Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on 2 lasta 4v ja 1v3kk. Asumme kaukana sukulaisista ja täällä on oikeastaan vain kaksi ihmistä ketkä voivat hoitaa lapsiamme tärkeiden menojen ajan.

Kumpi mielestäsi on parempi hoitaja?

Hoitaja 1:

-Asuu lähellä (n.100m päässä)

-Lapset näkevät säännöllisesti

-Hänellä on omia lapsia eli osaa hoitaa

-Heillä on leluja valmiina

-Heille ei tarvitse välttämättä varata lapsille ruokaa mukaan (vaikka ainakin pienemmälle yleensä laitan jotain mukaan)

-Osaa kiinnittää lapsen huomion pois itkusta (ja minusta)

-Leikki lasten kanssa usein kiusaamalla heitä :(

-Ei välitä jos lapsi tutkii kaappeja tai rikkoo jotain

-Käy yötöissä ja parina päivänä lisäksi aamupäivisin (eli on väsynyt --> en haluaisi häiritä häntä)

Hoitaja 2:

-Asuu vajaan 10km:n päässä

-Lapset näkevät häntä oikeastaan vain hoidossa ollessa

-Hänellä ei ole omia lapsia ja pelkää esim että lapsi sotkee hänen vaatteensa (ja pelkää varmaan kotinsa puolesta)

-Omat lelut ja ruuat oltava aina mukana

-Saa lapsen olemaan itkemättä vain kantamalla häntä ja on hoitamisen jälkeen väsynyt kantamisesta

-En tiedä leikkiikö lasten kanssa heitä hoitaessa

-On työttömänä kotona eli aikaa ja jaksamista(?) on

-Minulla ja hänellä ei ole yhteistä kieltä (lasten kanssa on)

Minä käyttäisin tuota ensimäistä hoitajaa, mutta mies veisi lapset mielummin kaverinsa vaimolle (hoitaja2) hoitoon.

Kommentit (10)

Ensin minun pitäisi lähteä lasten kanssa hakemaan hoitajaa meille vajaan kymmenen km:n päästä ja lähteä sitten itse menoilleni. Kun tulen kotiin olisi minun lähdettävä lasten kanssa viemään hoitaja takaisin kotiinsa. Hän ei halua meillä muuten istuskella ja viettää aikaansa sen kieliongelman vuoksi.

Lapsi jaksaa vähän aikaa nätisti oikaista asiaa, mutta pian hermostuu ja alkaa kiukutella/huutaa :(

Sanoo myös esikoiselle, että tänään sinä jäät meille yöksi. Lapsi ei halua jäädä, mutta hoitaja inttää vastaan, että sano nyt äitille hei hei ja sinä jäät tänne :(

Pienemmältä vie usein tutin eikä anna sitä takaisin. Ottaa väkisin syliin vaikka lapsi ei halua ja hoitajan mielestä se on hauskaa ja kiva leikki kun lapsi hermostuu.

Tuo on ainut iso miinus tuossa hoitajassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Luultavasti hoitaja siksi kiusoittelee sinunkin lapsiasi. Luultavasti lapsesi tottuvat siihen, että tämä on hoitaja ykkösen tapa leikkiä, kunhan sinä vähän avitat asiaa.

Itse voisin käyttää molempia hoitajia vuorotellen, jottei kumpikaan kyllästy vastuuseen.

Minusta molemmat sopivat hoitajiksi ja kakkonen tosiaan teille kotiin. Ja vielä uteliaisuussyistä... Vaaditteko, että lastenne hoitajat myös leikkivät lastenne kanssa heitä hoitaessaan? Meillä ainakin lapset leikkivät keskenään enkä vaatisi sellaista hoitajalta. Tai siis leikkivä hoitaja ei minusta olisi mitenkään välttämättä se parempi hoitaja lapsille.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat