Seuraa 

Olen ajatellut hankkia pian kantoliinan helpottamaan arkea kun on vastasyntynyt vauva ja kolmevuotias esikoinen.Tarvitsen kantoliinaa vain vauvalle joka viihtyy tissillä paljon,esikoinen tarvitsee myös paljon huomiota(luonnollisesti) ja iltarutiinit itkuisen vatsakipuisen vauvan kanssa ovat hankalia kun mieskin tekee vuorotyötä ja olen usein yksin illat kotona lasten kanssa.Mikä kantoliina olisi helppo laittaa päälle ja jossa vauvaa voisi imettää samalla? Kiinnostaisi erityisesti sellainen jota ei tarvitsisi sitoa ja solmia käyttöohjeita piiruntarkasti noudattaen vaan liina joka on yhtä helppo kuin rintareppu,mutta kuin lämmin syli missä omat kädet vapaana puuron keittoon jne.

Kommentit (5)

...rengasliina ja on oivallinen! Poika viihtyy siinä hyvin, nukahtaa aina ja ködet jää vapaaksi.

Muuta en ole kokeillut mutta ite suosittelisin siis tota koska ainakin mulla ollut hyvä:)

Br1t

Hug a bub on ihana!

Mukavampaa liinaa saa hakea, miinuksena kuitenkin suolainen hinta..

Olen liinaillut esikoisen kanssa hänen vauva-aikanaan ja aloittelen nyt uudelleen tämän pikkukakkosen kanssa.. =)

Porenn, oletko mistäpäin ja saako sinuun yhteyden tällä palstalla jos tulee tenkkapoo liinan kans?

=)

pid ja poikanen 3,5vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Helpoimmat liinat ovat rengasliina ja kantopussi. Niissä paino tulee kuitenkin vain yhdelle olkapäälle eli kovin isoa vauvaa niissä ei kauaa kanna, mutta pienen vauvan kanssa ja lyhytaikaiseen käyttöön ovat mainioita. Monen mielestä imetys on helpompaa juuri rengasliinassa kuin pitkässä.

Rengasliinan ja kantopussin ero on se, että kantopussi on aina tietyn kokoinen (pienellä säätövaralla). Eli sitä kannattaa aivan ehdottomasti sovittaa ensin. Rengasliinassa sen sijaan on varaa huomattavasti enemmän.

Rengasliinoja on suljetulla/niputetulla päällä ja aukinaisella päällä, toppauksilla ja ilman. Eli suljettu pää tarkoittaa sitä, että liina kiristetään hieman eri tavalla ja koon valitseminen on vähän tärkeämpää kuin avoimen pään liinan, joka puolestaan on enemmän yhden-koon-liina eli kaikille sopiva.

Toppaus on rengasliinassa renkaiden jälkeen eli kohdassa, joka tulee olkapäälle. Toppausta voi olla myös reunassa. Liina tukee hyvin sekä kantajaa että pientä vauvaa. Toppaamattomalla puolestaan vauvan saa lähemmäksi ja reunojen kiristäminen erikseen on helpompaa.

Jos lähelläsi on tukihenkilö tai jämy, suosittelen, että käyt katsomassa liinoja ja tutustumassa niihin etukäteen. Minäkin autan tarvittaessa minkä voin :)

Porenn *kantoliinatukihlö*

Olen samaa mieltä siitä, että pitkä liina on ehdottomasti paras ja monipuolisin, mutta jos hakee helppoa liinaa lyhytaikaiseen käyttöön, on rengasliina silloin paras ratkaisu.

Tosin itselläni on liinoja melkoinen kasa, joten on varaa valita :D

Toimin Pohjanmaalla yhdessä kaupungissa. Tälläkin palstalla minuun saa kyllä yhteyden, aina välillä täällä piipahtelen, vaikka tällä hetkellä eniten tuolla odotuspuolella.

Porenn, liinalapset 3v ja 1v5kk sekä Pimpula rv 27+2

Hug-a-Bub oli minustakin hyvä pienelle vauvalle. Meillä oli tosin ensimmäiset 3 kk rengasliina, mutta enpä olisi uskaltanut sen kanssa mitään kotitöitä tehdä (tuntui hieman kiikkerältä semmoiseen, tuntui että vauva voisi pudota reunan yli vaikka reunoja olikin kiristetty vielä paksulla kumilenkilläkin). Tosin rengasliinassa oli kätevää imettää missä vain. Hugga taas tuntui tosi mukavalta päällä + lisäksi turvallisemmalta.

Hugga on ehkä parempi valinta jos haluat vain 1 liinan, toisaalta voi olla vähän vauvakohtaistakin mikä sopii, sanovathan monet että rengasliinassakin onnistuvat kotityöt mainiosti (meidän vauvamme oli alusta asti hyvin vilkas ja liikkuvainen).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat