, niin, että niistä tulee sellaisia kuivuneen näköisiä

lisää sekaan paistettua ja tulisestimaustettua jauhelihaa.



Awot NAM

Nimim. kokemusta on, olin ihan samanlainen kuin sinä karppausta aloittaessa. Mutta nyt menee kaalit sun muut ihan kiitettävästi jo alas.



Karppaus. infon foorumin reseptiosio rulettaa, sieltä löytyy herkullisia vinkkejä. Ja tosiaan kun muistaa, että kasvikset saa paistaa voissa tai kuorruttaa juustolla, niin ei ne niin pahoja olekaan :)

ehkä otan nyt itseäni niskasta kiinni ja koitan sitä " kanin ruuan" mussutusta.... ehkä alan tottua. Mutta en pane pahakseni jos kerrotte täällä jotain helppoja lisäkkeitä yms. kasviksista

Tietenkin valitaan sieltä vähähiilihydraattisimmasta päästä ne kasvikset.



Ja kyllä, voit syödä vielä jotakin, aika niukalta kuulostaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat