Vierailija

En osta kaupasta muovikasseja...oma reppu mukana.

Kommentit (25)

Mulla toimii semmonen, että vaihdan käteisen rahan vieraan maan valuutaksi. Ei pysty vahingossakaan käyttämään missään, kun ainakaan täällä ei kukaan ota muuta kuin euroja vastaan.

Vaihdoin kännykkäliittymäni halvempaan. Vältän turhia puheluita; sähköposti on nykyisin lähes kaikilla. " Putsaan" aika ajoin lompsasta kolikot säästöpossuun.

Syön aamupalaksi kaurapuuroa kun ennen söin muroja. Mies ottaa töihin mukaansa kotona tehtyä ruokaa.

Olen monen kauppaketjun kanta-asiakas, niinpä lähes kaikki vaatteeni sekä lapsen vaatteet ostan näitä etuja tai muita tarjouksia hyödyntäen.

Kirppareilta voi löytää kivoja leluja pilkkahintaan, vaatteita tosin mieluummin ostan uutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suut pyyhitään tiskirättiin, ei osteta talouspaperia.

Astianpesuaine lantrataan ja myös shampoot.

Kakkapylly huuhdellaan ja kuivataan pyyhkeeseen, ei käytetä vessapaperia kuin pissapyllyyn.

Olishan näitä mut annetaanpas nyt toisillekin vuoro...

Hyvä vinkki on tosiaan se, että käy vaan harvoin kaupassa. Jos käy joka päivä (niin ku mä ennen tein) tuli ostettua ihan hirveesti kaikkea turhaa.

Kannattaa liikkua pyörällä, ei mene bussilippuihin rahaa. On käsittämätöntä, että täällä Tampereella kaikilla on bussikortti, vaikka työmatka olisi vain 2-3 kilsaa.

Turhat lehdet kannattaa jättää tilaamatta. Kirjastossa voi ihan hyvin lukea.

Vaatteita ostaessakin voisi vähän miettiä, tarvitseeko niitä todella. Kannattaa hyödyntää myös kirppikset, ja välillä on hyvä tyhjentää omiakin kaappeja ja viedä omat tavarat myyntiin. Itekki pidin pari viikkoa sitten kirppistä ja tuotto oli 117 euroa. Mielestäni tosi hyvin siitä, että pääsin vanhasta, turhasta tavarasta eroon.

Huih, ihan tavis ihminen olen, vaikka sitä rahaa onkin. Ei sitä rahaa olisi jos ottaisin pinon rahaa ja heittäisin tuulen mukana taivaalle.

jossa maito pussit pestaan ja saastetaan ettei tarvitse ostaa sailytys- tai pakastepusseja.

Ehka ne on rikkaita juuri sen takia kun ovat niin piheja.

ovat suuret linjat:

-käydään kaupassa vain 1-2krt. viikossa, listan kanssa, ostetaan vain sitä, mitä tarvitaan, herkkuja vain sovitusti TAI hamstrataan tarjouksista ja suunnitellaan ruokalistat kotoa löytyvien juttujen varaan

-tarvitaanko autoa? pääseekö pyörällä/julkisilla/kävellen?

-ylellisyydet pois; kirjat kirjastosta, samoin lehdet, cd-levyt, dvd-levyt, ilmaisia tai parin euron kulttuuriharrastuksia, ilmaisia tai edullisia liikuntaharrastuksia jne.

-kosmetiikkaa ja vaatteita ostetaan vain tarpeeseen, ei siksi, että on kiva shopata

-hiukset sellaiset, jotka eivät vaadi jatkuvaa muotoilua, miehille mahdollisesti kotiparturointilaite

-työsuhde-etujen hyödyntäminen, voiko työpaikan nettiä/puhelinta hyödyntää?

-lomamatkailussa taloudellisuus

-lastenvaatteissa kierrätys ja alejen hyödyntäminen

Ja sitten on tietysti se puoli, mihin haluaa satsata. Itse en ikinä kenenkään suuta pyyhkisi tiskirätillä, voimme ihan hyvin sen verran talouspaperia ostaa. SEn sijaan esim. saunaa lämmitämme harvakseltaan, taloudellisesti.

Emme osta einestuotteita, ei edes puolivalmisteita, vaan kaikki ruoka tehdään alusta asti itse.

Teemme vain halpoja ja riittoisia ruokia: laatikoita, keittoja, kastikeruokia, pataruokia. Juoksemme tarjouksien perässä, ja erikoistarjouksia etenkin lihassa/kahvissa satsataan enemmän kotiin.

Käymme halvoissa kaupoissa, kuten Lidlissä ostamassa halvemmalla kuin muualta saa.

Leivon itse kaikki leivät, ja pullat, piirakat, kakut jne.

Talouspaperi on turhaa rahan tuhlausta.

Valot sammutetaan tiloista heti, kun poistutaan paikalta. Sähkölaitteiden valmiustilat otetaan pois päältä heti kun laitetta ei enää käytetä.

Vältämme turhaa veden kulutusta, suihkussa ei seistä turhaan, astiat huuhdellaan kylmällä vedellä.

Pyrimme välttämään kauppakeskuksia/ikkunaostoksia koska sitten tulee tehtyä niitä heräteostoksia

Ja sanoisin vielä, että huvikseen perheemme ei säästä, vaan siksi että rahaa on niin vähän, että on PAKKO säästää, jotta edes joskus voisi tehdä hankintoja kuten vaatteita lapsille jne

Samoin voi kilpailuttaa sähköyhtiöitä, me taas ei makseta TV-lupaa, juoksee tarjousten perässä, käy harvoin kaupassa ettei tule tehtyy heräteostoksia niin usein, tee ruokalista viikoksi kerrallaan.

Kandee aina miettiä et hieman edullinen kauppa ei olekkaan niin edullinen jos matka vie bensaa enemmän ja jos silti joutuu juoksee muissa liikkeissä kun Lidlissäkään ei ole läheskään kaikkea. Taasen Citymarketissa on enemmän.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat