Seuraa 

siis jotain sellaista itsellenne tärkeetä, niin kuinka monta prosenttia vastauksista keskimäärin on asiallisia? Trakoitan siis ihan kaikkia kysymyksiä, tyhmistä fiksuihin. Eli tahtoisin tietää sen että saako täällä enää edes asiaa kysyäkseen yleensä kirjoittaa, ilman että tulee jonkun mollatuksi tai ilman että saa itselleen pahan mielen vastauksista-

Tottahan se on, että tyhmät kysymykset joskus naurattaa, mutta hyvin harvoin on niin tyhmiä kysymyksiä kyllä edes ollut täällä. Siltikään en mene ja kirjoita jotain räväkkää kyseiselle henkilölle vaan pysrin vastaamaan asiallisesti, mikäli minulla jotain vastattavaa on ollut. Miksi ihmeessä täällä olevien ihmisten pitää kirjoittaa jotain sellasta mikä ei vastaa edes esitettyyn kysymykseen? Miksi pitää tahallaan sanoa jotain sellaista mikä pahoittaa mielen tai näin väsyneenä saattaa raivostuttaa todenteolla, MIKSI?

Miksi tästä paikasta pitää tahallaan tehdä huono paikka? Eikö meillä kaikilla olisi mukavempaa, jos elisimme asiallisesti täällä? Vai onko se niin että koska meillä ihmisillä on luontainen tarve tapella, niin se on täällä helpompaa, kun ei näe kasvoja?

Ihan vain mielenkiinnosta tätä kyselen, sillä minusta tuollainen typerää. Miksi ei voi kysyä lapsen pukeutumisesta tai korvikemaidon syöttämisestä yms. niin ettei tarvitse pelätä kritiikkiä. Kyse siis on nyt asiallisista kysymyksistä, kuten " paljonko laitan lapselleni korviketta" tms. eli näihinkin vastauksiin turhan usein eksyy tällaisia " olet ihan pönttö, miksi syötät korviketta, kun äidinmaito olisi parempaa" . Tyhmää. Tuohonkin ainoa asiallinen vastaus olisi, että " riippuu iästä... jne. meillä menee 130 kerralla" tms.

Eli voiko täällä vielä kysyä asiaa vai lopettaa kokonaan käynti? Tauon jälkeen oli minulle vaan aika kova pudotus tällainen meno täällä.

Kommentit (14)

Meikeläinen kun ei yritäkään olla kaikissa hienoissa suosituksissa ja suuntauksissa mukana (Jestas sentään!). Lapsi on kuitenkin terve ja tyytyväinen ja samaa koen itsekin olevani.

En ihan aina käsitä miten ihmiset ottavat niin itseensä toisten tavoista tehdä asioita, mutta harrastuksensa kullakin :D. Luulisi että voi vastata ystävällismielisesti vaikka olisi kuinka eri mieltä. Hauskahan näitä on kuitenkin lueskella.

En ole sitten aikoihin kirjoitellut tänne. Kuuluin lokakuisiin, kirjoittelin joka päivä ja sain vastauksia omiin " tyhmiinkin" kysymyksiin. Lokakuisten pinon hajottua en ole enää edes viitsinyt vaivautua.

Tosiaan, kuka siitäkin on vastuussa??

Tässä se vastaus nyt tulikin ap kysymykseen, eli ei enää kiinnosta ja kun meidän hyvä henki meni niin antaa mennä vaan.

Annu

Voi niitä hyviä aikoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vastaukset ole mielyttäviä, mutta on mielenkiintoista saada ihan yllättäviä näkökulmia omiin pulmiin. Mä kerran kauan sitten kyselin velleistä, vuosikkaani oli addikti, ei syönyt muuta kuin vellejä... Täällä joku tylysti totesi mun olevan laiska paska ja lapseni on saatava muuta ruokaa kuin velliä. Siitä sain voimia ryhdistäytyä ja enää ei poika vellejä litki vaan kunnon kotiruokaa ;DDD

Ehkä on parasta keksiä itselleen muuta puhaa netissä, jos loukkaantuu helposti nettimammojen letkauksista. Hmmmm.

sitä itse ainakin täältä etsin. Näin esikoisen kanssa varsinkin. Paljon olen saanut vinkkejä ja varmuutta lukemalla toisten tekstejä. Ja poiminut ne mitkä sopivat meille. Eihän kukaan varmaan pidä tätä palstaa suurena ainoana oikeana totuutena. Mutta neuvoja ja tukea saa itsesuodattamalla, musta ainakin on hyvä vaihtaa kokemuksia. Jokainen sitten tekee miten parhaaksi näkee.

Olen minäkin täällä tyhmiä kysellyt mutta ei oo kukaan juuri omaan kyselyyn vastannut tylysti. Olen kyllä nähnyt samoja kysymyksiä mihin on vastattu hieman ikävästi:(

Eiköhän jatketa vaan keskusteluja ja kysellään tyhmiä:)

Tämän palstan (nykyisestä) hengestä en paljoa tiedä kun en ole aikoihin täällä kirjoitellut, mutta keväällä rekiströidyin eräälle asialliseksi luulemalleni vauva- ja perheaiheiselle foorumille. Eipä aikaakaan kun siellä minut tuomittiin tylysti korvikkeiden juottamisesta vauvalleni ja kehotettiin lopettamaan se ja palaamaan täysimetykseen! Juuri tällainen saa minut suuttumaan, kuten alkuperäinenkin kuvaili. Jos ei vastata kysymykseen, niin ei tarvitse myöskään saarnata asian sivusta! Nämä keskustelupalstat ovat olemassa nimen omaan kaikenlaisia kysymyksiä varten, tyhmiäkin. Toivon täällä kohtelun olevan asiallisempaa.

p.s. Vauvani voi erittäin hyvin korvikkeista huolimatta! (tai ehkä juuri niiden takia)

Tulepa jatkossa kyselemään " tyhmiä" myös tuonne Lokamaatuskoihin, ollaan ainakin kaikki samassa veneessä!

Mäkin juuri äskettäin siellä kyselin, että antaisinko vauvelille riisiä tai makaronia.. näin kolmen lapsen äitinä noita ihmettelyn aiheita nimittäin riittää. ;)

Pähkis :)

Olen pohtinut ihan samaa.

Siksi olenkin vähentänyt täällä kyselyä ja kirjottelua :/

odotus-puolella oli niin hyvä henki ja tsemppi mutta kun tänne vauva-puolelle siirtyi niin tsiisus mikä lynkkaus meininki!!

Äidit on joskus ihan kamalia toisilleen!! Miksi ihmeessä puuttua toisten tapoihin ja arvostella muiden ratkaisuja? Eikö voisi keskittyä omaan elämään ja perheeseen ja jättää moralisoinnit sikseen.Mitä väliä vaikka joku toinen alottaa kiinteät 3kk iässä ja joku taas 7kk:n?? Tai toinen imettää viikon ja toinen 2vuotta! Mitä sitten?

Hohhoijakkaa!!

Äh,parempi ehkä vaieta ennen kuin pääsee sammakoita suusta ;D

Nautitaan ihanista lapsistamme!!! Loppuen lopuksi jokainen haluaa parasta sille omalleen.. :)

-Tiggr

Kun täällä erehtyy jotain kysymään, vaihtoehdot ovat:

- ei vastausta ollenkaan 80 %

- " En minä ainakaan noin tee, mutta kai sinä voit noin tehdä, jos nyt haluat välttämättä noin tehdä." = ei vastausta 15 %

- " Miksi turhaan noin teet? Oletko tyhmä? Se ja se tutkimus todistaa, että lapsesi on loppuikänsä mielenvikainen tuon jälkeen!" = vastaus oli...? 3 %

- " Toisaalta voit tehdä näin tai sitten näin, mutta kokemusta minulla tästä ei ole." = hyväntahtoista yritystä :) 2 %

- " Tilanteeni oli juuri sama ja näin ratkaisin asian." = vastaus mitä kaivattiin 1 %

tuiskuneiti79 + poika vajaa 9 kk

Ja tottahan se on että sellainen asiallinen kritiikki on hyvästä, mutta pahanmielen tuottaminen aiheettomasta asiasta ei. Totta on sekin että jos ilmaiset asian niin että se varmasti herättää mielieroja, niin sniitä varmasti täällä saa. Mutta miksi aiheesta ja kysymyksestä joka ei ole millään lailla kritiikin alainen? Ja jos joku kysyy esim. juuri esim. maidosta, jotakin, niin miksi pitää vastata asian vierestä " haukkumalla" . Jokainen meistä varmasti tietää mikä omalle lapselle on parasta. Minä uskon siihen että vaikka me olemme omille lapsillemme niitä parhaita, niin mekin teemme kaikki vikoja, joista opimme. Kukaan meistä ei ole niin täydellinen, että voisi haukkua toista. Jos täältä löytyy sellainen ihminen joka tosissaan ei ole mitään väärin tehnyt koskaan, niin sitten ymmärrän. Mutta en ymmärrä tällaista. Kaikki me kuitenkin olemme täällä liian vähän aikaa ja siksi on niin kurjaa että pahaa mieltä tuotetaan tietäen sen pahaa mieltä aiheuttavan. Kurjaa.

vastata ASIALLISESTI. Kyllähän toki eri mieltä saa olla asioista ja saa tuoda toisiakin näkökulmia esille (se on jopa toivottavaa) mutta erilaiset mielipiteet pitäisi osata ilmaista loukkaamatta toista. Aina ei tunnuta ymmärtävän, että siellä kysymyksen takana on ihminen, joka tosissaan haluaa ratkaista ongelman. Nyt en tarkoita sellaisia " rajatapauksia" , mistä joku on loukkaantunut vaikka tämä ei ole ollut kirjoittajan tarkoitus, vaan niitä tapauksia, joissa selvästi sanotaan tosi rumasti ja loukkaavasti.

Vaikka keskustellaan anonyymisti ja kasvoitta, niin silti käytöstavat pitäisi säilyttää. Ja hirveintä tässä on se, että täällä juuri äidit, jotka opettavat lapsilleen elämää, hyökkäävät toistensa kimppuun. Onneksi nämä loukkaukset tuntuvat olevan vain joidenkin nimimerkkien hyvää viihdettä.

Itse en tästä syystä viitsi paljoa enää tänne kirjoitella mutta luen kyllä ahkerasti muiden juttuja ja otan niistä onkeeni. En mielestäni ole herkkänahkainen mutta ärsyttää suunnattomasti joidenkin moukkamaisuus!

Kukahan se oli siinä pääpäsmärinä sotkemassa lokamammojen päiväpinkkaa, ettei sitä vertaistukea täältä juurikaan enää saa ?? Joutuu vaan turvautumaan muihin keskustelupalstoihin nykyään ja alan lehtiin...:(

Taas tuli esitettyä ihan asiallinen kysymys, niin eikös siellä ole sitten joku SEPI ja ANNU kirjoittelemassa asian vierestä. Ihan oikeasti, ostakaa itsellenne elämä. Jos Annu et jaksa kirjoitella nykyisten lokalaisten pinoon, missä on asiallinen meininkin, niin ole kirjoittelematta. Sehän on sinun ratkasusi. Ja minäkö olin päällepäsmäri lokalaisten pinon hajoamisen suhteen?Hmmm, Sepi ennen kuin tulet tuollaisia syyttelemään, niin tarkistappa tilanne. Edelleen olen samaa mieltä kuin silloin: Paskanjauhajat saivat nenilleen ja ihan asiasta! Kun asia tuli julki (kiitos " H" , ilman tietoa antaisimme vieläkin haukkua itseämme), niin otin siihen kantaa ja aiheesta. Turha siitä on ketään muita syyttää kun paskanjauhajia itseään. Voiko tämä touhu todella olla tällaista? Vieläkin tämä asia tulee esiin? Jos olette noin katkeria, niin vaihtakaa nyt ihmeessä palstaa sitten! Voi luoja, sanon minä.

Saattaahan siellä muutama asiallinen vastauskin olla,mutta aina joukosta joku moralisoija löytyy...

Tai sitten käsketään mennä toisille palstoille kyselemään,laitetaan kovasti linkkejä johonkin englanninkielisille sivuille ym. ym.

Meneppä kysymään kiinteiden antamisesta,mahdollisesta allergiasta tai tosiaan korvikkeen antamisesta,niin johan käy lynkkausjoukko kimppuun.

Melkeinpä kyselen kaikki tyhmät kysymykseni meidän " omassa" jouluisten pinossa.

No,eipä silti.Saa täältä hyviäkin neuvoja!

Minulle on ollut suuri apu tästä palstasta. Ensimmäinen vauvani on kuukauden ikäinen ja olen useaan otteeseen kysellyt täältä apua jos jonkilaisiin mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Minua on kyllä " kohdeltu" hyvin ja ymmärtäväisesti, mahtaako johtua sitten ensikertalaisuudesta.. kuka tietää.

Tokihan ne " tyhmät" kysymykset naurattaa itsekutakin mutta nekin kysymykset on kysyjälle joskus elämää suurempia joihin rättiväsyneenä tarvii nopeasti vastauksia ja ennenkaikkea tukea.. Saattaahan olla, että ne jotka vastaavat ikäänkuin itsestäänselvyyksiin, ovat itsekin juuri sillä hetkellä väsyneitä..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat