Vierailija

Meillä on tulossa erään sukulaisen hautajaiset. Tiedän, että vainaja oli ateisti ja ei kuulunut kirkkoon. Omaiset pitävät kuitenkin kirkolliset hautajaiset. Minusta tämä tuntuu pahalta, yhtä pahalta kuin jos uskovainen ihminen haudattaisiin ilman siunausta.

Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (4)

eli tässä tapauksessa ei mielestäni pitäisi toimittaa kirkollista hautaansiunausta. Eri asia on sitten, jos omaiset hauluavat järjestää jonkinlaisen muistelutiliasuuden ja sinne haluavat papin puhumaan. Silloin on kyse kyllä ihan vaan omaisten hoitamisesta eikä hautaustoimituksesta.

nimim. kirkon työntekijä

Mä ainakin haluan polttohautauksen ja vaatimattoman siunauksen. Eikä missään nimessä mitään kahvitteluja.

Mä uskon, että kun ihminen kuolee, hänen sielunsa siirtyy taivaaseen, joten hautajaiset on sellainen pakollinen paha. En käy koskaan haudoillakaan, koska ei siellä ketään ole.

Se kuollut ihminen on mun mukana koko ajan :0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ruumiille on ihan se ja sama että minkälaiset bileet pidetään ennenkuin monttuun heitetään, koko seremonia on täysin omaisia varten. se on yksi tapa käsitellä surua ja menetystä, monellehan omaisen kuolema vasta täysin konkretisoituu hautajaisissa.

minä soisin omaisille kirkolliset hautajaiset jos se heistä kuuluu asiaan jotta vainaja saadaan kunnialla haudattua. tässä on varmaan sama juttu kuin häissä, kirkkohäät on ne " ainoat oikeat" . ja kuka edes tietää että minkälaiset on maalliset hautajaiset? kuka siellä puhuu jos ei pappi? itsekään en kuulu kirkkoon mutta kyllä minut saa saa kirkollisin menoin haudata jos se tuntuu omaisista tarpeelliselta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat